Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämäläisten miesten voivottelukulttuuri

Vierailija
04.04.2024 |

Olen asunut eri puolilla Suomea, mutta vasta Hämeessä olen toistuvasti kohdannut voivottelevia aikuisia miehiä. Voivottelu kohdistuu naisiin ja sen tavoite on ohjailla naisten toimintaa ja käyttäytymistä.

"Voi voi, kun tuo puu kasvaa liian lähellä taloa."

"Voi voi kun tuo koivu tulee tuosta repeämään ja kuolemaan, kun latvan oksakulmaa ei ole korjattu."

"Voi voi, kun tähän taloon on tehty liian loiva katto."

"Voi voi kun teillä on liian jyrkkä piha ja lumen sulamsvedet valuu taloon päin."

"Koska talon ulko-ovi on viimeksi vaihdettu? Voi voi."

- Näihin voivotteluihin liittyy useimmiten tarjous tuttavasta, joka voisi tulla korjaamaan asian pientä korvausta vastaan, ilman kuittia. Tai sitten voivottelija ehdottaa suoraan itseään.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolainen voivottelee (voe voe voe) myös, mutta ei voivottele jotakin, jota pitäisi tehdä, vaan asioita, joille ei itse voi mitään. Hämäläinen ehkä sietää sellaiset asiat voivottelematta, ja savolainen joko ei välitä tai tekee itse asiat, jotka ovat jääneet tekemättä.

Vierailija
2/2 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savolainen voivottelee (voe voe voe) myös, mutta ei voivottele jotakin, jota pitäisi tehdä, vaan asioita, joille ei itse voi mitään. Hämäläinen ehkä sietää sellaiset asiat voivottelematta, ja savolainen joko ei välitä tai tekee itse asiat, jotka ovat jääneet tekemättä.

Totta. Olen ollut lapsena ja nuorena paljon Kuopion seudulla ja siellä varsinkin vanhemmat miehet filosoferaa hartaasti. Voi tokkiisa, voe ihme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla