Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun vanhusten ruoka on ala-arvoista mössö, joka maksaa yli kympin ateria, niin miksei kukaan perusta yritystä joka toisi laadukasta ruokaa

Vierailija
06.04.2024 |

Siis toisivat suomalaista kotiruokaa vanhuksille, eikä mitään keskuskeittiön mikroruokia. Vanhukset saisivat nauttia hyvästä ruoasta, sekä pienyrittäjät töitä. Yksi annos ei maksa montaa euroa valmistaa, eikä kuljetuskaan ei aivan mahdottomia maksa. Esim teet 100 annosta, 2 e annos, kuljetus 1e, yrittäjälle jää 10eurosta 7e, siitä vaikka puolet pois veroina, niin käteen jää 350e arkipäivässä.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon-Purran-Häkämiehen hallitus pitää kaikkien ruokailuista huolta. Nou hätä.

Vierailija
82/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhus voi itse tilata puhelimella kaupasta laadukasta hyvää valmiateriaa ihan mitä haluaa kulloinkin..Koti hoito auttaa,jos itse ei osaa? Tai vanhuksen lähiomainen.Tuodaan kotia asti .

Ei ole olemassa laadukasta ja hyvää valmisateriaa.

Olisi parhainta asua niin lähellä palveluja, että voisi itse köpötellä lounaalle ravintolaan. Ateriapalvelun hinnalla syö hulppeasti ravintolassa. Salaatit, tomaatit, kurkut, vesimelonit ja mangot ovat tuoretta ja perunamuussi ja lihapullat maistuvat paremmalle kuin eines. Jos ei jaksa kävellä lapsi voisi ruokiksella kuskata tai ostaa aterian ravintolasta.

Ateriapalvelu on vaihtoehdoista huonoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhus voi itse tilata puhelimella kaupasta laadukasta hyvää valmiateriaa ihan mitä haluaa kulloinkin..Koti hoito auttaa,jos itse ei osaa? Tai vanhuksen lähiomainen.Tuodaan kotia asti .

Ei ole olemassa laadukasta ja hyvää valmisateriaa.

Olisi parhainta asua niin lähellä palveluja, että voisi itse köpötellä lounaalle ravintolaan. Ateriapalvelun hinnalla syö hulppeasti ravintolassa. Salaatit, tomaatit, kurkut, vesimelonit ja mangot ovat tuoretta ja perunamuussi ja lihapullat maistuvat paremmalle kuin eines. Jos ei jaksa kävellä lapsi voisi ruokiksella kuskata tai ostaa aterian ravintolasta.

Ateriapalvelu on vaihtoehdoista huonoin. 

Se on hyvä jos on vaihtoehtoja. On tilanteita että se eines on samaan aikaan sekä paras että ainoa vaihtoehto.

Vierailija
84/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tulevien vanhusten kannattaa pitää itsestämme huolta, että pystymme liikkumaan omin jaloin 100-vuotiaiksi. Silloin ei tarvitse valittaa ruuan laadusta, kun voi valita lounasravintolan, missä syö. 

Vierailija
85/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pystyt laittamaan hyvää ja monipuolista ruokaa tuolla hinnalla,  kuljettaja kuskaamaan.   Keittiöapuöaisia et sitten tartte, sähköä, keittiötiloja koneineen?

Helposti tuon kaiken hoitaa yks ihminen, jos vain sata ihmistä pitää ruokkia. Toki koneet maksaa alkuun, mutta se nyt kuuluu asiaan. Enkä nyt jaksanut alkaa luettelemaan kaikkea yrityksen kuluja, pointtina oli lähinnä mikse kukaan tee näin, ihan kannatavaa yritystoimintaa kun asiakkaita on tarpeeksi.

Sen yrittäjän pitää laittaa mahdollisesti muutama sata tonnia omaa rahaa (tai lainata) saadakseen tilat ja koneet tuota varten. Tässä tapauksessa kuljetus tietysti myös, en usko että milään pääsee alle sadan tuhannen euron.

Eli tosiaan, miksi et itse pistä pystyyn? Laskelmiesi perusteella siitä tuli hyvin äkkiä kannattavaa.

Vierailija
86/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tässäkin asiassa suuruuden ekonomia ja moraalin puute kannattaa. Kuka pystyy valmistamaan suurimmassa mittakaavassa, kenen moraali antaa periksi tuottaa pienimmät ateriat surkeimmista raaka-aineista on voittaja. 

Olisi mielenkiintoista kuulla millaisia ovat kuntien ruokapalveluiden kilpailutuskriteerit. Onko hinta ainoa kriteeri, vai täytyykö ruoka-annosten jopa täyttää vaaditut ravitsemuskriteerit? Ruoan maittavuudella tuskin on ainakaan väliä. Onko miten huomioitu, että aikuiset ihmiset syövät hyvinkin erikokoisia aterioita, toiselle riittää 200-400g ateria, toinen on tottunut syömään 600g tai jopa 800g aterioita. 

Olisiko kuntien kilpailutuskriteeristöä uudistettava? Ruoan laatu ja maittavuus nostettava pisteytettäessä hintaa korkeammalle sijalle. Maistelevatko kilpailuttajat itse näitä aterioita ollenkaan?

Esim suuri kotipalveluiden ruokatoimittaja Compass Group on Briteissä majapaikkaa pitävä moni

Iloksesi voin kertoa että julkiset hankinnat ovat julkisia. Et pääse näkemään tarjouksia mutta hankintapyynnöt kyllä saat.

https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/

Vierailija
87/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia viestejä mutta vastaan että niitä on. 

Vierailija
88/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaisin vaikka puhelimella laadukkaita eineksiä, valmisruokaa kaupasta, tai lounasruokaa rafloista 11 eurolla pv. 

Omaiselleni tilattiin näitä mössöjä, mutta piti heti lopettaa palvelu huonon hinta/laatu-suhteen vuoksi.

Vierailija
89/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkin ravintolat ja lounaspaikat ovat alkaneet valmistaa ruokia myös vanhuksille koteihin, kun on toivottu. Kannattaa kysyä paikallisista lounasravintoloista.

Vierailija
90/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Compass Group on ollut uutisissa myös luokattoman kouluruoan suhteen. Ette sentään kuvittele että tekisivät kouluihin jotain erilaista, kun halvimmilla pääsee laittamalla kaikille samaa?

Vierailija
91/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. Et pääse siitä hygieniapassista läpi. Älykkyytesi ei riitä.

Mielestäsi tänne pitäisi tehdä valmis liiketoimintasuunnitelma? Etköhän sinä itse paljastanut oman älykkyytesi, tai pikemminkin sen puutteen.

Eikös tuo AP täällä ihmetellyt miksei kukaan perusta yritystä viemään vanhuksille ruokaa. Liiketoimintasuunnitelma on oikein hyvä tapa saada vastaus siihen kysymykseen.

Vierailija
92/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoista ja ruokaloista voi tilata kotiin tai hakea valmiita ruoka-annoksia.

Ja ne eivät ole edes ruokaa. Einespaskaa, joka sairastuttaa ja tappaa.

Kun ikää on reilusti yli 80, niin mitä väliä, jos haitat tulee esiin kymmenien vuosien kuluttua?

Vierailija
93/93 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttainen aloitus. Tajuatko, millaisia miljoonatuloja se yrittäjä/omistaja tekee noilla mössöruokien myymisellä sikahintaan? Suloista, että joku luulee kapitalistin teettävän vanhuksille palvelua jolla itse omistajana tienaisi vain kohtuullisesti rahaa. Ehei, laatu pidetään tismalleen niin huonona kuin kehtaa, jotta saa itsellään ylläpidettyä porhon elämäntyylin.