Miten ihmiset jaksaa elää kauhean tavaramäärän keskellä?
Olen katsellut myytäviä ja vuokrattavia asuntoja. Välillä myyntikuvia katsoessa on ensimmäinen ajatus ollut "miksi ei ole viitsitty siivota?". Kuitenkin lähempi tarkastelu on paljastanut, että asunto on todella siivottu, mutta niin tupaten täynnä tavaraa, että se näyttää siivottunakin sekaiselta. Esim. Keittiön tasot täynnä kippoa, purnukkaa, veitsitukkia, laitteita jne. Lavuaarin reunalla meikkisuteja, hiusharjoja, purkkeja, saippuoita.
Luulisi ihmisen stressaantuvan tuollaisessa ympäristössä.
Kommentit (350)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kupit, mukit, lasit, lautaset ja aterimet vievät enemmän tilaa mitä enemmän niitä on. Erikoinen ajatus että samaan laatikkoon mahtuu yksi muki ja kymmenen mukia.
Lautaspino vie käytännössä saman tilan, oli siinä sitten kaksi tai kymmenen lautasta. Sama juttu aterinlaatikon kanssa, laatikko vie x määrän tilaa huolimatta siitä, kuinka monta haarukkaa ja veistä sen sisällä on. Mukit ja lasit voi pinota kahden tai kolmen pinoihin, jos tilaa on vähän.
Pinojen korkeusko ei tarkoita mitään? Eikä aterinlaatikko vedä määräänsä enemmän aterimia. Kokeile vaikka.
Ei tarkoita, koska laatikon korkeus ei muutu sillä, että sinne laitetaan lisää asioita. Laatikko on ihan saman korkuinen oli sen sisällä yksi tai 20 lautasta.&nbs
Miten saat mahtumaan laatikkoon 20 lautasta jos sinne ei sovi korkeuden puolesta kuin 10 isoa lautasta? Laatikko on leveydeltään ja syvyydeltään sellainen ettei sinne mahdu kuin yksi lautaspino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kupit, mukit, lasit, lautaset ja aterimet vievät enemmän tilaa mitä enemmän niitä on. Erikoinen ajatus että samaan laatikkoon mahtuu yksi muki ja kymmenen mukia.
Lautaspino vie käytännössä saman tilan, oli siinä sitten kaksi tai kymmenen lautasta. Sama juttu aterinlaatikon kanssa, laatikko vie x määrän tilaa huolimatta siitä, kuinka monta haarukkaa ja veistä sen sisällä on. Mukit ja lasit voi pinota kahden tai kolmen pinoihin, jos tilaa on vähän.
Pinojen korkeusko ei tarkoita mitään? Eikä aterinlaatikko vedä määräänsä enemmän aterimia. Kokeile vaikka.
Ei tarkoita, koska laatikon korkeus ei muutu sillä, että sinne laitetaan lisää asioita. Laatikko on ihan saman k
Sulla hurahti nyt pointti ohi. Pointti oli laatikon koko. Laatikon koko ei muutu tavaramäärän perusteella.
Vierailija kirjoitti:
No mä en taas ymmärrä niitä keittiöitä, joissa ei ole mitään tasoilla. Näyttää kalsealta ja siltä, ettei talossa asuta eikä keittiössä tehdä ikinä ruokaa. On se kumma jos nykyään pitää piilottaa kahvinkeittimetkin ja blenderit jne kaappeihin, ja joka kerta kaivaa ne sieltä esiin kun niitä tarvitaan. Mutta kukin tyylillään.
Sama pätee myös olohuoneeseen ja muihin huoneisiin. Jos missään ei ole mitään tavaroita, asunto näyttää myyntiä varten stailatulta tai siltä, että asukas käy siellä vain nukkumassa, ei elämässä.
Vierailija kirjoitti:
No mä en taas ymmärrä niitä keittiöitä, joissa ei ole mitään tasoilla. Näyttää kalsealta ja siltä, ettei talossa asuta eikä keittiössä tehdä ikinä ruokaa. On se kumma jos nykyään pitää piilottaa kahvinkeittimetkin ja blenderit jne kaappeihin, ja joka kerta kaivaa ne sieltä esiin kun niitä tarvitaan. Mutta kukin tyylillään.
No en kyllä keksi yhtään syytä pitää kahvinkeitintä pölyttymässä pöydällä, kun sitä käytetään max. kerran kuussa.
Minä pidän asioita esillä koska muuten ne jäävät käyttämättä ja siksi että säilytystilaa on niin vähän. Meillä ei esim ole yhtään kaappia johon mahtuisi imuri. Joten imuri on vaan jossain kylppärin nurkassa tai portaikon alla. Keittiössä pidän tasoilla kaikkea päivittäin käytettävää kuten veden- ja kahvinkeittimiä, paahtimet (2 kpl), teepakkaukset, mikro, kahvimukit joita käytetään useammin kuin kerran yms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee myös olohuoneeseen ja muihin huoneisiin. Jos missään ei ole mitään tavaroita, asunto näyttää myyntiä varten stailatulta tai siltä, että asukas käy siellä vain nukkumassa, ei elämässä.
Ihmiset on erilaisia. Osa tykkää harmonisesta tilasta, jossa ei ole tavaraa joka puolella. Elämää voi elää muutenkin kuin tavaroita tasoille varastoimalla. Ja ainakin itselläni koti on nykyisin hyvinkin pitkälti vain paikka, jossa käyn nukkumassa. Tänään on harvinainen päivä, kun olen ollut kotona koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos missään ei ole tavaroita, asunto on tyhjä. Sohva jne. ovat myös tavaroita. Ja eläminen ei vaadi sitä, että kaikki nurkat ja tasot ovat täynnä kasoja ja koristekrääsää.
On kyllä jännä että monen mielestä elämä on yhtä kuin paljon tavaroita. Surullista suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän asioita esillä koska muuten ne jäävät käyttämättä ja siksi että säilytystilaa on niin vähän. Meillä ei esim ole yhtään kaappia johon mahtuisi imuri. Joten imuri on vaan jossain kylppärin nurkassa tai portaikon alla. Keittiössä pidän tasoilla kaikkea päivittäin käytettävää kuten veden- ja kahvinkeittimiä, paahtimet (2 kpl), teepakkaukset, mikro, kahvimukit joita käytetään useammin kuin kerran yms..
Erikoinen ajatus, että tee jäisi käyttämättä, jos paketti on kaapissa. Olettaen, että tee kuuluu päivittäiseen tai edes viikottaiseen käytäntöön. Tuolla logiikallahan kaikki jääkaappituotteeetkin jäisivät käyttämättä, kun eivät ole pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia. Osa tykkää harmonisesta tilasta, jossa ei ole tavaraa joka puolella. Elämää voi elää muutenkin kuin tavaroita tasoille varastoimalla. Ja ainakin itselläni koti on nykyisin hyvinkin pitkälti vain paikka, jossa käyn nukkumassa. Tänään on harv
Niin, et siis koskaan tee mitään kotona. Jos on yhtään mitään harrastusta, niihin liittyy yleensä myös tavarat. Itselläni on ikkunalaudoilla itämässä siemeniä, koska olen puutarhahullu. Minulla on paljon kirjoja, koska tykkään lukea. Keittiöstä löytyy paljon välineitä, koska kokkaan kaikki ruoat itse.
No joo, jotkut kiinnittää katseensa vain tavaroihin ja kalusteisiin. Ei meinannu mennä meidän yksiö kaupaksi, kun oltiin ostettu jo valmiiksi tosi iso parisänky isompaan asuntoon. Se olis pitäny ottaa kokonaan pois näyttöjen ajaksi, kun palaute kuulemma oli, että tosi ahdas kun on iso parisänky. Kunnes onneksi tuli ostaja joka katsoi asuntoa, ei kalusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan faktahan se on, että samaan laatikkoon mahtuu yksi muki siinä missä kymmenenkin. Aika harvassa ovat niin pienet laatikot, ettei niihin mahtuisi kymmentä mukia. Ja jos laatikkoon mahtuu kymmenen mukia, tietenkin sinne mahtuu silloin myös yksi :D
Matalaan laatikkoon ei mahdu.
Kyllä mahtuu. Vierekkäin. Täytyy olla todella pieni laatikko, että sinne ei mahtuisi 10 mukia. Yksi mukihan on halkaisijaltaan noin 5-10cm.
Ohis.. Omat lasini ainakin ovat niin korkeita etteivät ne mahdu nykyisen asuntoni vetolaatikoihin. Aiemmassa mahtuivat.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä jännä että monen mielestä elämä on yhtä kuin paljon tavaroita. Surullista suorastaan.
Ihan yhtä surullista kuin, että elämä on yhtä kuin vähän tavaroita. Surullista suorastaan
Niin, et siis koskaan tee mitään kotona. Jos on yhtään mitään harrastusta, niihin liittyy yleensä myös tavarat. Itselläni on ikkunalaudoilla itämässä siemeniä, koska olen puutarhahullu. Minulla on paljon kirjoja, koska tykkään lukea. Keittiöstä löytyy paljon välineitä, koska kokkaan kaikki ruoat itse.
Miten niin en tee? Mistä sellaista päättelit? Ei minulla lukeminen vaadi sitä, että kirjojen pitää olla näkyvissä. En myöskään säilytä suksia ja joogakamppeita olohuoneessa esillä, vaikka harrastan hiihtoa ja joogaa. Keittiössä välineet ovat laatikoissa ja kaapeissa, eivät tasoilla.
Katsoin eilen marja veitola oli yökylässä sami sykön luona. Tuli jotenkiin hyvä olo kaiken negatiivisten uutistennkeskellä. Miten voii ihminen olla noin ihana ja asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia. Osa tykkää harmonisesta tilasta, jossa ei ole tavaraa joka puolella. Elämää voi elää muutenkin kuin tavaroita tasoille varastoimalla. Ja ainakin itselläni koti on nykyisin hyvinkin pitkälti va
Minullakin on paljon kirjoja. Kaapissa ja hyllyssä, ei ympäri olohuonetta. Kasvit kasvavat ikkunalaudoilla, ei ympäri olohuonetta.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä surullista kuin, että elämä on yhtä kuin vähän tavaroita. Surullista suorastaan
On paljon enemmän aikaa oikealle elämälle, kun ei tarvitse puljata tavaramäärän kanssa. Suosittelen kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin eilen marja veitola oli yökylässä sami sykön luona. Tuli jotenkiin hyvä olo kaiken negatiivisten uutistennkeskellä. Miten voii ihminen olla noin ihana ja asunto.
On oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin en tee? Mistä sellaista päättelit? Ei minulla lukeminen vaadi sitä, että kirjojen pitää olla näkyvissä. En myöskään säilytä suksia ja joogakamppeita olohuoneessa esillä, vaikka harrastan hiihtoa ja joogaa. Keittiössä välineet ovat laatikoissa ja kaapeissa, eivät tasoilla.
Juurihan sanoit, että käyt kotona vaan nukkumassa.
Tyypillinen AV-mammojen ketju. Kinastellaan MUIDEN ihmisten keittiöistä. Kuinka paljon saa olla pöydillä tavaraa ja muuta aivan helvetin hyödyllistä :D