Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ruokaan viimeksi lisäsit natriumglutamaattia raakana?

Vierailija
05.04.2024 |

Italianpataan.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä.

Vierailija
42/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Nuo oireet ovat lähes poikkeuksetta psykosomaattisia. Kun tarpeeksi uskoo johonkin niin saa kaikenlaista oireilua. Tämä on niin nähty juttu.

Kaveri ei tiennyt, että kiinalainen ruoka on kyllästetty natriumglutamaatilla mutta syö silti. Oireet alkavat, jos hän tietää että jossain on sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24: Nuo oireet ovat lähes poikkeuksetta psykosomaattisia. Kun tarpeeksi uskoo johonkin niin saa kaikenlaista oireilua. Tämä on niin nähty juttu.

Kaveri ei tiennyt, että kiinalainen ruoka on kyllästetty natriumglutamaatilla mutta syö silti. Oireet alkavat, jos hän tietää että jossain on sitä.

No mun ero kaveriisi on se, että oireet alkaa kun en ole tiennyt syöväni. Ja tosiaan  päänsäryt loppui kun aloin syömään itse laittamaani ruokaa. Ja mä oon luonteeltani tylsän tappava realisti, joten uskomushuuhaatkin on poissuljettuja. 

Mutta hajujen kanssa mä oon tietoisesti pikkuisen kerrallan siedättänyt itseäni, esim. kaupan pesuainehyllyllä voin olla normaalisti, kun ennen sieltä suorastaan vyöryi hajujen pilvi päälleni. Aivot on ihmeellinen asia. Pidän silti kotini ja arkeni hajusteettomana, koska neutraalius nyt vaan on miellyttävämpi asia kuin keinotekoinen katku.

Vierailija
44/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän välttää kaikkea, missä tuota on. Ei tee hyvää minun migreenille. Luontaisena menee sienissä ja joissakin muissa.

Kerropa, mitä eroa on ns. luontaisella natriumglutamaatilla ja purkissa olevalla natriumglutamaatilla? Miten tämä molekyyli on erilainen?

Olen nimittäin laittanut reilut määrät natriumglutamaattia ruokaan, jota söi myös ihminen joka väitti olevansa hyvin herkkä sille. Näytti maistuvan ja kysyin vielä seuraavana päivänä, tuliko oireita. Sanoi että ei, ja hän kysyi että miksi niin. Kun kerroin totuuden niin oireetkin tulivat viiveellä :D

Odota, kysyn migreeniltäni ... On olemassa joku lihamauste, jonka pelkkä haju saa aikaan pahaa oloa. Siksi en ole joissakin ruokaloissa voinut syödä kuin puuroa tai jotain kalaruokaa. Mikä sellainen mauste voisi olla? 

En tiedä, mutta jotain eroa siinä on. Tai onko se sitten joku muu mauste, jota käytetään yleisesti yhdessä natriumglutamaatin kanssa? Hämärä muistikuva on jostakin, keinotekoinen olisi jotenkin luonnollisen peilikuva. Sitäkään en osaa sanoa, muuttaako prosessointi sitä jotenkin, jos alkuperä on luonnollinen.

Vierailija
45/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän välttää kaikkea, missä tuota on. Ei tee hyvää minun migreenille. Luontaisena menee sienissä ja joissakin muissa.

Kerropa, mitä eroa on ns. luontaisella natriumglutamaatilla ja purkissa olevalla natriumglutamaatilla? Miten tämä molekyyli on erilainen?

Olen nimittäin laittanut reilut määrät natriumglutamaattia ruokaan, jota söi myös ihminen joka väitti olevansa hyvin herkkä sille. Näytti maistuvan ja kysyin vielä seuraavana päivänä, tuliko oireita. Sanoi että ei, ja hän kysyi että miksi niin. Kun kerroin totuuden niin oireetkin tulivat viiveellä :D

Odota, kysyn migreeniltäni ... On olemassa joku lihamauste, jonka pelkkä haju saa aikaan pahaa oloa. Siksi en ole joissakin ruokaloissa voinut syödä kuin puuroa tai jotain kalaruokaa. Mikä sellainen mauste voisi olla? 

En tie

Odotas, käyn haistamassa maustekaapissani olevaa natriumglutamaattipussukkaa... Hassua, se EI TUOKSU YHTÄÄN MILLEKÄÄN. Olisiko kyse kuitenkin vainoharhaisuudesta? Loppuun horinaanhan ei siis tarvitse edes kommentoida mitään.

Vierailija
46/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle hyvin tärkeä ja läheinen mummi toimi noin.

Miniä ei pitänyt sipulista, mummi lisäsi kaikkiin ruokiin AINA sipulia. Kiltti miniä ei sanonut mitään.

Minä en kestä valkosipulia kuin hyvin pienen määrän, jot

Onneksi ei ollut pähkinäallergisia, joille mummi tarjosi salaa pähkinää sisältävää, eikä muutakaan vakavaa allergiaa.

On eri asia, jos ei pidä jostakin ja pelkkää kiltteyttään syö anopin laittamia ruokia. Minä syön lasteni laittamia ruokia, vaikka en aina niistä pidä ja vaikka jostakin voi tulla huono olo. Olen se, joka kestän valkosipulia hyvin pienen määrän. Sipulissa ei monelle sipulia inhoavalle ole maku vaan se sipulin rakenne, joka häiritsee. Hyvin pieneksi pilkottu sipuli varsinkin hyvin kypsennettynä menee helposti.

Vierailija
47/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan tekee niin?

Koska se on hyvää. Kai lisäät muitakin mausteita ruokaasi?

Mauste ja aromivahvenne (lisäaine) on eri asia

Myös C-vitamiinille on olemassa oma E-koodinsa. Kannattaisiko alkaa vältellä? 

Riittävän terveellistä ruokaa syövä voi aivan hyvin vältellä E-koodillista LISÄTTYÄ C-vitamiinia.

Vitamiinit ovat terveellisiä, jopa välttämättömiä, arominvahventeet eivät. Kun ruuan raaka-aine on hyvää ja on hyvin valmistettu, ei tarvita kemiallisia aromeja ja suolaakin voi käyttää säästeliäästi.

Vierailija
48/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota, kysyn migreeniltäni ... On olemassa joku lihamauste, jonka pelkkä haju saa aikaan pahaa oloa. Siksi en ole joissakin ruokaloissa voinut syödä kuin puuroa tai jotain kalaruokaa. Mikä

Ehkä natriumglutamaatin kanssa samaan aikaan käytetään yleisesti jotain muuta haisevaa maustetta. En tiedä, mutta jo haju aiheutti pahaa oloa. En ole koskaan pitänyt kiinalaisesta ruuasta. Nyt selvisi syy.

Vierailija
49/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joillain on, mutta natriumglutamaatin vaikutus lapsiin, on ihan tutkittu. 

Aiheuttaa myös ylivilkkautta. Ehkä just se allerginen huono olo, jota tyypillisesti laittaa allergiset lapset levottomiksi. 

Vierailija
50/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota, kysyn migreeniltäni ... On olemassa joku lihamauste, jonka pelkkä haju saa aikaan pahaa oloa. Siksi en ole joissakin ruokaloissa voi

Vainoharhat siis.

Vierailija
51/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan tekee niin?

Koska se on hyvää. Kai lisäät muitakin mausteita ruokaasi?

Mauste ja aromivahvenne (lisäaine) on eri asia

Myös C-vitamiinille on olemassa oma E-koodinsa. Kannattaisiko alkaa vältellä? 

C-vitamiini onkin terveellistä, natriumglutamaatti pahimmillaan epäterveellistä.

Mikään tutkimus ei puolla mielipidettäsi.

Tutkimukset todistaa ainakin sen aiheuttavan oireita toisille. Mutta mikä tahansa voi aiheuttaa oireita. Ei sitä kyllä koskaan ole pidetty terveellisenä. Suomessa aina vältetty. Olin aivan haltioissani, kun Kreikassa sitä laitettiin grilliruokiin. En tiennyt mitä se oli ja lisäsin sitä itsekkin niihin. Se oli tarjolla suolan, ketsupin yms vieressä. 

Vierailija
52/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte käyttää jos haluatte. Ei silti kannattaisi käyttää sitä. Ja varsinkin jos toinen syö sitä tai oireita saava. Ruoka haisee kauhealta sen jälkeen, myös naapuriin saakka, varsinkin keitto. Sen erottaa selvästi.

Vierailija
53/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tie

Natriunglutamaattintuskin tuoksui millekään. Lihalle voi olla allerginen. Tai tietylle lihalle. Ja vanha, käyttökelpoinen liha haisee. 

Vierailija
54/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatte käyttää jos haluatte. Ei silti kannattaisi käyttää sitä. Ja varsinkin jos toinen syö sitä tai oireita saava. Ruoka haisee kauhealta sen jälkeen, myös naapuriin saakka, varsinkin keitto. Sen erottaa selvästi.

Näitä mieleltään järkkyneitä näemmä kiihottaa natriumglutamaatti jollain tavalla.

Vierailija
55/58 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin oikeastaan kaikkeen.

Vierailija
56/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota, kysyn migreeniltäni ... On olemassa joku lihamauste, jonka pelkkä haju saa aikaan pahaa oloa. Siksi en ole joissakin ruokaloissa voinut syödä kuin puuroa tai jotain kalaruokaa. Mikä

En ole allerginen millekään lihalle, koska voin syödä ihan mitä tahansa kotona valmistettua liharuokaa. Pikaruokaloitten grilliruuat sen sijaan aiheuttavat vaivoja. Ei aina migreeniä, mutta vielä seuraavana päivänä vessassa hajusta huomaa, mitä on tullut syötyä. Sitä en tiedä, mikä sen aiheuttaa, mutta niin se vaan on. Enkä tiedä, mikä on mausteen haju, josta tulee migreeni. 

Vierailija
57/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä mieleltään järkkyneitä näemmä kiihottaa natriumglutamaatti jollain tavalla.

Kirjoitit itsestäsi. Me terveet kykenemme välttelemään sitä aika hyvin, ja pysymmekin terveempinä myös mieleltämme.

Vierailija
58/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Amazonista 1kg säkin Aji-No-Motoa ja lisään sitä kaikkiin kasvisruokiin ja kastikkeisiin. Erittäin terveellistä koska suolan määrää voi vastaavasti vähentää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi