Perussuomalaisten kannatus romahti, äänestäjät jättävät puolueen
Perussuomalaisten kannatus romahti, äänestäjät jättävät puolueen, on vain ajankysymys milloin puolue poistetaan puoluerekisteristä.
Se oli siinä!
Perussuomalaiset tunnettiin rajuista leikkauksista sekä kansalaisten eli äänestäjien elintason jyrkästä laskemisesta.
Puolueen ankanlento päättyi pakkolaskuun, täydelliseen romahdukseen!
https://yle.fi/a/74-20082091
Ylen kannatusmittaus: SDP nousi ykköseksi naiset liikkuivat pois kokoomuksen ja perussuomalaisten takaa
Kokoomus menetti pitkäaikaisen ykköspaikkansa ja perussuomalaisten suosio putosi hivenen. Perussuomalaiset ja kokoomus menettivät etenkin naiskannattajiaan
Leikkaukset kirpaisevat naisia ja nuoria aikuisia
Taloustutkimuksen kysely tehtiin 11.3.2.4. Tutkimusviikoilla julkisuutta hallitsi keskustelu poliittisista lakoista ja hallituksen leikkauksista. Huhtikuun alussa astuivat voimaan esimerkiksi asumistuen leikkaukset.
Saattaa olla, että tässä [puoluekantaansa muuttaneissa] on mukana ryhmiä, joita nämä leikkaukset erityisesti koskevat, Turja sanoo.
Kommentit (570)
Pääasia että vihreden putosi myös vih -0,6 ,kok1%,ps0,6%
Vierailija kirjoitti:
Äitisi jätti sinut, punikkiaktivisti.
Tyypillinen pompopersu. Kommentointi apukoululaisen tasoa.
Vierailija kirjoitti: Perussuomalaisten kannatus on pudonnut jo monta kertaa, kuinka nopeasti kannatus on nollassa.
En usko, että hupenee pienpuolueeksi. Ei ainakaan pitkään aikaan. Toki yleinen maailmantilanne vaikuttaa usean ihmisen puoluevalintaankin. Se kannattaa muistaa, että ns puolueuskollisia on enää korkeintaan puolet äänestäjistä. Näin olen itse tulkinnut lähipiirigallupin perusteella. Ja he, jotka ovat aikoinaan äänestäneet persuja tai juuret olleet Smp: ssä, niin ovat yhtä uskollisia puolueelle, kuin mm kristilliset. Mitä nuorempi äänestäjä sitä herkemmin voi mieli muuttua. Olen itse ikäni ollut puolueeton.
Elämisen hinta alas!
Köyhimmiltä ei leikata!
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitko Peltokankaan töihin lyhyen poliittisen uran jälkeen?
En edes säälistä.
Perussuomalaisten politiikkaa oli sekopäistä räpiköimistä ja turhaa hosumista, lapsellista uhoa, siksi fiksuimmat äänestäjät siirtyivät SDP puolueeseen, jota johdetaan länsimäisen sivistyksen periaatteita kunnioittamalla.
Vierailija kirjoitti: NO, joko alkaa hävettää että äänestit Perussuomalaisia? Taisit mokata pahasti vaaliuurnilla ja nyt kadut katkerasti. Monet jo katuvat ja äänet siirtyvät vihervasemmistolle, kansainvälisyyden ja suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon puolueille.
Minä en äänestä myöskään vihervasemmistoa. Vasemmistopuolueet on myös perseestä
Vierailija kirjoitti: NO, joko alkaa hävettää että äänestit Perussuomalaisia? Taisit mokata pahasti vaaliuurnilla ja nyt kadut katkerasti. Monet jo katuvat ja äänet siirtyvät vihervasemmistolle, kansainvälisyyden ja suvaitsevaisuuden ja tasa-arvon puolueille.
Pitää olla aika sekaisin jos vihervassareita äänestää.Osa katuu ja osa äänestää persuja edelleen ja kannatuskaan ei ole juuri laskenut eli suuri osa on tyytyväisiä edelleenkin.
Vierailija kirjoitti: Perussuomalaisten politiikkaa oli sekopäistä räpiköimistä ja turhaa hosumista, lapsellista uhoa, siksi fiksuimmat äänestäjät siirtyivät SDP puolueeseen, jota johdetaan länsimäisen sivistyksen periaatteita kunnioittamalla.
Näkkäläjärvi on hyvä esimerkki demareiden tavoista ja moraalista.
Ei hätää. Ensi vaalien alla valehdellaan lisää ja jotain paljon houkuttelevampaa. Haetaan ne reikäpäät taksilla kotoa. Pullakahvit päälle. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti: Perussuomalaisten politiikkaa oli sekopäistä räpiköimistä ja turhaa hosumista, lapsellista uhoa, siksi fiksuimmat äänestäjät siirtyivät SDP puolueeseen, jota johdetaan länsimäisen sivistyksen periaatteita kunnioittamalla.
SDP ei ole sivistyksen puolue! SDP on eläinrääkkääjien puolue! En ikinä äänestä PaskaSDP:tä. Mulla ei ole enää mitään puoluetta jota äänestää.
Pääministeripuolueen kannatus laskee aina vähän, ja opposition kannatus nousee.
Hyvin vähän on kokoomuksen ja perussuomalaisten kannatus laskenut, 1-2%.
Kansa on hyvin tyytyväinen hallitukseen klikkiotsikosta huolimatta.
Osaat vaan mölistä päivästä toiseen yksinkertaisia, parin rivin lauseita. Älykkyytesi ja poliittinen tietämättömyytesi ei riitä sen enempään.
Kaikki Suomen puolueet ovat samaa paskaa. En ikinä äänestä vasemmistoa enkä äänestä enää myöskään oikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Älä unta näe.
Puolueen äänestäjät ovat suureksi osaksi jotain ihan kummaa väestönosaa, joka tulee ja menee, sen mukaan kun poliittinen tuuli kääntyilee.
Tietävät itsekin kun kosiskelivat osaa porukasta oluen hinnan alennuspuheilla.
Taisi vaan puheiksi jäädäkin kuten persujen lupaukset yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Perussuomalaisten politiikkaa oli sekopäistä räpiköimistä ja turhaa hosumista, lapsellista uhoa, siksi fiksuimmat äänestäjät siirtyivät SDP puolueeseen, jota johdetaan länsimäisen sivistyksen periaatteita kunnioittamalla.SDP ei ole sivistyksen puolue! SDP on eläinrääkkääjien puolue! En ikinä äänestä PaskaSDP:tä. Mulla ei ole enää mitään puoluetta jota äänestää.
Olet oikeassa. SDP on eläinrääkkääjien puolue. He tietävät sen ja silti hyväksyivät.
Miksi vtussa perussuomalaisia äänestäneistä siirtyisi muka äänestämään vihervassaripuolueita? Itse en äänestäisi todellakaan niitä. Ei sovi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en nyt puhuisi romahduksesta, pientä laskua vaan. Ihmeen vähän siihen nähden minkälaisen parkukonsertin demarit on vetäneet ihan hallituksen alusta lähtien. Ja SAK samassa rintamassa, hallitusta vastaan! Uskomatonta demagogiaa ja valehtelua, kyllähän yksinkertaisempi äänestäjä aina lankeaa tällaiseen populismiin.
Onhan persujen gallupkannatuksen putoaminen yhtä monta prosenttiyksikköä kuin virheiden eli pitääkö olla huolissaan?
Prosentuaalisesti vihreiden kannattus tippui moninkertaisesti persuihin nähden. Mutta tuohan ei ole mitään.
Vihreät on kohta pienempi puolöue kuin RKP tai kristilliset. Voipi yltää vielä hjalliksenkin tasolle
Hupaisaa kyllä, Hjalliksen yhden miehen liike on joka eduskuntakeskustelussa heti Lin jälkeen eniten kartalla yhteiskunnallisista ja kansantaloudellisista asioista ja tekee terävimpiä kysymyksiä hallitukselle.
Keskusta ja SDP voisivat skarpata aika paljon ja laittaa hallituksen oikeasti tiukille. Mutta ei taida kiinnostaa heitäkään vastuun otto valtakunnasta, ennemmin odotellaan se pohjakosketus Kokkareille ja Persuille, etteivät nämä sieltä enää nouse.
HUOM! KOKO EDUSKUNTA. Suomi menee siinä polittisia pisteitä odotellessa vararikkoon. TEHKÄÄ JOTAIN OIKEASTI. Petteristä ei ole pääministeriksi, kai sen ovat kaikki jo huomanneet.
99,9% varmuudella lakot jatkuvat 18.4. koska Petteri ei osaa hommiaan. Ei Suomi kestä tätä.
-winner-
Kaikki perussuomalaiset pitäisi heittää niskaperseotteella ulos eduskunnasta, pelkkiä kusettajia koko porukka.
Itsehän äänestin Kokoomusta eduskuntavaaleissa ja kaduttaa. Luulin että heillä olisi edes jotain taloudellista osaamista, mutta p€rsiilleen meni. SDP on minulle liikaa vasemmalla ja mukavihreät eivät ymmärrä mistään mitään, edes siitä luonnosta, vaikka ainakin aiemmin yrittivät profiloitua luonnonsuojelupuolueena.
Jäljelle jää Keskusta, mutta viime vaaleissa heillä ei oikein ollut mitään sanottavaa mistään.
Mahtavatko vuokralähiöissä vielä äänestää " meidän jussia."