Montako minuuttia ennen töiden aloittamista heräät, etätyöntekijä
Minulla herätyskello soi yleensä 2 minuuttia ennen työpäivän alkua. Merkiksi työpäivän alkamisesta riittää, että Teamsissä palaa vihreä online-pallura. Jos on kokous heti aamusta niin nousen 5 minuuttia ennen, jotta kone ehtii varmasti avautua, jos tuleekin joku Windows-päivitys.
Entäpä mitä kaikkea teette työajalla? Minä käyn suihkussa, pesen pyykkiä, imuroin, kokkaan yms. kotihommia. Onko joku muka niin tunnollinen etätöissä, ettei tekisi mitään omia juttuja työajalla? Aina aamupesut ja hampaiden harjaukset ja ruoanlaitot muka työajan ulkopuolella?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mä herään samaan aikaan kuin työpaikalle mennessäkin, mutta etäpäivinä lähden heti aamusta lenkille eli se sama aika mikä menisi työmatkaan (noin tunti) kuluu etäpäivinä lenkillä. Ja ihan samalla tavalla käyn suihkussa, laitan hiukset ja kevyen meikin sekä syön aamupalan.
Miksi ihmeessä meikkaat etätöissä? Antaisit ihon välillä hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Tuntia ennen on kello herättämässä. Ehtii rauhassa herätä.
Miksi, kun voi herätä työajallakin. Ällöttävää tämä hitaat aamut -lässytys 🤮
10 minuuttia on osoittautunut jatkuvaksi ratkaisuksi. Yritän herätä tunnin tai puoli tuntia ennen, mutta sitten aina päätän että voin nukkua pidempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntia ennen on kello herättämässä. Ehtii rauhassa herätä.
Miksi, kun voi herätä työajallakin. Ällöttävää tämä hitaat aamut -lässytys 🤮
Toisilla kestää oikeasti kauan herätä. On vaikea tehdä töitä tai osallistua palaveriin, jos aivot ovat tiltissä.
Aamuvirkut ovat tietysti asia erikseen.
Heti kun nousen sängystä niin avaan koneen, kun kone avautuu niin siinä samalla laitan kahvit tulemaan, käyn vessassa jne, otan aamupalatarvikkeet esille. Aamupalan syön ja kahvin juon koneen ääressä.
Mun mies tekee etätöitä, ja hänen kellonsa soi viisi minuuttia ennen työpäivän alkua.
Vierailija kirjoitti:
Mä herään samaan aikaan kuin työpaikalle mennessäkin, mutta etäpäivinä lähden heti aamusta lenkille eli se sama aika mikä menisi työmatkaan (noin tunti) kuluu etäpäivinä lenkillä. Ja ihan samalla tavalla käyn suihkussa, laitan hiukset ja kevyen meikin sekä syön aamupalan.
Hyvä idea, kiitos tästä. Kokeilen tätä. Joskus aurinkoisella säällä menen lounastauolla 15 min kävelylle, mutta aamullakin voisi olla kiva. Se ehkä vähentäisi stressiä ja herättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoltoistatuntia aiemmin. Hoidan aamutouhut ja menen koiran kanssa lenkille, kun tulen takaisin juon kahvit ja sitten aloitan työt.
Työajalla saatan laittaa pyykkikoneen pyörimään ja laittaa pyykit kuivumaan kun se on valmis. Koiran kanssa käyn lenkillä ja ruokin sen.
Siis käyt työajalla koiran kanssa lenkillä?! Sä varmaan tarkoitit lounastaukoa?
Minulla ainakin juristin työssä on mahdollista pohtia ja jäsennellä asioita mielessään myös koiraa lenkittäessä. Sitten kotiin tullessa suoraan vaan kirjoittamaan työn tulos muistiin.
Koiralenkillä voi myös puhua puheluita, moni jopa osallistuu etäkokouksiin.
Vielä 20 vuotta sitten oli kollegoita, jotka sanelivat tekstejään sihteerin purettavaksi. Näinhän hekin toimivat, rakensivat tekstin mielessään valmiiksi, laittoivat v
Mut en mä tälleen sihteerinä (lakiala mullakin muuten) pysty vaan päättämään et nyt meen lenkille työajalla vaikka se työtehokkuutta parantaisikin jne. Juristilla varmaan enemmän vapauksia sen suhteen, mut kyllä normi työntekijän pitää tehdä työt siellä missä sovittu.
Koska teen kahta työtä, joista toista ei voi tehdä etänä, herään neljältä. Viidestä puoli yhdeksään työ nro 2. Yhdeksästä viiteen etänä, ja sitten taas työ nro 2 kahdeksaan. Viikonloput vain työtä nro 2 ja pyykkejä ja siivousta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tekee elämästään vaikeaa ottamalla koiran?
Päivän paras hetki on aamulenkki mieheni ja koiran kanssa yhdessä. Harmittaa, jos on huono keli ja koira ei halua tehdä pitempää lenkkiä.