Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos toimeentulotuki yksinkertaisesti ei riitä ruokaan, ja kuun loppupuolella aina rahat loppu eikä ruokaa kapissa....

Vierailija
05.04.2024 |

Onko tuo peruste jolla voivat myöntää lisätoimeentulotukea? Nyt saan vain perustoimeentulotukea, asumistukea, enkä muuta.

Tähän asti olen onnistunut pummimaan sukulaisilta ruokaa, mutta ei varmaan toimi ikuisesti...Sitten on oikeasti hätä kyseessä.....

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi työttömyyden ei kuulu jatkua pitkään, eniten kolme tai muutama kuukausi, minkä aikana tulee työllistyä uudelleen mahdollisimman pian.

Ei tietenkään pitäisi, mutta eipä sitä voi itse valita, tärppääkö työhakemus vai ei. Työnantaja on lopultakin se, joka päättää, kuka palkataan. Hakija voi tehdä vain parhaansa, ei taikoa itsestään yli-ihmistä.

Toiseksi meillä on nyt tilanne, jossa työpaikkoja on selväsit vähemmän kuin olisi halukkaita työntekijöitä. Siksi väistämättä osa jää yli. Ei siinä auta, vaikka kuinka pilkkaisit ja moittisit työttömäksi jäänyttä. Lopputulos on joka tapauksessa se, että osalle ei riitä. Jos ap pääsee töihin, moitit sitten sitä toista, joka jäi samassa haussa yli. Eli et ole koskaan tyytyväinen, koska aina on joku työtön, jota moittia.

Vierailija
82/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syy ettei töitä saa? 

Töitä olen Suomesta hakenut 18 vuotta enkä ole päässyt mihinkään töihin.

Ap

Kuule menepä työkokeiluun kun noin pitkään olet työtön tai kuntouttavaan työtoimintaan, jos käy viitenä päivänä viikossa saa jo 180 euroa lisää rahaa. Siitä se lähtee sitten pikku hiljaa etenemään.

Tietosi ovat vanhentuneet. Käyn kuntouttavasssa työtoiminnassa Tampereella  ja maximi päivät on nykyään 3 päivää , ei yhtään enempää vaikka haluaisi. Eli saa 3x9€ , ei kukaan saa enään käydä 3 päivää enempää.

Minä olin jo 2 vuotta kuntouttavassa, enää en sinne pääse

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulot ja menot ei kohtaa, pienennetään menoja. Luultavasti pystyt vielä säästämään, koska yleensä tt-tuen riittämättömyyttä valittavilla ongelma on kulutustottumuksissa.

Mitä menoja pystyn pienentämään? Muita menoja ei tällä hetkellä ole kuin vuokra ja pakolliset laskut.

Ap

No mitkä on sun "pakolliset" laskut?

Vuokran omavastuu osuus, sähkölasku, puhelinlasku, bussikortti, salikortti

Mihin ihmeeseen tarvit työttömänä bussikorttia? Polkupyöräkin on keksitty. Salikortti heti pois. Sähkölasku ei tule joka kk.

Ap

Harrastukset voi laittaa siksi aikaa tauolle kun on työtön tai pienet tulot ja jatkaa sitten taas uudelleen kun saa töitä ja parempaa palkkaa. Sillä aikaa ei tarvitse harrastuksia jos ei ole tulojakaan niiden maksamiseen koska siinävaiheessa pääprioriteetti ei ole harrastukset vaan arjessa selviäminen ja rahojen riittäminen. Harrastelu on ekstraa.

Vierailija
84/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulot ja menot ei kohtaa, pienennetään menoja. Luultavasti pystyt vielä säästämään, koska yleensä tt-tuen riittämättömyyttä valittavilla ongelma on kulutustottumuksissa.

Mitä menoja pystyn pienentämään? Muita menoja ei tällä hetkellä ole kuin vuokra ja pakolliset laskut.

Ap

Mihin ihmeeseen tarvit työttömänä bussikorttia? Polkupyöräkin on keksitty. Salikortti heti pois. Sähkölasku ei tule joka kk.

Ap

Noi ei tarvi polkupyörää myydä mitä ihmettä nyt taas.

Vierailija
85/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Olen jo ollut melkein 18 vuotta työtön, pitää siis harrastukset kokonaan lopettaa vai?

Ap

Vierailija
86/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta neulaa ja lankaa niin ei tarvitse ostaa vaatteita. Reikä esim kalsareisaa niin se on äkkiä parsittu kiinni. Sitä paitsi työttömyyden ei kuulu jatkua pitkään, eniten kolme tai muutama kuukausi, minkä aikana tulee työllistyä uudelleen mahdollisimman pian.

Vähän sivuhuomiona, että vaate yleensä kuluu niin, että kangas hiutuu puhki. Harvemmin repeää niin, että reiän kummallakin puolella on ehjää ja hyväkuntoista kangasta, jota voi ommella.

Sitten voi pyytää sukulaisilta vanhoja vaatteita esimerkiksi lumenluontia, nurmenluintia, tiskaamista, lapsenvahtimista, tai polttopuiden hakkaamista vastaan.

Vierailija
87/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin haette töitä: 1) tee ansioluettelo ja työhakemus, 2) tulosta ansioluttelo ja työhakemus, 3)nouse ylös tietokineen ääreltä, 4) laita kengät jalkaan ja takki päälle, 5) kövele sen työpaikan luo johon haluat hakea töihin, 6) mene ovesta sisälle, 7) kysy työpaikan manageria, 8) puhu managerin kanssa, 9) anna ansioluettelo ja työhakemus managerille sekä 10) pidä lyhyt myyntipuhe siitä miksi sinut pitäisi palkata ja pyydä työpaikkaa.

Mä oon kokeillut tuota. Kosahtaa kohtaan 6, sillä ovi on lukossa eikä kukaan tule sitä avaamaan, vaikka soittaisit netistä löytämääsi puhelinnumeroon. Tai no mä soitin työpaikkailmoituksessa annettuun numeroon ja sain todella vihaisen kysymyksen, että mistä sä sait tän numeron?!

Vierailija
88/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi työttömyyden ei kuulu jatkua pitkään, eniten kolme tai muutama kuukausi, minkä aikana tulee työllistyä uudelleen mahdollisimman pian.

Ei tietenkään pitäisi, mutta eipä sitä voi itse valita, tärppääkö työhakemus vai ei. Työnantaja on lopultakin se, joka päättää, kuka palkataan. Hakija voi tehdä vain parhaansa, ei taikoa itsestään yli-ihmistä.

Toiseksi meillä on nyt tilanne, jossa työpaikkoja on selväsit vähemmän kuin olisi halukkaita työntekijöitä. Siksi väistämättä osa jää yli. Ei siinä auta, vaikka kuinka pilkkaisit ja moittisit työttömäksi jäänyttä. Lopputulos on joka tapauksessa se, että osalle ei riitä. Jos ap pääsee töihin, moitit sitten sitä toista, joka jäi samassa haussa yli. Eli et ole koskaan tyytyväinen, koska aina on joku työtön, jota moittia.

Voi sen valita, nimittäin hakemalla töitä sen sijaan että ei hae niitä.

Vierailija
89/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset voi laittaa siksi aikaa tauolle kun on työtön tai pienet tulot ja jatkaa sitten taas uudelleen kun saa töitä ja parempaa palkkaa. Sillä aikaa ei tarvitse harrastuksia jos ei ole tulojakaan niiden maksamiseen koska siinävaiheessa pääprioriteetti ei ole harrastukset vaan arjessa selviäminen ja rahojen riittäminen. Harrastelu on ekstraa.

Tuo toimii, jos työttömyys kestää vain vähän aikaa. Mutta jos se jatkuu vuosikausia, on mielenterveyden kannalta välttämätöntä tehdä jotakin mielekästä ja tavata muita ihmisiä. Joillekin se voi olla lenkkeily kaverin kanssa, kirjojen lukeminen ja sukulaisilla kyläily, ap:lla se on kuntosali.

Tulee paljon kalliimmaksi hoitaa pahoja mielenterveyden häiriöitä kuin maksaa kuntosalilla käymisestä.

Vierailija
90/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tarvitseeko sitä polkupyörää ensinkään ostaa jos on työtön? Eikö ole parempi jättää pyörä ostamatta ja kävellä jos pystyy käyttämään omia jalkojaan?

Vierailija
91/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syy ettei töitä saa? 

Ap

Ja mikä on syy ettet mene opiskelemaan?

Olen hakenut montakymmentä kertaa opiskelemaan enkä ole ikinä päässyt, olen jo sen suhteen luovuttanut

Ap

Siis et ole päässyt opiskelemaan, etkä ole myöskään työllistynyt 18 vuodessa. Oletko älyllisesti heikkolahjainen vai mistä kiikastaa. Ei kai tuollainen totaalinen epäonnistuminen elämässä voi olla keskiverroilla, tai jopa keskivertoa hieman matalemmillakin kyvyillä mahdollista! Huh huh.

Vierailija
92/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sen valita, nimittäin hakemalla töitä sen sijaan että ei hae niitä.

Hakeminen oli itsestään selvää. Nyt oli puhe tilanteesta, jossa hakeminen ei tuota tulosta, vaikka sen tekisi kuinka hyvin. 

Vierailija
93/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi harkita vaikka TÖIHIN MENEMISTÄ!

No mene.

Vierailija
94/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo toimii, jos työttömyys kestää vain vähän aikaa. Mutta jos se jatkuu vuosikausia, on mielenterveyden kannalta välttämätöntä tehdä jotakin mielekästä ja tavata muita ihmisiä. Joillekin se voi olla lenkkeily kaverin kanssa, kirjojen lukeminen ja sukulaisilla kyläily, ap:lla se on kuntosali.

Tulee paljon kalliimmaksi hoitaa pahoja mielenterveyden häiriöitä kuin maksaa kuntosalilla käymisestä.

Siinä tapauksessa pitää karsia jostain muusta. Onko esimerkiksi sähkö ja puhelinliittymä kilpailutettu? Onko ruokakorin sisältöä tarkasteltu kunnolla? Löytyisikö edullisempi sali?

Vierailija
95/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartastuuksia ei tarvitse lopettaa, mutta ne voi vaihtaa ilmaiseen harrasteluun. Käy esimerkiksi kävelyllä, jumppailee kotona tai lukemassa kirjatossa. Itse kun olin työtön keräilin maasta puiden oksia ja askartelin niistä koristeita pihalle, tuli ukkeleita ja elokoita jotka kesti seuraavaan talveen asti ja sitten talvella taiteilin jäälyhtyjä kun oli aikaa. Mutta nykyään kun käy töissä niin sellaiseen ei enää harmi kyllä ehdi vaikka tekisi yhä mieli.

Vierailija
96/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n kotikunnassa ruuan jakelua? Meillä saa hakea ilmaista ylijäämäruokaa kouluilta. Spr järjestää.

Vierailija
97/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos ei rahat riitä. 

Vierailija
98/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kertoa siitä että käytät liian paljon rahaa johonkin.

Vierailija
99/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syy ettei töitä saa? 

Ap

Oletko ajatellut hakemiseen sijaan ihan vain suoraan töihin menemistä?

Olen sitäkin kokeillut esim. kaupoista kysynyt että pääseekö teille töihin niin vastaus on aina ollut että täytä netissä hakemus.

Ap

No, oletko täyttänyt netissä hakemuksen kauppoihin? Luulis, että 18v:ssa jotain olisi löytynyt..........................

Vierailija
100/128 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää persujen touhu on kyllä kuvottavaa rys säilyä, hylätään omat hankeen ja nauretaan ja syytellään perään, kusiaivoset maanpetturit