En osaisi enää kuvitella elämää muualla kuin omakotitalossa! Kukaan ei valita jos imuroi kymmeneltä illalla tai kuuntelee musiikkia ilman
Kuulokkeita.
Kerrostalossa kun käy hiljaisuuden jälkeen pissalla niin joku soittaa poliisit.
Kommentit (138)
Meillä on omakotitalossa kahdet makkarit nukkumisrauhaan kun on eri rytmit. Tietenkään ei mitään metelöiviä puuhia kun toinen nukkuu.
Täytyy olla päässä vikaa jos häiritsee tahallaan toisten unia.
Olin teini ja havahduin nukkumaan mennessä siihen, että joku seisoi ikkunan takana ja katseli minua. Ei ikinä selvinnyt kuka se oli! Nukuin seuraavan kuukauden vanhempieni huoneessa.
Veljeäni kiusattiin jossain vaiheessa ja hänen huoneen ikkunaan käytiin heittämässä koiran tai kissan kakkaa (tai jonkun muun kakkaa) pari kertaa.
Eräänä aamuna kaikkien perheen pyörien satuloihin oli isketty puukolla.
Olimme hyvin tavallinen perhe pienehkössä kaupungissa rauhallisella alueella. Asuimme talossa kauan ja noi tapaukset eivät liity toisiinsa. Mutta kerrostalossa oloni on jotenkin turvallisempi! Omakotitalo tuntuu siltä kuin asuisi näyteikkunassa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule mieleen imuroida kymmeneltä illalla eikä kukaan ole melusta valittanut. T. Kerrostaloasukas
No mulle kyllä tulee, mutta onneksi se menee äkkiä ohi.
Vierailija kirjoitti:
No et kai imuroi ja ala leipoa, jos toinen on jo nukkumassa?
Höh, eihän leipomisesta mitään ääniä tule. Meillä saa sitäpaitsi ovet kiinni ja on eteinen välissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lentäisi imuri hankeen keskiyön siivouksen takia ja samoin musiikkivehkeet.
Meillä lentäisi myös akka sinne hankeen.
Sille akalle voisi ehdottaa hankkimaan hiljaisia harrastuksia kuten vaikkapa neulontaa, lukemista tai kuulokkeilla leffoja, muiden nukkuma aikaan.
Saunottiin 22 eilen, kerrostalo kyseessä näissä uusissa taloissa on hyvät äänieristeet. Ei kuulu mistään mitään 24/7 hiljaista. <3
En ihan suoraan sanottuna pystyisi elämään kerrostalossa. Olimme muutaman yön airbnb isohkossa yksiössä kerrostalossa ja se oli todella ahdistava kokemus. Tuntuu kuin ihmisoikeuksia ja itsemääräämis oikeuksia olisi otettu pois. Ihmekkään että ihmiset ovat niin masentuneita, masentuuhan sitä kun ei pysty mitään mukavaa tehdä.
Asun pienessä 80 neliön ok-talossa, enkä tule todennäköisesti muussa enää asumaan. Vapaus olla ja tehdä, iso piha laitella ja oleskella. Tätä maksan pienellä velalla itselleni, en jollekin tuntemattomalle taholle. Kesällä onkin ihan upeaa.
Lähden kohta lenkille. Katsotaan montako naapuruston ihmistä näkyy tänäkin keväisenä aamuna pihastaan nauttimassa.
Teen saman testi kahden kuukauden päästä. Veikkaan että.silloin saattaa ehkä 3 ihmostä ollakin
Vierailija kirjoitti:
Asun pienessä 80 neliön ok-talossa, enkä tule todennäköisesti muussa enää asumaan. Vapaus olla ja tehdä, iso piha laitella ja oleskella. Tätä maksan pienellä velalla itselleni, en jollekin tuntemattomalle taholle. Kesällä onkin ihan upeaa.
Meidän pienkerrostalossa on suojaisa piha. Naapuri kasvattaa tomaatteja, salaattia ja mansikoita kesäisin. Minä teen etätöitä terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pienkerrostalossa on suojaisa piha. Naapuri kasvattaa tomaatteja, salaattia ja mansikoita kesäisin. Minä teen etätöitä terassilla. Ja palstailen ison osan kesästä myös siitä myös.
Skitsofreenikot tehtailee musiikin kuuntelemisesta rikosilmoituksia, myös omakotitaloalueilla. Mutta niistä ei tarvitse välittää, musiikilla seulotaan skitsofreenikoita. Eli nupit kaakkoon ja bassot jytisemään.
Eikä kukaan valita kun teet kattoremonttia kesälomalla.
Kyllä parisuhteessa pitää ajatella myös kumppania eikä voi elää miten sattuu vaikka omakotitalossa asutaan.
Omakotitalosta voi tulla h elvetti kesällä, jos koirat haukkuu pihalla, lasten jatkuva möly, trampoliinit naapurin aidassa kiinni, mopot, jatkuva nikkarointi, ruohonleikkuut ym. Nämä kaikki kuuluu naapurustoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kai imuroi ja ala leipoa, jos toinen on jo nukkumassa?
Höh, eihän leipomisesta mitään ääniä tule. Meillä saa sitäpaitsi ovet kiinni ja on eteinen välissä!
No varmaan se enemmän häiritsee sitä asuinkumppania kuin kerrostalonaapuria.
Minä tykkään samoista asioista kuin aloittaja. En tosin imuroi yöllä koska se kuuluu yläkertaan makuuhuoneisiin, mutta lattioita pesen, järjestelen kaappeja jne... Leivon myös. Iso talo missä makkarit yläkerrassa, ketään ei haittaa minun touhut alhaalla. Yötyöläisenä olen vapaillakin melko ilta/yö painoitteinen tyyppi.
Tärkein on se, että kun käy nukkumaan klo 23 voi samalla laittaa pyykkikoneen päälle, sekä ajastaa toiseen koneeseen kuivurin käynnistymään vaikka klo 02:00.
Että ei tarvitse kuunnella niiden melua päiväsaikaan, vaan koneet tekee työt kun nukut. Tiskikone myös.
Juu. Omakotitalo on ehdoton valinta.
En voisi asua kerrostalossa kun niissä ei ole omaa pihaa, jossa voi kääntää maata.
Meillä lentäisi myös akka sinne hankeen.