Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa että lopetan oman henkivakuutukseni

Vierailija
05.04.2024 |

Minusta siinä ei ole mitään järkeä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teet asian suhteen kuten itse fiksuksi näet.

Vierailija
22/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se on sanonut syyksi?

Väittänyt että maksaa liikaa. Ei se maksa kuin alle 300 euroa vuodessa.

No onhan se paljon, kun sitä vuosikausia maksaa. Saisi sillä rahalla tehtyä paljon muutakin, ja paljon mukavampaa, kuin maksaa pesämunaa perillisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oli ottanut eromme jälkeen henkivakuutuksen ja merkinnyt edunsaajaksi minut. Hän meni uusiin naimisiin mutta unohti vaihtaa edunsaajaksi uuden vaimonsa. Kun hän kuoli, hänen uusi vaimonsa yritti saada rahat, mutta vakuutusyhtiö sanoi että liian myöhäistä, vain vakuutuksen ottaja voi vaihtaa edunsaajaa. Ja jos edunsaaja on nimetty henkilö, ei puoliso tai lapset, korvauksen saa se jonka nimi vakuutuskirjassa lukee.

Vierailija
24/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevina vuosina voi terveysperusteisilla vakuutuksilla / sairausvakuutuksilla / tapaturmavakuutuksilla olla enemmän merkitystä mitä nyt tänä vuonna 2024. Kun järjestelmiä ajetaan alas. Itse varmaan selvittäisin olisiko sellaisesta hyötyä enemmän kuin varsinaisesta henkivakuutuksesta.

Puolisoni hyötyi tapaturmavakuutuksesta murrettuaan luun. Fysioterapiamaksut, lääkkeet ja poliklinikkamaksut meni kaikki vakuutuksesta. 

Vierailija
25/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se on sanonut syyksi?

Väittänyt että maksaa liikaa. Ei se maksa kuin alle 300 euroa vuodessa.

No onhan se paljon, kun sitä vuosikausia maksaa. Saisi sillä rahalla tehtyä paljon muutakin, ja paljon mukavampaa, kuin maksaa pesämunaa perillisille.

Mutta kun ei voi tietää milloin kuolee. Vai voiko? Mitä nuorempana ihminen kuolee, sitä isompi on henkivakuutuskorvaus.

Vierailija
26/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on sinun, ei miehen. 

Vierailija
27/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole alaikäisiä lapsia ja jos puolisosi ei tarvitse elämiseensä sinun tuloja, niin ei henkivakuutuksen maksamisessa olekaan mitään järkeä. 

Vierailija
28/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on oikeassa tavallaan. Et tee sillä mitään. Vaikka se olisi lapsille, ei kai kaikki ihmiset kuole. Maksat turhaan? Ehkä joku vakuutus joka kattaa yksityisen lääkäriaseman kuluja, jos on pakko joku olla, eikä sekään ole varmaa että aina maksaa kaikkea.

No nyt on todellista ajatustenvirtaa, tuosta ei ota mitään selvää.

Miksi kiusaatte ja haukutte ihmisiä täällä? Miksi kiusaatte joka päivä minua ja koko ajan. Siis ihminen ei tarvitse henkivakuutusta ja ne maksut ovat turhia.

Vierailija
29/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksäni oli ottanut eromme jälkeen henkivakuutuksen ja merkinnyt edunsaajaksi minut. Hän meni uusiin naimisiin mutta unohti vaihtaa edunsaajaksi uuden vaimonsa. Kun hän kuoli, hänen uusi vaimonsa yritti saada rahat, mutta vakuutusyhtiö sanoi että liian myöhäistä, vain vakuutuksen ottaja voi vaihtaa edunsaajaa. Ja jos edunsaaja on nimetty henkilö, ei puoliso tai lapset, korvauksen saa se jonka nimi vakuutuskirjassa lukee.

Jotenkin epäilyttää tuo, että unohti. Varsinkin jos ottaa huomioon, että hän oli merkinnyt sinut edunsaajaksi eronne jälkeen. 

Liekö kokenut syyllisyyttä erosta ja sen vuoksi halusi sinua muistaa, vai onko teillä yhteisiä lapsia joiden toimeentulua halusi turvata. Vahinkoon ja unohdukseen en usko.

Vierailija
30/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikoinaan laitoin isohkon summan henkivakuutukseeni, maksoin jonkin aikaa lisää kuukausittain mutta sit jätin vaan olemaan. Taannoin irtisanoin sen ja heittäydyin kotirouvaksi odottamaan eläkeikää (joka näköjään karkaa aina vaan kauemmaksi). 

Vierailija
31/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vakuutusta ei voi lopettaa.  Älä lopeta.

Vierailija
32/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa haluta mitä haluaa, ja sinä saat pitää henkivakuutuksesi jos SINÄ haluat niin kauan kuin sen omille rahoillasi maksat. Vaihdat vain edunsaajaksi jonkun muun, lapsesi tai kumminkaiman.

Mitä muuta mies haluaa sinun lopettavan?

Vierailija
33/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on oikeassa tavallaan. Et tee sillä mitään. Vaikka se olisi lapsille, ei kai kaikki ihmiset kuole. Maksat turhaan? Ehkä joku vakuutus joka kattaa yksityisen lääkäriaseman kuluja, jos on pakko joku olla, eikä sekään ole varmaa että aina maksaa kaikkea.

Kaikki ihmiset kuolevat, vai mitä tarkoitit?

Eli tarkoitin että ei kuole. Ja vakuutus on turha. Vanhana toki kuolee jokainen. Miksi miehelle alkaisi kerätä henkivakuutusrahoja, ei varmaan tarvitse niitä. Kuollut ei niitä saa itse. On muita vaihtoehtoja kerryttää rahaa vaikka lapsille, omat asunnot vaikka yms.

Vierailija
34/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa sä olet tässä lähiaikoina kupsahtamassa, kun ei sulla ole mitään sellaista sairautta, eikä ikää, joka antaisi aihetta huoleen. Muutaman vuoden kuluttua poikakin on jo täysi-ikäinen ja onhan sillä isä, jok voi auttaa, jos sä nyt heittäisit henkesi, kun se vielä on nuori. Sähän saatat elää vaikkä 90v ikäiseksi, eihän sitä tiedä.

Vierailija
35/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa sä olet tässä lähiaikoina kupsahtamassa, kun ei sulla ole mitään sellaista sairautta, eikä ikää, joka antaisi aihetta huoleen. Muutaman vuoden kuluttua poikakin on jo täysi-ikäinen ja onhan sillä isä, jok voi auttaa, jos sä nyt heittäisit henkesi, kun se vielä on nuori. Sähän saatat elää vaikkä 90v ikäiseksi, eihän sitä tiedä.

Eihän hänen isänsä nyt niin huolehtivainen ole. Jos olisi niin tuskin jättäisi esim kaikki rakennukset remontoimatta. Voisi ajatella tulevaisuutta.

Vierailija
36/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkivakuutuskorvaus saattaa vähentää edunsaajan tukia.

Minä ja siskoni olimme merkitty edunsaajiksi tätimme henkivakuutukseen. Minä olin ehtinyt valmistua opinnoistani, olin työelämässä ja sain pitää saamani summan.

Siskoni taas oli siihen aikaan (vähävarainen) opiskelija. Minulla on käsitys, hänen opintuestaan vähennettiin vakuutuskorvausta vastaava summa. 

Tuntui tuolloin epäreilulta, sisko ei saanut summaa, jonka täti oli hänelle ajatellut.

Vierailija
37/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkivakuutus on osa kokonaisuutta joten ennenkuin lopettaa niin kannattaa miettiä esim miten lapset saavat perintöveronsa maksettua jos kuolet kun lapset ovat nuoria tai miten heidän perimän, kotinaan käyttämän, asunnon laina katetan heidän omistamalta osuudelta (jos siis teillä on lainaa kodistanne). Jos miehen mielestä se on turha niin  laita lapset edunsaajiksi ja maksa omista rahoistasi,  ei miehellä siihen ole mitään sanomista.