Voiko Ketipinoria unettomuuteen käyttää vain tarvittaessa?
Nyt on sellainen tilanne että uniongelmaani pitää saada apua tai muuten joudun jäämään pois työelämästä. Kokeiltu on kaikki muu paitsi se Ketipinor joka on psykoosilääke jota käytetään matalalla annoksella unettomuuteen. En halua ruveta käyttämään sitä jatkuvasti mutta voiko sitä käyttää vain tarvittaessa, esim. parina yönä viikossa? Miten on teillä pitänyt tehonsa ja miten lopettaminen sujui jos oot lopettanut sen joskus?
Kiitos.
Kommentit (27)
Mulla auttaa 200mg keti nukkumaan. Tosin syön sitä muuhunkin tarkoitukseen. Ei ole mitään aamutokkuroita kun kyseiseen lääkeeseen on jo niin tottunut.
Mulla vei rauhoittavat ja jopa unilääke unet. Ns pre- unettomuus. En tiedä uskaltaisiko kokeilla Ketipinoria
Vierailija kirjoitti:
Kaikki unilääkkeet on ongelmallisia. Kokemusta on.
Oletteko kokeilleet doksepiinia? Minulle se sopii parhaiten.
Otan ketipinoria murun kerrallaan, tod. näk. 5-15 mg kerralla. Lääkärin siunauksella minulla on 100 Mg pillereitä, jotka paloittelen muruiksi. 25 Mg on ihan liikaa mulle. Väsyttää koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu kokeiltu paitsi ketipinor? En usko, että lääkäri on kirjoittanut esim diapamia ja opamoxia ennen ketipinoria unettomuuteen.
Ainakaan minulle bentsodiatsepiineistä ei ollut mitään hyötyä unettomuuteen. Sama kuin olisin karkin syönyt illalla. Kokeilin Opamox. Sen jälkeen myös Imovane. Kummastakaan ei tullut vaikutusta. Olemme yksilöitä. Mä taas olen saanut apua ataraxista.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa käytettäessä nukuttaa kyllä liiankin hyvin, mutta vei unet muilta öiltä. Näin kävi mulle, mutta säännöllisesti käytettynä päiväväsymys tasaantuu huomattavasti. Ja uneen olis varattava minimissään se 9 tuntia.
Se että se vie unet muilta öiltä kertoo siitä että se 9 tuntia on sulle liikaa unta. Laita kylmästi vaan kello soimaan aamulla siten että saat vaikka 7 tuntia nukuttua lääkkeellä. Ja sit revit itsesi väkisin ylös kun kello soi. Mulla on ollut tarvittaessa käytössä mirta uneen ja aina kun annan itseni nukkua sillä yli 8,5 tuntia, en nuku seuraavana yönä juuri ollenkaan.
Pari kertaa viikossa käytettäessä nukuttaa kyllä liiankin hyvin, mutta vei unet muilta öiltä. Näin kävi mulle, mutta säännöllisesti käytettynä päiväväsymys tasaantuu huomattavasti. Ja uneen olis varattava minimissään se 9 tuntia.