Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole eläessäni elänyt näin pitkää talvea, ja olen jo 56 v!

Vierailija
05.04.2024 |

Talvi alkoi jo lokakuussa, kun ei ollut kunnon syksyä. Ja nyt vaan jatkuu, vaikka on huhtikuu.

Eikä voida puhua mistään pikkulumisateesta, kun joutuu lumitöihin.

Kommentit (204)

Vierailija
21/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kanssa 56 ja aloittajan kanssa tuskailen kun on niin pitkä talvi. Ehkä tää on sitä, että ennen oli aina paremmin, mutta kyllä tämä talvi tuntuu loputtoman pitkältä ainakin täällä Helsingissä.

Vierailija
22/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan vuosi 1988, kun juhannuksenakin satoi lunta. Heikosti menee, jos alle 60v on menettänyt muistinsa noin pahasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli 16 vuotta sitten. Viimeisellä kerralla kun nähtiin, hän suri leutoja talvia ja lupasi viedä sukset kirpputorille myyntiin, koska hiihtämään ei viime talvina ollut päässyt juurikaan. No, kuinka kävi tämän jälkeen?! On ollut varmaan pari lyhyempää ja leudompaa talvea. Muuten talvet, ja varsinkin viime talvet, on olleet niin kylmiä ja lumisia. Ihan hullua! Kyllä on hiihdetty. Aivan liikaakin. 

Vierailija
24/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista minäkään. Nuorena kevätsäitä saattoi olla usein jo masliskuussa. Helsingissä.

T.ikätoveri

Muistisairaus? Ei ole edes viittä vuotta, kun toukokuussa satoi lunta etelässäkin. 

Kylläpäs sitä nyt ollaan ilkeinä. Muistatkos itse milloin pysyvä lumi tuli silloin?

Nyt on ollut lunta maassa yhtäjaksoisesti lokakuun lopusta asti.

Vierailija
25/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä talvi? Lunta ei ole kuin nimeksi ja lämmintä on +4.

Terveisiä Keski-Suomesta

Vierailija
26/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aikakin ymmärtää ilmastonmuutoksen seuraukset

Global warming = Det blir kallare?

Vierailija
27/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista minäkään. Nuorena kevätsäitä saattoi olla usein jo masliskuussa. Helsingissä.

T.ikätoveri

Muistisairaus? Ei ole edes viittä vuotta, kun toukokuussa satoi lunta etelässäkin. 

Kylläpäs sitä nyt ollaan ilkeinä. Muistatkos itse milloin pysyvä lumi tuli silloin?

No ei ole :D Lumet sulivat jo tuossa välissä ennen kuin satoi uutta. Monta viikkoa oli kadut ihan lumettomia ja kuivia. 

Vierailija
28/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion on syytä maksaa meille korvauksia, kun ei ole pitänyt talvea ja kesää oikeassa suhteessa toisiinsa.

Vierailija
29/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan vuosi 1988, kun juhannuksenakin satoi lunta. Heikosti menee, jos alle 60v on menettänyt muistinsa noin pahasti. 

Tog du då fram snöslungan ur garaget som u.s. skriver?

Vierailija
30/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, olen teitä nuorempi ja monet talvet on olleet pidempiä.

Minä myös ja ikää päälle 60. 

Vierailija
31/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raekuuro ei ole lumisade. Lumisateeseen vaaditaan pikku pakkanen ja sellaisia ei kesäsin ole ollut.

Ei myöskään lumetonta talvea mitä luvattiin jos ei kierrätä. Hukkaan on mennyt nämä vuodet.

Vierailija
32/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pääkaupunkiseudulla ja aivan samat fiilikset mitä aloittajalla. Tsiisus, kun tämä talvi ei tunnu loppuvan koskaan...

Vierailija
33/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ikätoveri

No ei ole :D Lumet sulivat jo tuossa välissä ennen kuin satoi uutta. Monta viikkoa oli kadut ihan lumettomia ja kuivia. 

Täällä Pirkanmaalla on ollut koko ajan jäistä ja lumista. Pari kertaa on päässyt varovasti hiljaa pyöräilemään.

Vierailija
34/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ikätoveri

Onpas ollut. Sun pitää käydä optikolla.

Vierailija
35/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö!

Vierailija
36/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tog du då fram snöslungan ur garaget som u.s. skriver?

Puhu suomea, jos haluat että sinua ymmärretään. Ei täällä kukaan hurrien kieltä osaa. Tämä on suomenkielinen palsta. 

Vierailija
37/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ja olen 34v.

Vierailija
38/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus täällä Lapissa. Kummitytön ristiäiset 13 v sitten vappuna ja Sodankylästä pohjoiseen ei olisi päässyt kesärenkailla yhtään mihinkään. Joskus kasarin puolivälissä tai tyylin -83 juhannuksena leikimme Ivalossa lumileikkejä ja kaivettiin minisukset esiin. Nyt Lapissa vielä täysi talvi, paikoin toista metriä lunta ja ollut kireitä yöpakkasia. 

Vierailija
39/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan joinakin vuosina toukokuussa ja joskus kesäkuussakin satanut lunta, mutta yleensä tuolloin ollut lämpimiä jaksoja keväällä aiemmin. Nyt jatkuvaa kylmyyttä ja päiväkausien harmautta parhaimpaan kevätaikaan.

Eli on tämä kylmä ja pitkä talvi ollut, terveisin minä 59v.

Vierailija
40/204 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ikätoveri

Ei ole. Monta kertaa ainakin omalla asuinalueella lumet ovat lähteneet maasta.