Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos toimeentulotuki yksinkertaisesti ei riitä ruokaan, ja kuun loppupuolella aina rahat loppu eikä ruokaa kapissa....

Vierailija
05.04.2024 |

Onko tuo peruste jolla voivat myöntää lisätoimeentulotukea? Nyt saan vain perustoimeentulotukea, asumistukea, enkä muuta.

Tähän asti olen onnistunut pummimaan sukulaisilta ruokaa, mutta ei varmaan toimi ikuisesti...Sitten on oikeasti hätä kyseessä.....

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää persujen touhu on kyllä kuvottavaa rys säilyä, hylätään omat hankeen ja nauretaan ja syytellään perään, kusiaivoset maanpetturit

Hallelujaa ja aamen.

Vierailija
102/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syy ettei töitä saa? 

Töitä olen Suomesta hakenut 18 vuotta enkä ole päässyt mihinkään töihin.

Ap

Olet siis 18 vuotta (!!) pumminut sukulaisilta ruokaa? Ja nyt sukulaiset laittoivat sille stopin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nouse ylös, kävele ja mene töihin. Töistä saat palkkaa.

Soittavat poliisin, jos menee luvatta työpaikoille.

Vierailija
104/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekee itse ruuat. Itse söin viime viikon 22 eurolla. Makaroonilaatikkoa söin 5 päivänä. Tässä pitää viikko nyt pärjätä 28 eurolla koska tuli yllättäviä laskuja.

Vierailija
105/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syy ettei töitä saa? 

Ap

Olet siis 18 vuotta (!!) pumminut sukulaisilta ruokaa? Ja nyt sukulaiset laittoivat sille stopin?

Tiäks jos mä oisin sä, mä en usko että mä kestäisin elämää sen ajatuksen kans et mä joudun oleen sä huomennakin, sä annat kaikelle sille mitä sä olet luuserin leiman.

Vierailija
106/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele tekee itse ruuat. Itse söin viime viikon 22 eurolla. Makaroonilaatikkoa söin 5 päivänä. Tässä pitää viikko nyt pärjätä 28 eurolla koska tuli yllättäviä laskuja.

Käys mittaamassa veriarvos ja tuu sit neuvoon uudestaan.

Vierailija
107/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen perusosaan kuuluu harrastukset. Voi tsekata Kelan sivuilta.

Vierailija
108/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta nelikymppinen kaveri. Vaikuttaa että  on ongelmia mielenterveydessä jos 18 vuotta hakenut töitä eikä tärpännyt. Sairaseläkettä vaan hakemaan. Jos ei saa sairaseläkettä niin on työkykyinen. Työvoimatoimistoon sitten, siellä on jos jonkinlaista psykologia ym. jotka pystyy arvioimaan mihin töihin pystyy. Kyllä ne työvoimatoimistossa osaa nykyään ohjata oikeaan paikkaan jos oikeasti haluaa ruokansa eteen tehdä töitä. Siivoushommatkin käy salitreenistä.

Vierailija
109/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin tänään kahvilaomistajan kanssa. Ei saa työntekijää,  koska työ alkaa 5.30. Maassa satojatuhansia työttömiä. Mieluummin röhötetään tukien varassa kuin elätetään itsensä.

Vierailija
110/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syy ettei töitä saa? 

Ap

Mikä sun tarkoitus täällä maan päällä sitten on? Hapentuhlaus?

Vierailija
111/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kalliit harrastukset täytyy lopettaa, jos tukesi eivät siihen riitä. Ilmaisia/hyvin halpoja harrastuksia löytyy ja niissä käy muitakin, saat ihmisten seuraa.

Vierailija
112/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla ei elä nykyään, pitää olla yli 3000€ kk tulot jos meinaa johonkin säästää

Vierailija
113/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olenko sinuakin luuseria elättänyt 18v hyvä ja hieno hallitus joka ajattelee kaiken maksajiakin. voithan muuttaa lähtö maahasi.

Vierailija
114/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin tänään kahvilaomistajan kanssa. Ei saa työntekijää,  koska työ alkaa 5.30. Maassa satojatuhansia työttömiä. Mieluummin röhötetään tukien varassa kuin elätetään itsensä.

Missä se kahvila sijaitsee, pitääkö tulla omalla autolla? Onko tarpeeksi työtunteja?

Yrittäjien rutinoihin kannattaa suhtautua varauksella. 

Vierailija
115/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta viinan juonti ja löydä Jeesus!

Vierailija
116/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saisit töitä. Itse en edes saa tehdä töit, sanoivat lääkärissä että saan työnteosta liikaa mielihyvää ja krooninen addiktio työhön voi olla liian vaarallista jos ei osaa lopettaa ja laittoivat sairauseläkkeelle vaikka en ole sairas. Entinen työnantaja huolestui ja lähetti tutkittavaksi koska tein liikaa ylitöitä enkä osannut lähteä töistä kotiin ajallaan. Harmittaa koska tekisin mielelläni töitä ja olisin mielelläni jäänyt entiseen työpaikkaani, mutta olivat sitä mieltä että lääkäriä pitää tässä tapauksessa noudattaa.

Vierailija
117/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syy ettei töitä saa? 

Ap

Ja mikä on syy ettet mene opiskelemaan?

Olen hakenut montakymmentä kertaa opiskelemaan enkä ole ikinä päässyt, olen jo sen suhteen luovuttanut

Ap

Siis et ole päässyt opiskelemaan, etkä ole myöskään työllistynyt 18 vuodessa. Oletko älyllisesti heikkolahjainen vai mistä kiikastaa. Ei kai tuollainen totaalinen epäonnistuminen elämässä voi olla keskiverroilla, tai jopa keskivertoa hieman matalemmillakin kyvyillä mahdollista! Huh huh.

Autismi saattaa olla psykiatrin mukaan mutta en siihen mitään apua ole ikinä saanut

Ap

Vierailija
118/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aplla

- ei ole ajokorttia

- sukulaiset hyljänneet

- ei myy mitään huonekalujaan että saisi muuttoon rahat

- Tarvitsee kuulemma rekan muuttoon

- tarvitsee 3 kantajaa muuttoa varten

- käy maksullisella kuntosalilla harrastaen siellä _kuntopyöräilyä ja juoksua_

- sai armeijasta vapautuksen asenneongelman takia

- hakenut ilman tutkintoa ammatteihin joihin se vaaditaan

- hakenut tuloksetta kouluihin, luulen että väärällä haulla

-ei suostu muuttamaan muualle kuin Helsinkiin vaikka ei ole töitä siellä

- ei mene työkkärin kursseille

- hänellä on ihmispelko

Tähän lisäksi:

-syö 400g jauhelihaa päivässä

Mitäs ihmeellistä tässä on?

Kaikki eivät ole 45kg naisia, vaan jotkut ovat lihaksikkaita 90kg miehiä.

Vierailija
119/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrät joka tahon sossusta kirkkoon jne. jos teilläpäin sieltä vain suinkin saa olematta "jäsen": täällä ei saa. Pitäisi vielä kuulua oikeaan lahkoonkin.

Jollet ole trolli, ja jollei tämä ole hallussa, kuten moni sanoo: 

Tee itse oikeaa ruokaa.

Unohda ne jostain älyttömästä syystä nykyään imeskellyt "pastat" paitsi vaihteluksi ja hätävaraksi. Osta halvalla perunaa ja tee paljon vaihdellen kaikkia perunaruokia ja muita vanhoja, suomalaiset pystyssä pitäneitä ruokia. Käy kirjastosta vanhoja keittokirjoja. 

Kun käytät jauhelihaa, tee siitä sellaisia ruokia missä se 400g tulee isoon satsiin soppaa tai vastaavaa muuta missä siitä tulee kerralla suuri määrä ruokaa moneksi kerraksi. Älä tee siitä yhden kerran annoksia.

Käytä keittiöihin ym. lihaliemikuutioita reilusti samoin kuin mausteita ja keittojuureksia joko halpapakasteista tai tuoreista. Maistumaton ruoka ajaa ihmistä hinkumaan kalliita epäterveellisiä ja namusia.

Opiskele niistä vanhoista keittokirjoista kaikki mitä löytyy.

Älä vaan osta mitään valmisruokaa säilykkeinä ja ylipäätään, valmiita juustoraasteita, mitään leikkeleitä, jogurtteja, viilejä, vanukkaita, limsoja, kaljoja, karkkeja ja muuta lisäainepaskaa kuten oranssissa lienessä lilluvia muka siipikarjanosia.

Juustoa voi itse raastaa.

Esim. jo osasta suurta purkkia halpamerkin maustesilliä ja itse siivutetuista perunoista ja siihen lisätyistä mausteista, ehkä pekonia vielä, saa suuren vuoallisen kalalaatikkoa.

Teet myös pannukakkua, lättyjä. Porkkanaraasteesta tai pinaatista saa myös lättyjä. Ylipäätän kananmunaruokia.

Tee kaikenlaisia puuroja ja vellejä. Vaihdellen. Pidä aina ns jälkiruokapuuro kulhossa jääkaapissa. Tee vaikka rusinasoppa kylkeen. 

Vierailija
120/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä:

Lisäksi minua vaivaa peräsuolen laskeuma.

Ap