Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi hyötyä pimeästä työstä?

Vierailija
05.04.2024 |

Ensinnäkin jää työeläkkeet kertymättä, mitään takeita palkanmaksusta ei ole, kenellekkään et voi valittaa jos asiat ei mene niin kuin on sovittu, kiinnijäämisestä voi tulla iso lasku ja rikostuomio... 

Ihmettelen kuka tälläiseen ryhtyy.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettele rauhassa🤣

Vierailija
2/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä hyödykkään kukaan muu ku tilatun työn maksaja. Ja maksajalla on aika lailla valta teettääkö työn pimeänä. Huono työntekijälle koska ainoastaan se on vastuussa veroista jne jos jää kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että pimeä työ palaa uudestaan muotiin hallituksen päätösten seurauksena. 

Vierailija
4/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, ei saa tukia ja laskuja on vino pino, näillä kriteereillä pimeä työ voi alkaa houkuttaa. 

Vierailija
5/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä hyötyy työn teettäjä ja tekijä, koska toinen maksaa vähemmän ja toinen saa enemmän kun verot jätetään pois kuvioista. Jos pimeistä töistä ei hyötyisi kukaan, harmaa talous ei olisi ongelma.

Riskit ovat toki suuret, mutta niin ne ovat aina pikavoitoissa.

Vierailija
6/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei hyötyisi? Saan täydet tuet ja palkan pimeänä käteen.

Vierailija
7/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä hyötyy. Tuttu tekee osittain pimeää työtä ja säästää veroissa, mutta kyllä hän yrittäjäeläkkettä maksaa. 

Vierailija
8/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytnäköistä 

Vierailija
9/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistuin 90-luvun lamassa työttömäksi opintolainat niskassani. Harkkaripalkasta laskettu ansiosidonnainen oli pieni, enkä saanut edes asumistukea, kun Kelan ja sossun mukaan avovaimoni piti minua elättää.

Vaan kun ei tasa-arvon airueena elättänyt. Oikeita töitä ei löytynyt, vaikka ahkerasti hain koulutustani vastaavien lisäksi kaikkia mahdollisia hanttihommia. Autoin sitten kaveriani hänen omakotityömaallaan pimeää korvausta vastaan ja sen jälkeen olin yhdessä pikkuliikkeessä ilta- ja viikonlopputöissä myös pimeästi.

Kaverini, tuttu kauppias ja minä voitimme. Yhteiskunta ja verottaja hävisi, muttei edelleenkään kaduta tippaakaan, vaikka olen ollut normaaleissa, hyväpalkkaisissa hommissa jo 30 vuotta.

Vastasiko tämä aloittajan kysymykseen?

Vierailija
10/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että pimeä työ palaa uudestaan muotiin hallituksen päätösten seurauksena. 

Juuri näin tulee väistämättä käymään. Jatkossa kun osa-aikaisena tehdystä satasesta jää kolmisen kymppiä tulonlisäyksenä käteen suojaosuuksien poistuessa, niin on paljon järkevämpää myydä se työpanos pimeänä ja ottaa siitä rahat kouraan käteisenä. Jää itselle enemmän ja asiakas saa halvemmalla. 

Vierailija
11/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkansaaja ei maksa veroja, joten pienemmästäkin palkasta voi jäädä enemmän käteen. Lisäksi hän todennäköisesti nauttii erinäisiä tukia, joista vähennettäisiin jotain jos ilmoittaisi työtulonsa tunnollisesti. Loisiahan ne on, mutta sellaista se elämä on. Loppujen lopuksi meistä suurinta osaa kiinnostaa ehdottomasti eniten kuinka itse pärjää, ei se miten paljon joku muu tarvitsee apua. En väitä olevani tässä eri maata vaikka olenkin aina maksanut veroni.

Vierailija
12/16 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeen kertyminen nuorena hyvin vähäistä. Pimeä keikkatyö + kelan tuet = pysyy niukasti pinnalla. Sama työ verot maksettuna niin ei pysy pinnalla varsinkin nyt kun ei enää suojaosaa työttömyyskorvauksessa.

Vierailija
13/16 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä työn tekijä VS yritys

- Pimeä ei maksa veroja eikä eläkemaksuja

- Pimeällä ei ole vakuutuksia

- Kun maksat pimeälle työntekijälle, niin menetät kaikki oikeutesi kuluttajana

- Pimeältä tekijältä et saa mitään TAKUITA

- Yritys maksaa kaikki verot ja eläkemaksut

- Yrityksellä on vakuutukset makdollisia vahinkoja varten

- Yritykseltä ostaessa sinulla on kuluttajasuoja takanasi

- Yritykseltä saat takuut

Älkää maksako mitään pimeälle LUUSERI tekijälle!

Itse käräytän kaikki luuseri pimeät tekijät verottajalle tai järjestän heille muita ongelmia elämäänsä!!! 

Vierailija
14/16 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tyhmä vai yksinkertainen?

Vierailija
15/16 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä vai yksinkertainen?

Ai sinä vai? Painu sinä v*ttuun hi*ttari!

Vierailija
16/16 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko luulet tulevan työeläkettä osa-aikatyöstä, jota on päivä silloin toinen tällöin? Tekisin mielelläni pimeää työtä, mutta harvemmin se on siistiä sisätyötä.