Miksi ulkomailla asumista/työskentelyä/opiskelua pidetään lähtökohtaisesti hienompana kuin Suomessa ???
Kun se arki on kuitenkin joka paikassa arkea, vaikka kulttuuri olisikin erilainen ("eksoottinen"). Eli samat arjen askareet ja pulmat ja ahdistukset on siellä ulkomailla myös. Toki alkuvaihe voi olla hienoa, kun kaikki on uutta ja muka kivempaa.
Onko ulkomailla asuva jotenkin parempi ihminen kun on päässyt/hakeutunut sinne ulkomaille asumaan? Rohkeampi, coolimpi???
Itse en ymmärrä tätä asiaa, ehkä joku voisi hieman valaista minulle niin ymmärtäisin.
Kommentit (23)
Ei se ole välttämättä sen hienompaa elämää mutta kasvattaa kyllä ihmistä eri tavalla kuin muutto esim. Suomen sisällä. Valmiudet kohdata ja sietää erilaisia yllätystilanteita ja ongelmanratkaisukyky taatusti kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään hienompaa. Se on vaan joillakin tarve korostaa sitä, koska ihmiset haluavat erottua muista jollakin.
No mun tarpeeni asua ulkomailla ei todellakaan liity muihin kuin omaan itseen ja perheeseen!!?? Mitähän mä korostan n 3 kuvalla facessa per vuosi??
Muutin terveydellisistä syistä koska voin lämpimässä paljon paremmin. Lisäksi on ihanaa kun lasten perheet ystävineen pääsevät kätevästi lomailemaan (heilläkin max 3 kuvaa aiheesta per vuosi). Samoin omat ystävämme lomailevat luonamme.
Vielä en ole kyllästynyt tähän arkeen, elämänlaatu on niin paljon parempi.
Mä itse ihailen siksi, koska itse olen liian nynny koskaan muuttamaan ulkomaille. Sosiaalisten tilanteiden kammo suurin este, myös se että menen jotenkin vähän sekaisin jos ei ole tutut paikat ja tutut rutiinit. Ainakaan yksin en ikinä uskaltaisi muuttaa ulkomaille. Joten ihailen sitten niitä ihmisiä, jotka sellaisia rohkeita vetoja tekee, eivät he ainakaan ole niin avuttomia kuin minä itse ;)