Duolingoilijat: miksi mun Duo näyttää hyvin väsähtäneeltä
Pitkä outkivtsjaba ja ahkerasti teen, mutta logo on kuin sulanut lyttyyn. Onko muilla?
Kommentit (22)
Pitkä mikä? Se väsyy odotellessaan.
Tollei opi yhtää mitään. En ymmärrä miks se on niin suosittu palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Höpö löpö. Pärjäsin Espanjassakin tämän sovelluksen avulla opitun kielitaitoni kanssa vaikken ole edes kuin muutaman unitin edennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö löpö. Pärjäsin Espanjassakin tämän sovelluksen avulla opitun kielitaitoni kanssa vaikken ole edes kuin muutaman unitin edennyt.
Ja mä Norjassa. Vietän siellä kesät ja lopun vuotta Duolingoilen. Teen vaikutuksen paikallisiin kertomalla, että "kasvihuoneessamme on taas ollut hirvi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään siis olen espanjassa tasolla Section 4: Trailblazer ja siellä unit 10 aivan alussa. Tässä tasossa unitseja on yhteensä 52. Vielä edessä tasoja: 5: Adventurer (50 units), 6: Discoverer (50 units), 7: Daredevil (36 units), 8: Navigator (36 units), 9: Champion (41 units) ja 10: Daily Refresh: (6 levels). En malta odottaa! Olen tähän rinnalle ottanut myös ruotsin, venäjän ja ranskan mutta niitä todella hiljaksiin enkä nyt ole moneen kuukauteen noista mitään pelannut vaikka espanjassa on parhaillaan 335 päivän putkikin menossa. Mutta oppii siis tälläkin, todella Espanjassakin asti osasin käyttää kieltä paikallisten kanssa (esim. maksamista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mä Norjassa. Vietän siellä kesät ja lopun vuotta Duolingoilen. Teen vaikutuksen paikallisiin kertomalla, että "kasvihuoneessamme on taas ollut hirvi."
Minä osasin kysyä espanjaksi minne ja milloin maksamme vuokralaskun jne. Hirvistä ei ollut puhetta eikä niitä ole ollut sovelluksessanikaan. Ruotsin versiossa oli kyllä kilpikonnia mutta sitä en olekaan aikoihin pelannut.
Michel Thomas metodilla perusteet kuntoon ja sitten Ankilla pumppaat sanastoa kalloosi.
Sillä saa ihanasti verestettyä kieliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä osasin kysyä espanjaksi minne ja milloin maksamme vuokralaskun jne. Hirvistä ei ollut puhetta eikä niitä ole ollut sovelluksessanikaan. Ruotsin versiossa oli kyllä kilpikonnia mutta sitä en olekaan aikoihin pelannut.
Mun käännöslauseeni ovat olleet tosi lennokkaita, paljon huumoria ja viitteitä populaarikulttuuriin ja toisaalta yhtäkkiä "colorless green ideas sleep furiously" (Chomsky). Ei todellakaan ole tylsää ja nämä jäävät hyvin mieleen. Luen sujuvasti ja puhun tankerosti, mutta se kuullunymmärtäminen käytännössä kaikkien 400 murteen kanssa...:/
Vierailija kirjoitti:
LELUÄPPI LAPSILLE!!!
Opetuskielenä on englanti jota harva _lapsi_ osaa vielä, millä luokalla se koulussakaan nykyään alkaa?
Ai mun lapsi käytti tuota opiskeluun itse jo 9 vuotiaana
opiskeli koreaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LELUÄPPI LAPSILLE!!!
Opetuskielenä on englanti jota harva _lapsi_ osaa vielä, millä luokalla se koulussakaan nykyään alkaa?
Höpö höpö. Kyllä lapsen pitää osata englantia. Ja se alkaa ekalla. Alkeet pystyy tekemään duolingilla, myöhemmin tarvitaan jo oikeaa englannin taitoa.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä mikä? Se väsyy odotellessaan.
Pitkä putki takana
Mun Duo on myös väsynyt! Mulla 120 päivän striikki.
Aloitin espanjalla, nyt rinnalla myös ruotsi, saksa, ranska, venäjä ja arabia.
Muita oon opiskellut paitsi ranskaa ja arabiaa. Alkuun tolla pääsee, mutta molemmista pitää kyllä jossain välissä käydä jotain kurssejakin, että oppii kieliopin kunnolla.
Ja mun 9-vuotias tekee myös tuota espanjaa. Osaa jo aika hyvin enkkua, niin onnistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin Koreassa pärjäsin sillä opituilla perusteilla, vaikken ehtinyt käyttää sitä kuin muutaman kuukauden ennen matkaa. Erittäin hyvä kirjainten, sanojen ja ääntämisen opetteluun. Kielioppi vähän niin ja näin, mutta saa siitäkin jotain irti.
Minä juuri vaihdoin väsähtäneen Duon kuvan Super App Iconiin jostain asetuksesta.
Minähän en maksa. Ilmaiseksikin olen saanut huipputuloksia jopa kilpailullisesti.
Juu on mullakin ja redditissä minusta ihmettelivät jotkut samaa