Osasta asuntoa ei toimi enää valot, onkohan jossain sulake palanut?
Eteiseen, kylppäriin ja sänkytilan valoja ei saa päälle, ei toimi katkaisimilla ja kokeilin myös erillisellä pöytälampulla, ei saa virtaa ollenkaan. Mitähän ihmettä nyt taas... Taloyhtiön käytävällä toimi valot normaalisti kaikki.
Pitää varmaan soitella huoltoon...
Kommentit (16)
Ei se nyt huoltoyhtiön töihin kuulu sulaketta tulla vaihtamaan. Kyllä sun nyt ihan itse pitää vaivautua se tekemään.
Etkö oikeasti osaa katsoa sulaketaulusta, mikä sulake palanut?
Sehän on yksi vivun nosto ylös (kestää alle sekunnin).
Et osaa käydä asuntosi sulakekaapilla?
Tarkista sulakkeet sulakekaapista. Jos on vanhan malliset, niin vaihda. Jos on uuden malliset, niin käännä vipu oikeaan asentoin. Joskus voi myös taloyhtiön sulakkeet tm. olla kyseessä.
🙄🙄😂😂🤔😱😱😱😱 ei hitto.
Miten olet päässyt itseksesi asumaan?
Meillä on sulake palanut. Ehkä se vaikuttaa asuntosi sähköihin?
Mulla on , siis olen eri, vanhanaikainen sulaketaulu. Ihka oikeat sulakkeet, minäkin 79 v osaan katsoa taulun ja vaihtaa sulakkeen. Kotona on tarvittavia kokoja yksi varalle.
Onneksi nyt aurinko paistaa. Illalla sitten pärevalon kanssa lukemaan kirjaa. Nukkumiseen ei tarvitse sähköä.
Jos on uudenmalliset sulakkeet ja sulake on lauennut, niin tietenkin olisi fiksua ensin selvittää, mikä sen oikosulun on aiheuttanut. Tai voihan sen sulakkeen kokeilla laittaa päälle ja katsoa tuleeko uusi oikosulku ja ihmetellä sitten lisää.
Oikosulku voi olla rotan tekosia. Ne voi järsiä sähköjohtoja ja aiheuttaa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on , siis olen eri, vanhanaikainen sulaketaulu. Ihka oikeat sulakkeet, minäkin 79 v osaan katsoa taulun ja vaihtaa sulakkeen. Kotona on tarvittavia kokoja yksi varalle.
Meilläkin oli sellainen. Osasin alle 10-vuotiaana vaihtaa sulakkeet itse.
Kuinka noin tyhmä voi olla vielä elossa?
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt huoltoyhtiön töihin kuulu sulaketta tulla vaihtamaan. Kyllä sun nyt ihan itse pitää vaivautua se tekemään.
Kyllähän ne tulee. Maksun kanssa toki. Kaikkea palvelua voi ostaa niin halutessaan.
Sänkytilan valot :D Myöskään vintille ei taida tulla valoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli sellainen. Osasin alle 10-vuotiaana vaihtaa sulakkeet itse.
Hyvä teille. Oma äitini ei edelleenkään osaa itse vaihtaa. Ei uskalla koskea sulakekaappiin.
Juu tee niin.