Te, jotka antaisitte lottovoitosta rahaa läheisillenne
Antaisiko nuo läheiset vastaavassa tilanteessa sinulle? Osaan hyvin kuvitell, ettei vähävarainen siskoni antaisi minulle mitään, vaikka hän kuinka paljon voittaisi.
Kommentit (65)
Eivät todellakaan antaisi. Mutta me olemmekin erilaisia, eikä asia minua paina. Ei ole minulta pois jos joku voittaa lotossa. Itse haluan kuitenkin auttaa läheisiä.
Äidistä en usko, on katkeroitunut piilonarsisti. Sisko varmasti tekisi kaikkensa mun puolesta. Kahdesta muusta sisaruksesta on osaa sanoa mitään.
Itse auttaisin varmasti jollain tavalla, jos pyydettäisiin.
En antaisi rahaa kenellekkään, ei ne tulis edes tiettämään asiasta.
Johtaa vaan kateellisuuteen.
Minä antaisin, mun vanhemmat antaisivat (on sanoneet niin). Mun veljistä en tiedä. Toinen on jotenkin itsekäs tällaisissa, välittää vain omasta perheestään, ja voi olla että ajattelisi "mulla oli tuuria, sulla ei, ei ole mun vika" tai "jokainen pärjätköön omillaan". Hän varmaan rahastoisi lapsilleen ylimääräiset mitä ei saa itse kulumaan.
Ja toinen veli, on vähän tossun alla, niin että pitäisi kysyä hänen vaimoltaan, antaisiko. :D En siis tiedä hänenkään kohdalta.
Itse ehdottomasti antaisin sillä kukaan ei tarvi miljoonia yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin vanhemmilleni, olen ainut lapsi. Luultavasti he eivät antaisi minulle paljoakaan mutta haluaisin antaa heille mukavan reissun.
Sen sijaan varmistaisin ettei appivanhemmat ja mieheni veli saisi senttiäkään.Miten appivanhemmat tai miehen veli sais mitään? Eihä niillä ole mitään oikeutta sun rahoihin.
Keinot on monet. Ensin koittaisivat saada minulta rahaa lahjoituksena, sitten lainana. Kun minä en suostusi niin tekisivät saman miehelleni ja jos hänkään ei suostuisi niin syyttäisivät sitä itsekästä, rahanahnetta miniää huonoksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä antaisin, mun vanhemmat antaisivat (on sanoneet niin). Mun veljistä en tiedä. Toinen on jotenkin itsekäs tällaisissa, välittää vain omasta perheestään, ja voi olla että ajattelisi "mulla oli tuuria, sulla ei, ei ole mun vika" tai "jokainen pärjätköön omillaan". Hän varmaan rahastoisi lapsilleen ylimääräiset mitä ei saa itse kulumaan.
Ja toinen veli, on vähän tossun alla, niin että pitäisi kysyä hänen vaimoltaan, antaisiko. :D En siis tiedä hänenkään kohdalta.
Tämän innottamana laskin, että olen 25 vuoden työurallani, puolet koko tähänastisesta elämästäni, tienannut bruttona reilun miljoonan (10v takaisella palkalla laskettuna). Ei mulla silti mitään valtavaa omaisuutta ole. Elinaikaakin voi arvella olevan jotain 30-40 vuotta, niin meneehän tässä vielä toinenkin miljoona.
Antaisin läheisilleni. Välittämättä siitä saisinko lantin lanttia. Läheisen voittaessa.
Ei vanhempieni rahatkaan ole minun rahojani. Surffailkoon eläkkeellä rahoillaan. Missä haluavat.
Jos on varaa lahjoittaa vaikka 100 000 taikka miljoona niin mitä hiton väliä on jollain lahjaverolla siinä määrässä. Vielä jää valtava summa käyttöön. Kuulostaisi järjettömän nuukalta, että "en voi antaa kuin 4999 ettei menisi veroa" ja samalla istuu lottomiljoonien päällä.
Minä jos voittaisin lotossa vaikka 5 milj, antaisin ainakin puoli miljoonaa jokaiselle lähisukulaiselle, ja saavat maksaa itse lahjaverot niistä, jää heille silti vielä todellakin sievoinen summa. Jos se raha on tarpeen NYT, niin olisi töppöä hinkuttaa sitä vuositolkulla sitä 4999 summaa. Ei, vaan kerralla sen verran, että saa vaikka uuden hienon asunnon. SE auttaa oikeasti. (nyt on asunnot halpoja, se lahjaveron summa tulee takaisin muutamassa vuodessa kun asuntojen hinnat taas nousee, noin esimerkkinä.)
....Olettaen että vastaanottajalla ei ole päihde tai mt ongelmaa tiedossa, sen verran vedän takaisin. Olen nähnyt miten esim perintörahat juodaan kurkusta alas. Sellaiseen en lahjoittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän innottamana laskin, että olen 25 vuoden työurallani, puolet koko tähänastisesta elämästäni, tienannut bruttona reilun miljoonan (10v takaisella palkalla laskettuna). Ei mulla silti mitään valtavaa omaisuutta ole. Elinaikaakin voi arvella olevan jot
"Tämän innoittamana"? Miten tuo kommenttisi liittyi lainaukseen?
Minun äitini lahjoittaa vieläkin minulle, vaikka on yli 80v. Veljeni ja lapseni ovat monesti lainanneet. Ihan kaikkea en ole saanut edes maksetuksi takaisin. Jos voittaisin isot summat, antaisin heille totta kai. Antaisin myös erilaisille kristillisille ja hyväntekeväisyysjärjestöille. Lisäksi alkaisin lainata korotonta lainaa ylivelkaantuneille. Esim. netistä löytyy näitä pilvin pimein. Pitäisi varmaan palkata joku kartottamaan näiden tilannetta, ettei tule huumeita ja muita päihteitä kustannettua. Vaatisi varmaan yhteistyötä viranomaisten kanssa.
Mistäs tuon tietäisin. En ole koskaan keskustellut läheisteni kanssa mitä he tekisivät jos voittaisivat lotossa.
Tosin yksi heistä on toisinaan antanut lahjaksi kimppaloton, eli ainakin siinä vaiheessa ajatuksena ollut että kiva jos kaikki saa saman voiton. Veikkaan että muussa tapauksessa lottovoiton suuruus on merkittävä tekijä. Jos saa enemmän kuin pystyisi loppuelämänsä aikana kuluttamaan, ehkä antaisivat. Jos saa vaikka jonkun 100 000 euroa niin miksi jakaisivat muille, kuluu äkkiä omassakin elämässä. Näin se menisi itselläni ainakin. Mielelläni jakaisin muillekin, mutta siinä vaiheessa puhutaan jo jostain yli 3 M euron potista, eli ei todellakaan kaikista lottovoitoista menisi jakoon. Jos nyt joskus saisi edes sen 5 euroa :D
Vanhemmat antaisi. Sisaruksista (3) en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verottaja on se, joka noista lahjoista eniten ilahtuu. Tätini sai noin 40 000 euron lottovoiton ja jakoi siitä auliisti lapsilleen unohtaen kokonaan, että yli 4999,99 e/3v on verollista ja vaikka vero 8000 euron lahjasta oli vähän yli 300 e, niin kyllä sekin kuulemma suututti.
Fiksua voisi olla lahjoittamisen sijaan lainata iso summa rahaa. Ikuisella takaisinmaksuajalla ja nollakorolla.
Taitaa olla niin että takaisinmaksuajan pitää olla järkevä eliniän odotukseesi nähden. Mutta eiköhän silti nollakorolla ihan kohtuullisen kuukausimäärän saa.
Riippuu rahamäärästä. Jos voittaisin kymmeniä miljoonia euro-jaskasta, niin isälle pari miljoona, monille kavereille myös miljoona ja kaksi ja juoppoluuseriäidilleni maksaisin ehkä hänen uo-velkansa, mutta lisäeuroakaan en antaisi, koska se menisi vain lisäjuoppoluuserointiin.
Pienemällä voitolla samassa suhteessa, mutta toki kavereille harkitummin.
Tietäisin, että lottovoiton sattuessa siitä tulisi meille riitaa. Pitäisi laittaa puoliksi ja kumpikin päättää antaako ja mitä antaa omille läheisille. Puoliso kun kysymättä osallistuu sukunsa synttärilahjoihin satasilla yhteisistä varoista kysymättä minulta ja minä saan nuhtelua jos ostan kerran kymmenessä vuodessa sisarelleni halvahkon kukkapuskan.
Ostaisin lapsille asunnot, mutta pitäisin ne omissa nimissäni, jotta niistä ei menisi lahjaveroa. Yksi velkaantunut läheinen on haastavampi juttu. Hän on niin rakas, että haluaisin auttaa, mutta pelkään, että hän ei koskaan sitten oppisi kantamaan vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin lapsille asunnot, mutta pitäisin ne omissa nimissäni, jotta niistä ei menisi lahjaveroa. Yksi velkaantunut läheinen on haastavampi juttu. Hän on niin rakas, että haluaisin auttaa, mutta pelkään, että hän ei koskaan sitten oppisi kantamaan vastuuta.
Ja uskoisin, että lapseni ja esim vanhempani kyllä vastaavasti auttaisivat minua. Se yksi läheinen sitten.. rehellisesti en tiedä.
No eipä sillä ole mitään väliä antaisivatko minulle.
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini lahjoittaa vieläkin minulle, vaikka on yli 80v. Veljeni ja lapseni ovat monesti lainanneet. Ihan kaikkea en ole saanut edes maksetuksi takaisin. Jos voittaisin isot summat, antaisin heille totta kai. Antaisin myös erilaisille kristillisille ja hyväntekeväisyysjärjestöille. Lisäksi alkaisin lainata korotonta lainaa ylivelkaantuneille. Esim. netistä löytyy näitä pilvin pimein. Pitäisi varmaan palkata joku kartottamaan näiden tilannetta, ettei tule huumeita ja muita päihteitä kustannettua. Vaatisi varmaan yhteistyötä viranomaisten kanssa.
Minä haluaisin lainata pieniä summia hyvin pienikorkoista lainaa. En sis täysin korotonta, mutta jotain 1 tai 2 % korolla. Syystä tai toisesta noita palveluita ei ole, se on ihan vaan ei korkeoa tai suurella korolla.
49999? 4999,99.