Mustasukkaisuudesta parantuminen, avoin puhe kumppanille kun se tunne tulee. Onko kokemuksia?
Mä olen mustasukkainen. En mitenkään sairaalloisesti, mut sen verran että ahdistus on välillä kova. Syyt mustasukkaisuudelle on tiedossa, ja niitä koitan omassa päässäni hoitaa, käyn terapiassa mut enimmäkseen muista syistä.
Olen alkanut kertoa miehelle, kun se tunne nostaa päätään. Olen sanonut, että nyt mä olen mustasukkainen, tää tuntuu ihan hirveän pahalta. Kun pelkään, että sulla on liian kivaa jonkun naisen kanssa siellä illanvietossa. Tms.
Mies ottaa syliin ja silittää ja suukottaa ja sanoo ettei ole hätää. Mun omaa oloa toi kertominen helpottaa, ja häntä se ei ahdista. Onko kokemuksia onko joku päässyt mustasukkaisuudesta eroon tällä tavalla? Tilanne ei siis ole sellainen, että epäilisin miestä kaiken aikaa, ei ollenkaan. Tietyt asiat vaan triggeröi, ja silloin toi tunne on aivan hirveän tuskallinen, ja väitän että ei ns normaalin mustasukkaisuudesta tasolla. Hylätyksi tulemisen pelko siellä huutelee.
Jos ei oo kokemuksia tuollaisesta avoimuudesta, mielelläni kuulisin miten pääsit mustasukkaisuudesta eroon?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sivusta. Ensipano se on jotain mitä kukaan mies ei unohda koskaan. Tosta haaveillaan vuosikymmeniä. Antaisin toisen käden jos pääsisi toistamaan tuon maagisen ensimmäisen kerran uudelleen mun ensirakkauden kanssa
Jännästi en oo ikinä kuullut yhdenkään naisen ajattelevan noin.
Miehet arvostaa nuoruutta ja neitsyyttä, naiset kokemusta.
Niin, OMAA kokemusta. Sen myötä sitä naisena alkaa saada orgasmeja, ei miehen kokemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sivusta. Ensipano se on jotain mitä kukaan mies ei unohda koskaan. Tosta haaveillaan vuosikymmeniä. Antaisin toisen käden jos pääsisi toistamaan tuon maagisen ensimmäisen kerran uudelleen mun ensirakkauden kanssa
Taitaa aika harva nainen saada Ekassa yhdynnässä. Ja 100% miehistä.
No ei kyllä varmasti 100% miehistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se peli ole aika selvä jos yhdyntään pääsee että nalli palaa. Ongelmat tulee miehillä ja pojilla ennen sitä jos on tullakseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se peli ole aika selvä jos yhdyntään pääsee että nalli palaa. Ongelmat tulee miehillä ja pojilla ennen sitä
Ei tietenkään ole aina noin yksinkertaista, miehilläkään. On miehilläkin laukeamisvaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se peli ole aika selvä jos yhdyntään pääsee että nalli pal
Joo mut harvemmin nuorilla. Nuorten yleisimmät ongelmat johtuvat jännityksestä ja silloin ei ala edes seisoa. Siinä vaiheessa kun se on saatu sisään tuskin ongelmia tulee.
Osaako kukaan suositella terapiasuuntausta tai jopa terapeuttia mustasukkaisuuden ongelmiin? Olen valmis maksamaan itse. Helsingissä.
Keijo Markova, Terveystalo
mustasukkaisuuden taustalla on hylätyksi tulemisen kokemukset varhaislapsuudessa. Nämä työstämällä ja löytämällä turvaa ei enää tarvii hätääntyä kun toinen ei ole saatavilla.
tsemppiä kokeville ja puolisoille. Älkää suotta kuunnelko ikäviä kommentteja vaan rakastakaa ja auttakaa toisianne. Siinä on onnellisen suhteen avaimet. Kaikki meistä on keskeneräisiä.