Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko rakastaa puolisoaan ja suhde olla hyvä jos kuitenkin pettää?

Vierailija
06.04.2024 |

Kuukausia kestänyt seksisuhde toisen kanssa. Voiko muka silti rakastaa puolisoaan ja suhde olla hyvä?

Mun silmissä ei voi oikeasti rakastaa toista jos pettää kerrankin. Jos oikeasti rakastaa toista ja suhde on hyvä, niin silloin ei käy mielessäkään pettää.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko, että hän rakastaa sinuakaan ap? 

Vierailija
62/69 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana "Pettää" tarkoittaa juuri sitä, että se on jotain joka loukkaa omaa kumppania. Se on sen sanan arvosisältö. 

Ei se oleellinen merkitys ole se, että toista lihapalaa liikutetaan toisen lihapalan sisällä. Vaan nimenomaan se luottamuksen pettäminen. Jos asiasta on sovittu, ja se on molemmille ok, niin eihän se silloin ole mitään pettämistä. Vaan sovittua harrastustoimintaa.

Eli siis: Ei ole mahdollista.

No kuka määrittelee sen, mikä on oikea tapa rakastaa? Kyllähän moni voi ajatella rakastavansa lapsiaan, ja kuitenkin samalla pahoinpidellä heitä, joko henkisesti tai fyysisesti. Rakkaudelle ei ole mitään mittaria tai standardia. 

Tuo ei yksinkertaisesti ole sellaista suurta ja puhdasta rakkautta. Jos sen kokee, tietää mihin

Sydämen vajaatoiminta... sydän on laajentunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko, että hän rakastaa sinuakaan ap? 

Ai mun ystävän varattu seksisuhdemies? No tuskin hän mua rakastaa. Ei mulla mitään suhdetta ole varatun miehen kanssa vaan mun ystävällä.

ap

Vierailija
64/69 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Rakastaminen* on jokaisella ihmisellä omanlaisensa tunne. Ei ole mitään yhtä, selkeää tapaa olla rakastunut tai rakastaa.

Vierailija
65/69 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Rakastaminen* on jokaisella ihmisellä omanlaisensa tunne. Ei ole mitään yhtä, selkeää tapaa olla rakastunut tai rakastaa.

Jos rakastaa toista, niin silloin ei halua tätä rakastamaansa ihmistä loukata. Pettäminen on loukkaamista. Jos ei osaa olla vain yhden kanssa, niin sitten pitää etsiä puoliso joka hyväksyy avoimen suhteen tai polyamorian. Yksiavioinen puoliso ja pettäminen ei ole ratkaisu.

ap

Vierailija
66/69 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali ja toisen kunnioittaminen on este pettämiselle. Rakkaus on suhteellista.

Itse elän avioliitossa, jossa kunnioitus toista kohtaan on syvä. Meiltä ei puutu myöskään rakkautta. 

Vierailija
67/69 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas kuvitellaan, että parisuhteessa toinen olisi ensin haluton ja sen seurauksena toinen pettäisi saadakseen seksiä.

Kokemukseni mukaan se menee kuitenkin niin päin, että pettävä osapuoli on se haluton omassa parisuhteessaan. Eli toinen on sekä petetty että joutuu elämään ilman seksiä.

N

Mä olen aina ollut halukkaampi meidän suhteessa. Sekä seksiin että läheisyyteen. Ja todellakin voisin pettää täyttääkseni tämän tyhjiön. Se ei muuttaisi rakkauttani miestäni kohtaan eikä olisi häneltä pois.

Jos haluton mieheni nyt pettäisi se olisi selvä merkki siitä etten kelpaa lähelle eikä hän rakasta minua. 

Kyllä se on sun mieheltä pois jos hän ei hyväksy,

En ole sanonut että petän. Voisin pettää koska ilman läheisyyttä ja hellyyttä suhteemme on minulle vain osa kokonaisuutta. Kaikkea muuta mitä meillä on rakastan ja arvostan todella paljon. Mun ihon ikävä on välillä niin suuri että tulen hulluksi! En vain ole ihminen joka voisi esim mennä sänkyyn jonkun randomin tyypin kanssa, pelkkä seksi ei merkitse mitään (olen siis demiseksuaali)

Tottakai mun mies saa lähteä tästä suhteesta mutta miksi lähtisi kun hänellähän on kaikki hyvin!? On rakastava vaimo joka  kannustaa kaikessa, kauniit hoidetut kodit, fiksut lapset ja lastenlapset, aina hyvää ruokaa pöydässä ja pyykit pestynä. Vaimo ei edes vongu seksiä eikä läheisyyttäkään enää kun sitä ei kuitenkaan saa, hän voi ihan rauhassa nauttia elämästä. Kuka nyt sellaisesta luopuisi??

Häneltä ei siis puutu mitään - minulta puuttuu!

Vierailija
68/69 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rakastaa toista, niin silloin ei halua tätä rakastamaansa ihmistä loukata. Pettäminen on loukkaamista. Jos ei osaa olla vain yhden kanssa, niin sitten pitää etsiä puoliso joka hyväksyy avoimen suhteen tai polyamorian. Yksiavioinen puoliso ja pettäminen ei ole ratkaisu.

ap

Sun mielestä siis pihtari ei loukkaa rakasta puolisoaan (no ei edes rakasta oikeasti!)

Vierailija
69/69 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämisestä löytyy aika paljon ihan tutkittua tietoa, ja niissä monesti nousee esiin se, kuinka eri tavoin miehet ja naiset tämän asian kokevat. Nainen pettää yleensä silloin, jos hän on tyytymätön suhteeseen ja kokee itsensä siinä yksinäiseksi. Miehillä motiivit ovat monesti ihan toisenlaiset, ja miehen pettäminen harvemmin liittyy parisuhteen laatuun. Miehillä on naisia parempi kyky lokeroida elämänsä alueet erilleen, joten miehen mielessä hänellä on ikäänkuin kaksi erillistä elämää, jotka eivät liity toisiinsa. On rakas koti ja perhe, ja sitten on ihaileva rakastajatar. Ja niin kauan, kun nämä pysyvät erillään, hän voi hiukan naiivisti ajatella, että kaikki on hyvin ja kukaan ei tule satutetuksi. Jos voi syödä ja säästää kakun, niin miksi niin ei tekisi? 

Silloin se vaimo tekee ilmaista työtä, jos miehellä on salarakas muualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi