Paljonko nostatte penkistä?
72,5 kg penkistä ja kokoa 171,5/96 kg eli voimaa on.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole kilomäärät oikeita. Feikkivideo.
60kg menee kevyesti
T: Läski-Jari Vantaalta (PS sit.) 168 / 130
70 kg meni, en viitsinyt kokeilla enempää kun ei ollut muita salilla eikä voinut pyytää varmistamaan.
Olen ollut loukkaantuneena n. 2 kuukautta ja vasta nyt pääsemässä kuntoon. Kelpo treenin sain viimeksi jo kapealla otteella 50kg 8 sarjoja.
Paras maksimi varmaan n. 120 tai 125, nyt 90 ei luultavasti aivan mene. M43
Mitä tuollainen puolen litran kaljatölkki painaa, puoli kiloa ja rapiat?
150 kg. Eli oman ruhoni. -tavallinen av-mamma
Nuorena vähän reilu sata Kg. Nykyään varmaankin sen tangon, eli parikymmentä. M51
5 - 7 toistoa 45 kg:lla. Maksimi on varmaan jotain 52,5 - 55 kg, mut en ole kokeillut. N45, 63 kg. Aktiivisesti penkkiä treenannut n. 1,5 vuotta.
Penkissä teen 30kg 10 toiston sarjoja. Surkea tulos kun mave 100kg ja jalkaprässi 220kg. Pystypunnerruskin menee 28kg.
Missään liikkeessä en ole kokeillut ykkösmaksimeja.
En vaan osaa penkin tekniikkaa kunnolla. Pidän itseäni suht vahvana, mutta rintalihakset on heikot.
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kokeillut. Nelikymppisenä en tee missään nostossa ykkösmaksimeita ihan vain loukkaantumisriskin takia. Mutta penkkihän on tekniikkalaji, samoin kuin moni muu. Nimenomaan penkkiä treenaamalla penkkitulos nousee. Eli se paljonko nostaa juuri siinä ei ole mikään universaali mittatikku sille miten vahva on tai miten isot lihakset omaa. Silti etenkin nuorilla miehillä sitä sellaisena mittarina käytetään. Kovin jätkä on se joka penkkaa eniten.
Itse teen sarjoja 4 x 10 x 60kg. Se on sellainen millä voi kohtalaisen turvallisesti treenata ilman pelkoa että olkapäät tai mikä nyt vaan keski-ikäisellä sitten pragaisi.
Kehonpaino, ikä, sukupuoli?
Niitä ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä vaikka 3x8 sarjoja ja vähintään 2 kertaa viikossa. mielellään alkupainoissa 3 kertaa.
Muista oteleveys. pidä kapeana niin pysyt terveenä.
Eli käytännössä? Hartioiden leveydellä?
Noin tai jopa hieman kapeammalla. Apuliikkeet varmaan tiedätkin dippi, vinopenkki, lattiapenkki jne. noita ei kannata kuitenkaan jatkuvasti tehdä vaan tiettynä aikana keskittyä noihin.
Jos tekee noin kapealla otteella, treenaa ojentajia eikä rintalihaksia. Tällöin tulokset eivät tule paranemaan kovin kummoisiksi, koska ojentajat ovat pieniä lihaksia rintalihaksiin verrattuna.
Teen 35 kilolla toistoja, pyrin kahteentoista mutta useimmiten jää vajaaksi. Jos 12 alkaa mennä, lisään 1,25kg kummallekin puolelle. Yhden toiston maksimia en tiedä ja tuskin kokeilenkaan.
Tavoitteeni olisi jossakin vaiheessa pystyä tekemään vastaavaa sarjaa ensimmäillä mahdollisilla "isoilla kiekoilla", 10 kilon kiekoilla. Kehitystä tulee kovin hitaasti, mutta toisaalta aloitin 7kk sitten siitä, etten jaksanut nostaa edes tyhjää 20kg tankoa vaan tein "penkkipunnerruksia" 7 kilon käsipainoilla.
Mullakin on kaikki voima jaloissa. Istuen polven koukistukisessa esimerkiksi sain 7kk sitten 30kg x 12 toistoa, nyt menee 70kg x 12 toistoa. Harvoin sattuu niin, että joutuisin siirtämään siinä laitteessa pinniä painopakassa pienempään päin edellisen jäljiltä.
N26
Akseli Herlevi nosti eilen perseen penkistä. Ainakin 150kg nousi ja polvet kantoivat miehen.
68 kiloa eli itseni. Sama nousee myös sohvalta, sängystä yms.
En tiedä. Ei ole ollut tarvetta koskaan kokeilla.
Ykkösellä olen saanut 195 tai 200 kiloa, mutta 170 kilolla olen saanut kympin. Aika hyvä harrastelijalle.
- Remontti-Reiska
Vain 60 kg vaikka harrastan voimanostoa naisten avoimen -76 kg -sarjassa. Olen erittäin kyykkydominantti :)