Montako minuuttia ennen töiden aloittamista heräät, etätyöntekijä
Minulla herätyskello soi yleensä 2 minuuttia ennen työpäivän alkua. Merkiksi työpäivän alkamisesta riittää, että Teamsissä palaa vihreä online-pallura. Jos on kokous heti aamusta niin nousen 5 minuuttia ennen, jotta kone ehtii varmasti avautua, jos tuleekin joku Windows-päivitys.
Entäpä mitä kaikkea teette työajalla? Minä käyn suihkussa, pesen pyykkiä, imuroin, kokkaan yms. kotihommia. Onko joku muka niin tunnollinen etätöissä, ettei tekisi mitään omia juttuja työajalla? Aina aamupesut ja hampaiden harjaukset ja ruoanlaitot muka työajan ulkopuolella?
Kommentit (71)
Työpäiväni alkaa sitten kun olen herännyt, käynyt lenkillä koiran kanssa, pesulla, syönyt aamupalan ja lukenut aamun uutiset. Ihan riippumatta siitä koska tai missä herään.
Noin 45 min ennen herään, aamiaisen ja aamupesut hoidan ennen töitä. Kone pesee kyllä pyykit ja astiat päivän aikana. Ruokiksella ne ripustan/avaan astianpesukoneen. Pidän tauot ja saatan käydä kävelyllä. Toimistolla lusmuilen enemmän ja mm juttelen työkavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tunti tai 1,5 tuntia aiemmin, rakastan rauhallisia aamuja jolloin ei tarvitse kytätä kellosta että mitä ehtii tehdä jotta ei myöhästy bussista.
Menetkö bussilla etätöihin 🤣
Herään varttia aiemmin. Käyn vessassa ja keitän kahvit. Työajalla teen samoja kotitöitä kuin ap koska haluan viettää tauot tehden jotain mukavaa. Pidän myös mikrotaukoja koska työni on tylsää.
N. 1-1,5 t aiemmin. Syön aamupalaa, katson Netflixiä, pukeudun ja meikkaan. Sitten koneelle klo 7. Ylitöitä tulee jatkuvasti, joten en tuhlaa työaikaani mihinkään hampaidenpesuun. Pykkiä voin laittaa koneesta kuivariin tai tunkea aamulla valmistelemani laatikkoruoan uuniin. Ruokatauolla saatan tehdä nopean wokin tai salaatin.
Yleensä kun herään, klikkaan itseni sisään, sitten keittelen kahvia, käyn suihkussa ja pskalla ja katsen vähän sähköpostia tjsp. varsinaset "työt" aloitan ehkä tunnin päästä sisään klikkaamisesta.
5 min. Avaan koneen ja laitan kahvin tippumaan, käyn pissillä.
Juon aamukahvit koneen ääressä ja syön samalla. Oikean aamupala-ajan saatan käyttää suihkussa käymiseen tai pyykkikoneen päälle laittamiseen. Ruokatauolla syön nopsaa ja sit vaikka ripustan pyykit. Mut en todellakaan imuroi tms.
Sit v tuttaa kun esimies tekee alle kuuden tunnin päiviä koneella. Aloittelee ysiltä ja lopettelee pahimmillaan kolmelta. Päivällä vielä yli tunnin lounas. Sit valittaa kun ei aika riitä kaikkien hommien tekoon. Vihaks pistää 😡😡😡
Herään aina 5.30. Aloitan työt joko klo 6 tai sitten käyn lenkillä tai salilla ennen kuin aloitan 8-8.30. Minun työssäni tiettyjen asioiden pitää olla valmiina määräaikaan mennessä, mikä ratkaisee. Konttorillakin nousen tunnin välein jaloittelemaan ja saatan tehdä muutaman jumppaliikkeen. Kotona tauon aikana ehtii laittaa pyykit kuivumaan tms.
Miksi ihmiset tekee elämästään vaikeaa ottamalla koiran?
kehtaatkin nostaa palkkaa veen hyväkskäyttäjä, nolo olet,,oksetat ihan,, ei etiikka,ei moraalia,, mieti jos itse olisit työnantaja ,,haluaisitko itsesi kaltaisen kieron
Vierailija kirjoitti:
Kuka tätä samaa paskaa täällä tenttaa nyt lähinnä joka päivä? Ei ole mitään etätyötä enää, on uusi normi että työ on usein paikkariippumatonta eikä työtä mitata enää välttämättä millään homeisilla normeilla että milloin leimaat kellokorttisi ja kuinka monta laatikkoa täytät jollain tavaroilla 8 tunnin aikana. Tulokset ratkaisevat ja niitä mitataan.
Ei mun työt ole sen lähempänä mua vaikka raahaudun jonnekin homeiseen toimistoon, eikä ole monella muullakaan.
Aika moni ei voi tehdä etätyötä, eikä siksi ymmärrä, että se ei ole kotona laiskottelua.
Se kylläkin vähentää stressiä, mikä on varmasti heidän mielestään epäreilua. Mutta maailma ei ole reilu paikka.
Noin tunnin. Olen aika hidas aamuisin. Ihan vaan aivojen käynnistyminen kestää sen verran. En mitenkään pystyisi töihin kahden minuutin päässä heräämisestä. Illalla sit jaksaa hyvin.
Noin 30min - 1h ennen, riippuen aamusta. Minulla ei ole mitään kiinteää työaikaa joten aloitan työt sitten kun siltä tuntuu, viimeistään yhdeksältä mutta yleensä jo kahdeksan maissa. Tykkään rauhallisista aamuista eli syön ensin kaikessa rauhassa aamupalan ja juon kahvit ennenkuin aloitan työt. Olen myös silloin paljon vähemmän stressaantuneempi päivän aikana.
Työajalla teen töitä. Kahvitauot saatan käyttää johonkin kotihommiin, esim juuri pientä siivoilua, pyykinpesua ym. Jos on hyvä ilma niin saatan pitää pidemmän lounastauon ja käydä lenkillä. Myöskään töiden lopetusaika ei ole kiinteä eli lopettelen sitten kun on n 7,5h täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Juon aamukahvit koneen ääressä ja syön samalla. Oikean aamupala-ajan saatan käyttää suihkussa käymiseen tai pyykkikoneen päälle laittamiseen. Ruokatauolla syön nopsaa ja sit vaikka ripustan pyykit. Mut en todellakaan imuroi tms.
Sit v tuttaa kun esimies tekee alle kuuden tunnin päiviä koneella. Aloittelee ysiltä ja lopettelee pahimmillaan kolmelta. Päivällä vielä yli tunnin lounas. Sit valittaa kun ei aika riitä kaikkien hommien tekoon. Vihaks pistää 😡😡😡
Entä jos esihenkilö on kokouksessa tai jossakin muussa tapaamisessa? Olen esihenkilö ja minulla on päivän mittaan useita tapaamisia. Usein kone on silloin kiinni. Kalenterini on täysin avoin koko työporukalle eli siitä voi katsoa, missä menen. Esihenkilötyötä ei voi mitata toimistossa vietettyjen minuuttien perusteella.
Noin 45min ennen ja yleensä katson meilit jo ennen klo.8 jolloin työvuoro alkaa. Teen omia asioita päivän aikana, mutta tarvittaessa teen töitä myös työajan ulkopuolella, toimistolla käyn pari kertaa viikossa.
Työaika kellotetaan asiakkaille laskutukseen, joten työaika tehdään töitä. Aloitan työt vartti heräämisen jälkeen ja noin 2h siitä pidän kahvitauon ja syön aamupalan.
pyykkikonetta ehtii pyörittää päivän mittaan ja puhelimessa puhuessa saatan pyyhkiä pöytiä. Koulutusteamsit rapsuttelen koiraa sohvalta katsoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos esihenkilö on kokouksessa tai jossakin muussa tapaamisessa? Olen esihenkilö ja minulla on päivän mittaan useita tapaamisia. Usein kone on silloin kiinni. Kalenterini on täysin avoin koko työporukalle eli siitä voi katsoa, missä menen. Esihenkilötyötä ei voi mitata toimistossa vietettyjen minuuttien perustee
Kuten ei mitään muutakaan työtä jonka toimenkuva ei nimenomaan vaadi jossain tietyssä paikassa päivystämistä. Minä avaan Teamsin 10:00 ja suljen sen 15:00, aamut ja iltapäivät olen varannut itselleni tuottavaan työhön ilman ulkoisia häiriötekijöitä. Jos aikataulut sitä ehdottomasti vaatii, niin voin sopia noille ajoille jonkun palaverin, mutta ne ovat poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tekee elämästään vaikeaa ottamalla koiran?
No ei ole elämä yhtään vaikeaa koiran takia vaan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos esihenkilö on kokouksessa tai jossakin muussa tapaamisessa? Olen esihenkilö ja minulla on päivän mittaan useita tapaamisia. Usein kone on silloin kiinni. Kalenterini on täysin avoin koko työporukalle eli siitä voi katsoa, missä menen. Esihenkilötyötä ei voi mitata toimistossa vietettyjen minuuttien perustee
Ei ole. Näen hänen kalenterinsa. Ja esim eilen laittoi meille viestin klo 15 et lähden piipahtamaan kaupassa, hyvää viikonloppua jos ehditte lähteä sillä aikaa. Ei ole sen jälkeen ollut koneella. Näitä sattuu usein. Terve vaan pomo jos täällä luet. T. Katkera alainen.
Riippuu aamusta. Koneen käynnistäminen kestää noin 5 minuuttia ja koneella pitää leimata työpäivä alkaneeksi.
Yleensä haluan herätä rauhassa, tehdä aamutoimet, syödä ja juoda ja lukea uutisia. Silloin nousen noin puolitoista tuntia aiemmin. Mutta jos kovasti nukuttaa, niin viimeistään 15 minuuttia ennen työpäivän alkua on noustava.
Työajan käyttöä seurataan ja se on raportoitava, joten voi pitää normaalit tauot, jotka pitäisi toimistollakin.