Miksi suomalaiset ei ymmärrä, että hyvätuloiset maksavat suomessa enemmän veroja kuin missään muualla maailmassa?
Miksi herroilta ei leikata? Käsittämätöntä. Suomessa on yks maailma kovimmista veroprogressioista. Hyvätuloiset maksavat suurimman osan suomalaisten julkisista palveluista. KYLLÄ! Maksamalla veroja aivan älyttömästi. Se, että joku kouluttautuu ja menestyy. Siitä rangaistaan suomessa lähes maailman koviten. Ja vielä kehtaa kansalaiset itkeä, että miksi herroilta ei leikata. Toinen on poliitikot. Kuka lähtisi politiikkaan jos palkka olisi 5000e/kk. Ei kukaan täysi järkinen. Tehdäänkö siellä 8h päiviä? Ei tehdä. Hyvinvointialueiden johtajilla on paremmat palkat kuin ministereillä. Herätys. Tämä on niin kateellisten kansa. Kunhan itseltä ei leikata niin kaikki on hyvin. Pitäisi saada sama raha kouluttamattoman ja koulutetun. Ja miksihän näin? Sama raha teetkö 80h työviikkoja vai 30h työviikkoja. Itse en ole se huipputuloinen vaan keskituloinen, mutta ymmärrän että jos suomessa halutaan pitää koulutettuja ihmisiä ja halutaan että joku alkaa yrittäjäksi, on hyväksyttävä että riskin ottamalla saattaa vaikka tienata. Enemmän kuin naapurin Seppo tai Marja-Liisa! Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ikävää että pääomatuloista menee 34% veroa kun ostaa ja myy osakkeita. Kait se on tehty niin että on pakko olla jossain paskatyössä vaikka olisi muuta osaamista.
Menee myyntivoitoista. Pienemmistä voitoista 30%, suuremmista 34%. Melko paljon mielestäni, mutta voisi se silti olla progressiivinen.
Teille hyvätuloisille jää varmaan riittävästi rahaa elämiseen verojenkin jälkeen.
Vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se sieppasi viime kuussa kun viime kuun liksasta jäi omaan kätöseen 53%.
Sanoisin tuota jo lailliseksi ryöstöksi.
Vänta bara då du får mindre än 40 % i din hand av din löneförhöjning. Då viskar du "Viktor Ek". Sedan går fyra år och plågorna är borta.
Vierailija kirjoitti:
Se että joku kouluttautuu ja menestyy
versusSe että joku kouluttautuu muiden maksamilla verorahoilla ja menestyy.
Mä kouluttauduin kyllä ihan omilla ja vanhempien rahoilla. Eli mikä sun pointti oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kouluttauduin kyllä ihan omilla ja vanhempien rahoilla. Eli mikä sun pointti oli?
Ilmeisesti hänen pointtinsa on, että kukaan ei saa kouluttautua ja tienata enemmän kuin hän. Ja jos kuitenkin kouluttautuu ja tienaa, niin kaikki pitää maksaa pois veroina, ettei saa yhtään enempää kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Typerin kommentti ikinä. Minun vanhempani ja minä sekä puolisoni olemme olleet nettomaksajia yhteensä yli 50 vuotta. Perintöveroa maksoin 300 000 €. Eiköhän noilla veroilla ole minun maisterin paperit maksettu.
Kun se lähtökohta ei vaan ole mikään 0-summa peli vaan pieni vähemmistö, johon itsekin kuulun maksaa lastensa ja muidenkin lasten koulut.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ikävää että pääomatuloista menee 34% veroa kun ostaa ja myy osakkeita. Kait se on tehty niin että on pakko olla jossain paskatyössä vaikka olisi muuta osaamista.
Sillä "paskatyöllä" tienaat enemmän käteen? Jos, niin miksi ihmeessä et ole jo tekemässä niitä?
Sitähän juuri ehdotin. Jätetään rikkailta vaikka verot kokonaan pois. Ei sillä ole mitään merkitystä minulle. Mutta perustuslakia on muutettava jos aiotaan viedä peruspalvelut köyhiltä. Tämä voidaan ulottaa myös kaikkeen muuhunkin yhteiskunnassa. Koulutus maksulliseksi muille kuin köyhille ja rikkaille sitten omat koulut joissa voivat maksua vastaan kouluttaa tenaviaan. Siis tietenkin minulle käy tällainen järjestely vallan mainiosta joten toivottavasti se käy rikkaille myös.
Turhaa sinä ressukka uhkailet perustuslailla. Et sinä sillä voi pakottaa toista puolta yhteiskunnasta teidän orjaksenne. Siksi porukaksi, joka vain maksaisi ja maksaisi teille porsaille kaikki saamatta mitään itse. Ei se niin mene. Miksi ihmeessä me suostuisimme siihen ja maksaisimme teille senttiäkään veroja`?
Tässä maassa ei tuloveroja maksa käytännössä kuin kaksi ylintä tulodesiiliä. Tilanne on niin surkea, että tuohon joukkoon pääsee jo vähän alle neljän tonnin kuukausituloilla.
Kyllä mä olen tuon tiennyt. Tuonhan takia varakkaat piilottaa varojansa veroparatiiseihin tai muuttaa itsekin helposti pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Suomessa eniten maailmassa. Taas yksi kokoomusmyytti.
Ei niin. On maailmassa pari maata, jossa verotuksen progressio on vielä kireämpää. Suomen ongelma onkin se, että paljon tienaavia on surkean vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerin kommentti ikinä. Minun vanhempani ja minä sekä puolisoni olemme olleet nettomaksajia yhteensä yli 50 vuotta. Perintöveroa maksoin 300 000 €. Eiköhän noilla veroilla ole minun maisterin paperit maksettu.
Kun se lähtökohta ei vaan ole mikään 0-summa peli vaan pieni vähemmistö, johon itsekin kuulun maksaa lastensa ja muidenkin lasten koulut.
Todellako? " pieni vähemmistö, johon itsekin kuulun maksaa lastensa ja muidenkin lasten koulut. " Pieni vähemmistö maksaa siis 6,9 miljardia euroa veroina koulutukseen, paljonko te oikein maksattekaan veroja vuosittain, koska tuossa on vasta koulutuksen osuus? En ollut tätä ennen tiennytkään, että Suomessa on miljardöörejä noinkin paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kålrot, selleri, lök, potatis, morot, fänkål, rödbeta, purjo, rettika, palsternacka, rotselleri, ägg och annat dylikt? Inget annat kostar lika lite per kilo.
Gå hem bubbe!
Bubbe? Vad om du skulle lägga korken på och riva dig en fresh kål-morotsskål och pressa lite citronsaft på? Vatten får du ur kranen som socialen pröjsar.
Jag är hellt nykter. Jag har egen brunn, som alla rika svenskfinlandarna har.
Vierailija kirjoitti:
Teille hyvätuloisille jää varmaan riittävästi rahaa elämiseen verojenkin jälkeen.
Vai mitä?
Kyllä, jää elämiseen. Jos tarkoitat sillä ruokaa, lämpöä, jne. Mutta opiskeluaan 6 vuotta, otettuaan vastaan suuren työtaakan ja siihen kuuluvat vastuut, toimenkuvan jossa oikeastaan ei tunneta työaikaa... Ihminen olisi ehkä oikeutettu vähän enempäänkin?
Vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vai mitä?
Ja tilanne ei sanottavasti muutu, vaikka lopetan raatamisen.
Vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa Suomessa eniten maailmassa. Taas yksi kokoomusmyytti.
Ei niin. On maailmassa pari maata, jossa verotuksen progressio on vielä kireämpää. Suomen ongelma onkin se, että paljon tienaavia on surkean vähän.
Siitä voimme kiittää ahneita yrittäjiä, jotka maksavat surkeata palkkaa työntekijöilleen. Mitä suurempia palkkoja täällä maksettaisiin, sitä paremmin valtion talous voisi, koska veroja kertyisi enemmän. Nyt vain barrikadeille ahneita yrittäjiä vastaan, että matalat palkat nostetaan vähintään keskituloisten tasolle, sitten kenenkään ei tarvitse kitistä veroista, kun kaikilla on mahdollisuus maksaa enemmän veroja ja progressiota voidaan keventää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai mitä?
Kyllä, jää elämiseen. Jos tarkoitat sillä ruokaa, lämpöä, jne. Mutta opiskeluaan 6 vuotta, otettuaan vastaan suuren työtaakan ja siihen kuuluvat vastuut, toimenkuvan jossa oikeastaan ei tunneta työaikaa... Ihminen olisi ehkä oikeutettu vähän enempäänkin?
Vai mitä?
Ei, jos on opiskellut ainoastaan 6. vuosiluokkaa peruskoulua, niin se on jo todella hyvä saavutus, jos saa ruoan ja lämpöä. Vai tarkoititko ulkona asumista, nuotiolla(puiden hankintaan(lämpöä) ) ja grillimakkarapakettia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös köyhät maksavat varakkaiden tai sellaiseksi päätyvien koulutuksen, köyhien lisäksi ja mm. yritystuet, joista ainakin osa on tehottomia.
Jos varakkaita ja yrittäjiä ei kiinnosta olla Suomessa, niin sitten pitää muuttaa muualle, jossa on parempi olla.
Nyt Suomessa on kuitenkin hallitus, joka tukee varakkaita.
Idiootit ei ymmärrä, että köyhältä saadut rahat ei ikinä riitä kattamaan mitään tukia ja palveluita, vaikka veroprosentti olisi 100. Köyhiltä verotetut rahat ovat pieni murto-osa suomen verorahoista.
Älä nimittele muita idiooteiksi. Osoitat sillä oman käytöstapojesi puutteen.
Jos Suomessa pääomatulojen veroprosentti olisi korkeampi, niin verotulot riittäisivät hyvinvointivaltioon mainiosti. Samoin listaamattomien yritysten osingoista osa taitaa olla verotonta, korjatkaa, jos meni väärin. Eräät hallitukset tekivät em päätökset. Voimme kiittää heitä.
Bubbe? Vad om du skulle lägga korken på och riva dig en fresh kål-morotsskål och pressa lite citronsaft på? Vatten får du ur kranen som socialen pröjsar.