Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tarkoittaa että sosialitoimi on mukana työvoimatoimiston tapaamisessa

Vierailija
04.04.2024 |

Ihmettelen mitä sossu liittyy asiaan, onko kokemusta?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri sakko kunnalle tulee henkilön työttömyydestä?

Vierailija
62/82 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan site että tapaamusessa tai puhelussa on sosiaalivirkailija mukana ja sanoo päivää ja nimensä, muuten puhuu TE-virkailija.

Että onneksi olkoon nyt työllistät kaksi virkailijaa yhden sijasta. Olet ilmeisesti virallisesti pitkäaikaistyötön ja erityisen tuen piirissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan kuvaavaa, ettet itse tiedä. Miksi olet sossutapaus?

No sinähän tässä tyhmä olet. Ei ole mikään sossutapaus.

Vierailija
64/82 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa itsekin pari kaveria mukaan, tasapainottaman tunnelmaa. Näin et joudu altavastaajaksi ainakaan niin pahasti!

Vierailija
65/82 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiopaateille sosiaalitoimi järjestää "puuhaleirejä", siellä miehissä ratkaistaan oletko työmarkkinoiden saatavilla kun leireilet.

Vierailija
66/82 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä palaveriin osallistujien puoluekantaa. Suurin edustus on vihervasemmistolaista ideologiaa kannattavilla. Työvoimaviranomaiset ja sosiaalialan ihmiset ovat synnynnäisesti julkisen sektorin paisuttamista ilman rajoja ajavia laitavasemmiston äänestäjiä.

Vierailija
67/82 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuri sakko kunnalle tulee henkilön työttömyydestä?

Se maksu menee sen mukaan kuinka pitkään on saanut työmarkkinatukea. Muistelisin että jos yli 1000 päivää, perii kela henkilölle maksetun etuuden kokonaisuudessaan kunnalta.

Vierailija
68/82 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että sinut nöyryytetään joukolla. 

Vierailija
69/82 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuesta ja teille ilkeimmille saitte sitten omaa kivaa verorahoillenne, mikäs siinä...

Hieman pohtinut josko siirtyisi työmarkkinoiden ulottumattomiin ja palaisi tuoreena työttömänä kesän jälkeen rivistöön, kun on tämä pula työntekijöistäkin....

Katsotaan mitä ne siellä palaverissa meinaavat, epäilen ettei mitään järkevää kannaltani...

AP

Vierailija
70/82 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että sinut nöyryytetään joukolla. 

Juuri näin. Kun annetaan valtaa näille pienille viranomaisille, on satavarmaa että he käyttävät valtansa toisen nöyryyttämiseen. Koska pahansuopuus, huono itsetunto, mt ongelmat. Sairas mieli saa hupinsa siitä kun toinen on hänen armoillaan. Hyvin harva osaa käyttää valtaa oikein ja rakentavasti.  Siksi mikään ei oikein toimi näissä tilanteissa joissa päätösvalta annetaan muille.

Vierailija
71/82 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman pohtinut josko siirtyisi työmarkkinoiden ulottumattomiin ja palaisi tuoreena työttömänä kesän jälkeen rivistöön, kun on tämä pula työntekijöistäkin....

Ei se toimi noin. Aktivointisuunnitelmilta vapautuu vasta silloin, jos täyttää työllisyysehdon eli tulee oikeutetuksi peruspäivärahaan tai ansiosidonnaiseen.

Vierailija
72/82 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa viljellään näin epämääräistä mutu tietoa?

Ihan lakisääteinen juttu aktivointisuunnitelma 

Semmoinen keksintö, kuin Google ( tai muu hakukone tuo saataville tietoa)

Esimerkiksi 

https://thl.fi/aiheet/hyvinvoinnin-ja-terveyden-edistamisen-johtaminen/…

Ja miten olisi laki kuntouttavasta työtoiminnasta

https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2023/20230399

5

Aktivointisuunnitelman laatiminen

Työvoimaviranomainen ja hyvinvointialue ovat velvolliset laatimaan aktivointisuunnitelman yhteistyössä 3 :ssä tarkoitetun henkilön kanssa. Aktivointisuunnitelma on uudistettava siihen saakka, kun henkilö täyttää työttömyysturvalain 5 luvun 3 tai 7 :ssä tarkoitetun työssäoloehdon.

Vierailija
73/82 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ehkä hyvä juttu, mutta asiakkaalle ei anneta suunvuoroa. Te-virkailijan ja sosiaalityöntekijän keskinäinen palaveri asiakkaasta, jossa ei asiakkaalta kysytä mielipidettä asioista. Minä kilahdin tälläisessä palaverissa, en mahtanut itselleni mitään, vaikka olen luonteeltani hyvin rauhallinen ja tyyni. Seuraavaan tapaamiseen oli sitten järjestetty te-palvelujen puolelta lähelle "tukijoukkoja", jotka olisivat tulleet tarpeen vaatiessa "apuun". Itse en  saanut tukea mistään.

Lopulta minua kuunneltiin, vaikkakin välikohtauksen kautta ja yhteisymmärryksessä saatiin asioita eteenpäin ja laitoin ihan tyytyväisenä allekirjoituksen vaadittuihin papereihin.

Pahinta näissä on ihmisisissä on manipulointi sen sijaan että kysyttäisiin asiakkaalta mitä hän itse toivoo. 

Vierailija
74/82 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ole pudonnut pitkittyneen työttömyyden vuoksi ryhmään monialaista palvelua tarvitsevat.

Sossu on siellä sitä varten, että se voi ohjata sut heidän palvelutarjottimelleen kuuluviin paikkoihin jos tarpeelliseksi katsotaan. Niin kuin vaikkapa kuntouttavaan työtoimintaan.

Sitten - kuten mulle te-toimiston tyyppi ihan ex tempore sanoi - sosiaatoimistosta voi saada myös maksusitoumuksia. Ex tempore, sillä minä en tosiaankaan saisi vaikka kysyisin... 

Vierailija
75/82 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta joutuu maksamaan osan työttömyysturvasta kun työttömyys pitkittyy. Ne sitten koittaa saada sen työttömän kuntoutukseen, jotta valtio kustantaisi sen työttömänä taas kokonaan. Samalla sitten kunta voi työllistää niitä pilipalatätejä sinne kuntoutukseen valtion piikkiin. Kuntaa ei kiinnosta paskan vertaa se kuntalaisen työttömyys vaan kustannukset ja miten ne voisi siirtää valtion kontolle.

Vinkki: sano aina että olet työkykyinen etkä tarvitse lääkärin arviointia. Se on ainoa turvasi kuntouttavaa vastaan.

Vierailija
76/82 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että joku sosiaalitantta ruikuttaa mukana. Ei mitään iloa, apua eikä hyötyä. Paitsi, että sosiaalitantta työllistyy.

Vierailija
77/82 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ehkä hyvä juttu, mutta asiakkaalle ei anneta suunvuoroa. Te-virkailijan ja sosiaalityöntekijän keskinäinen palaveri asiakkaasta, jossa ei asiakkaalta kysytä mielipidettä asioista. Minä kilahdin tälläisessä palaverissa, en mahtanut itselleni mitään, vaikka olen luonteeltani hyvin rauhallinen ja tyyni. Seuraavaan tapaamiseen oli sitten järjestetty te-palvelujen puolelta lähelle "tukijoukkoja", jotka olisivat tulleet tarpeen vaatiessa "apuun". Itse en  saanut tukea mistään.

Lopulta minua kuunneltiin, vaikkakin välikohtauksen kautta ja yhteisymmärryksessä saatiin asioita eteenpäin ja laitoin ihan tyytyväisenä allekirjoituksen vaadittuihin papereihin.

Pahinta näissä on ihmisisissä on manipulointi sen sijaan että kysyttäisiin asiakkaalta mitä hän itse toivoo. 

Minäkin kilahdin. Luin lakia niille kahdelle tyypille pitkän pätkän. Sen jälkeen ymmärsivät suhtautua hillitymmin.

Vierailija
78/82 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen siinä ei alunperinkään ollut mitään muuta ongelmaa kuin sinun kilahtamisesi ja lopulta tilanne saatiin sinulle selitettyä niin että rauhoituit.

Vierailija
79/82 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas on silloin moniammatillisen tuen tarpeessa, esim terveydentilan takia. Koolla voi olla lisäksi myös vaikka lääkäri. Tiimi kartoittaa asiakkaan tilannetta ja tukivaihtoehtoja yhdessä asiakkaan kanssa. Se on myös asiakkaan kannalta helpompaa, kuin juosta tiskiltä toiselle. Olen itse ollut vastaavissa palavereissa. 

Ei välttämättä ole tuen tarpeessa, mutta kuuluu systeemiin, että pitkäaikaistyöttömille työllistymissuunnitelmia tehtäessä mukana on myös sosiaalitoimen edustaja.

Vierailija
80/82 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunta joutuu maksamaan osan työttömyysturvasta kun työttömyys pitkittyy. Ne sitten koittaa saada sen työttömän kuntoutukseen, jotta valtio kustantaisi sen työttömänä taas kokonaan. Samalla sitten kunta voi työllistää niitä pilipalatätejä sinne kuntoutukseen valtion piikkiin. Kuntaa ei kiinnosta paskan vertaa se kuntalaisen työttömyys vaan kustannukset ja miten ne voisi siirtää valtion kontolle.

Vinkki: sano aina että olet työkykyinen etkä tarvitse lääkärin arviointia. Se on ainoa turvasi kuntouttavaa vastaan.

Nykyäänhän tuo sosiaalitoimen edustaja tulee hyvinvointialueen edustajana näihin työllistämissuunnitelmien laadintoihin mukaan, pitkäaikaistyöttömille. Kunnan edustaja hän ei enää ole. Vaikka kunta toki sitä sakkomaksua pitkäaikaistyöttömästä Kelalle maksaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän