Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaisuudesta parantuminen, avoin puhe kumppanille kun se tunne tulee. Onko kokemuksia?

Vierailija
04.04.2024 |

Mä olen mustasukkainen. En mitenkään sairaalloisesti, mut sen verran että ahdistus on välillä kova. Syyt mustasukkaisuudelle on tiedossa, ja niitä koitan omassa päässäni hoitaa, käyn terapiassa mut enimmäkseen muista syistä.

Olen alkanut kertoa miehelle, kun se tunne nostaa päätään. Olen sanonut, että nyt mä olen mustasukkainen, tää tuntuu ihan hirveän pahalta. Kun pelkään, että sulla on liian kivaa jonkun naisen kanssa siellä illanvietossa. Tms. 

Mies ottaa syliin ja silittää ja suukottaa ja sanoo ettei ole hätää. Mun omaa oloa toi kertominen helpottaa, ja häntä se ei ahdista. Onko kokemuksia onko joku päässyt mustasukkaisuudesta eroon tällä tavalla? Tilanne ei siis ole sellainen, että epäilisin miestä kaiken aikaa, ei ollenkaan. Tietyt asiat vaan triggeröi, ja silloin toi tunne on aivan hirveän tuskallinen, ja väitän että ei ns normaalin mustasukkaisuudesta tasolla. Hylätyksi tulemisen pelko siellä huutelee.

Jos ei oo kokemuksia tuollaisesta avoimuudesta, mielelläni kuulisin miten pääsit mustasukkaisuudesta eroon?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä pitää aina muistaa myös se että suhteessa on kaksi ihmistä. Jotkut ihmiset aiheuttavat mustasukkaisuutta täysin tietämättään.. 

Miten se on mahdollista? Miten se tapahtuu?

Omassa tapauksessa menin terapiaan. Käytiin muutama istunto, kerroin mitä on tapahtunut. Terapia jatkui vaimon kanssa ei mun. Terapia käsitteli ton jälkeen sitä miten vaimo käyttäytyy ja miten kertoo asioita mulle.

No miten se käyttäytyy?

Käyttäytyi. 

Aiheutti mustasukkaisuutta. Vähätteli mun tunteita ja kertoi mulle asioita minkä ainoa seuraus normaalilla ihmisellä on mustasukkaisuus. Sitten ihmetteli miksi

Kerron ihan konkreettisen esimerkin. Vaimo on tosi avoin ja puhelias hölösuu. Hän kertoi esim et töihin oli tullut uusi mies. Tää mies on sama keneen vaimo oli rakastunut 20v sitten ja menettänyt neitsyytensä. 

Ihan hemmetin kiva tietää hei.

Vierailija
22/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä pitää aina muistaa myös se että suhteessa on kaksi ihmistä. Jotkut ihmiset aiheuttavat mustasukkaisuutta täysin tietämättään.. 

Omassa tapauksessa menin terapiaan. Käytiin muutama istunto, kerroin mitä on tapahtunut. Terapia jatkui vaimon kanssa ei mun. Terapia käsitteli ton jälkeen sitä miten vaimo käyttäytyy ja miten kertoo asioita mulle.

No miten se käyttäytyy?

Käyttäytyi. 

Aiheutti mustasukkaisuutta. Vähätteli mun tunteita ja kertoi mulle asioita minkä ainoa seuraus normaalilla ih

20 vuotta sitten.

Hakeudu terapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käyttäytyi. 

Aiheutti mustasukkaisuutta. Vähätteli mun tunteita ja kertoi mulle asioita minkä ainoa seuraus normaalilla ihmisellä on mustasukkaisuus. Sitten ihmetteli miksi

Kerron ihan konkreettisen esimerkin. Vaimo on tosi avoin ja puhelias hölösuu. Hän kertoi esim et töihin oli tullut uusi mies. Tää mies on sama keneen vaimo oli rakastunut 20v sitten ja menettänyt neitsyytensä. 

Ihan hemmetin kiva tietää hei."

Ääliö muija. Ihminen,  joka ei osaa yhtään asettua toisen asemaan.

Vierailija
24/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei kyllä pariterapeutti jatka toisen osapuolen kanssa, koska siellä parina työskennelty. Oikea terapeutti kehottaa/ehdottaa yksilöterapiaan hakeutumista; uskoo sen olevan hyödyksi.

Vierailija
25/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Käyttäytyi. 

Miesten logiikkaa = jätä asia kertomatta - kumppani kuulee sen kuitenkin joltain toiselta, seurauksena loppuelämän kestävä luottamuspula tai ero.

Vierailija
26/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö ap:lla vaikeisiin hylkäämiskokemuksiin lapsuudessa? Hyvä, että käyt terapiassa. Itse en ole kovin mustasukkainen, ellei todella aihetta, mutta olen ollut sairaalloisen mustasukkaisuuden kohteena. Tyypillä oli rakkaudeton lapsuus ja oikeasti hänellä itsellään oli jatkuvaa pettämistä. Tämä oli nuoruuden liitto, josta otin eron jo alta kolmekymppisenä. Hän oli ilkeä, siis todella ilkeä. Tsemppiä ap!

Vierailija
27/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten se käyttäytyy?

Käyttäytyi. 

Aiheutti mustasukkaisuutta. Vähätteli mun tunteita ja kert

Niin ensirakkaus ei koskaan unohdu. 

Mut olisin kyllä voinut elää tietämättä tuota asiaa. Varsinkin kun vaimoni sitten lähestyi tottakai juuri tämän henkilön kanssa ja alkoi viettää töissä aikaa hänen kanssaan.  Rehellisenä hölösuuna tietysti kertoi minulle.

Vierailija
28/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei kyllä pariterapeutti jatka toisen osapuolen kanssa, koska siellä parina työskennelty. Oikea terapeutti kehottaa/ehdottaa yksilöterapiaan hakeutumista; uskoo sen olevan hyödyksi.

Ihme tarrautumista täällä aina. Toi oli yksilö terapia. Terapeutti lopetti mun kanssa hommat ja vaimolla tuli hänen kanssaan hoitosuhde mun ja terapeutin ehdotuksesta.

Vierailija
29/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käyttäytyi. 

Miesten logiikkaa = jätä asia kertomatta - kumppani kuulee sen kuitenkin joltain toiselta, seurauksena loppuelämän kestävä luottamuspula tai ero.

Mistä mä olisin ikinä saanut kuulla et nää on ollut jotain teini rakastavaisia? Tai ylipäätään et tää mies on töissä samassa firmassa?

En mistään.  Nyt tieto heidän taustastaan, yhdistettynä siihen että alkoivat hangailla töistä aiheutti mustasukkaisuutta.  Joka oli terapeutinkin mielestä erittäin ymmärrettävää.

Vierailija
30/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä mä olisin ikinä saanut kuulla et nää on ollut jotain teini rakastavaisia? Tai ylipäätään et tää mies on töissä samassa firmassa?

En mistään.  Nyt tieto heidän taustastaan, yhdistettynä siihen että alkoivat hangailla töistä aiheutti mustasukkaisuutta.  Joka oli terapeutinkin mielestä erittäin ymmärrettävää."

Et ole ap koska olet oletettavasti mies.

Todellakin oikein puukon työntämistä toisen selkään kertoa, että joku teini-iän rakkaus ja neitsyyden viejä on tullut samaan työpaikkaan ja vielä aloittaa hengailu hänen kanssaan.

Oksettava nainen, ilman minkäälaista empatia kykyä.

Vierailija
31/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mistä mä olisin ikinä saanut kuulla et nää on ollut jotain teini rakastavaisia? Tai ylipäätään et tää mies on töissä samassa firmassa?

En mistään.  Nyt tieto heidän taustastaan, yhdistettynä siihen että alkoivat hangailla töistä aiheutti mustasukkaisuutta.  Joka oli terapeutinkin mielestä erittäin ymmärrettävää."

Et ole ap koska olet oletettavasti mies.

Todellakin oikein puukon työntämistä toisen selkään kertoa, että joku teini-iän rakkaus ja neitsyyden viejä on tullut samaan työpaikkaan ja vielä aloittaa hengailu hänen kanssaan.

Oksettava nainen, ilman minkäälaista empatia kykyä.

En ole ap en.

Ajattelemattomuutta. Ei hän voinut kuvitellakaan et miettisin että hän voisi mua pettää. Koska omien puheidensa mukaan ei ole ketään muuta kuin mä. Onneksi alkoi pikkuhiljaa ymmärtää itekkin mistä meidän mustasukkaisuus ongelma johtuu.

Vierailija
32/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käyttäytyi. 

Mistä mä olisin ikinä saanut kuulla et nää on ollut jotain teini rakastavaisia?

Vaikea uskoa. Ellei terapeutti sitten sanonut että on ymmärrettävää mutta sinun kannattaa tulla järkiisi ennen kuin vaimo lähtee kävelemään. Normaali, terve mies ei ole mustis mistään 20 vuoden takaisesta panosta.

Vierailija
33/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole ap en.

Ajattelemattomuutta. Ei hän voinut kuvitellakaan et miettisin että hän voisi mua pettää. Koska omien puheidensa mukaan ei ole ketään muuta kuin mä. Onneksi alkoi pikkuhiljaa ymmärtää itekkin mistä meidän mustasukkaisuus ongelma johtuu."

En ikinä tekisi puolisolleni noin. Muutenkin menneet on menneitä ja jätän ne kertomatta, kosk aeivät määritä minun tämän hetkistä elämääni.

Tapailin hetken aikaa oikein mukavaa miestä. Tuntui, että oli oikein tosisssaan miettinyt miten saisi uuden suhteen toimimaan, hän oli eronnut pari vuotta aikaisemmin. Kunnes hän alkoi puhua exästään. Siitä vain ei tullut loppua. Aika nopeasti kyllästyin kuuntelemaan näitä juttuja, lisäksi ne aiheuttivat mustasukkaisia tuntemuksia minussa. Osittain myös tunsin, että mies teki tätä tahallaan, halusi, että joku olisi mustasukkainen hänestä. Se oli hänen mielestään jollakin tavalla terveen suhteen merkki. Koin miehen tässä vaiheessa kovin epävarmaksi itsestään. Itse en pitänyt mustasukkaisuustuntemuksista itsessäni, joten vähitellen turrutin tunteeni häntä kohtaan. Totesin, että parempi jatkaa matkaa ja löytää ihminen, joka ei tarvitse terapeuttia ja pystyy terveeseen suhteesen.

Vierailija
34/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käyttäytyi. 

Mistä mä olisin ikinä saanut k

Mustasukkaisuus on ihan ihmisen perus tunne. Jokainen kokee sitä jos rakastaa..

Toi ei todellakaan ollut ainoa vastaava asia mutta hyvin helppo konkreettinen esimerkki.  Kerroitko sinä puolisollesi tuollaisia asioita ja miksi?

Kertomisen jälkeen sitten kerrot puolisolle miten hauska tää tyyppi on. Miten käytte lounaalla kahdestaan yms. Hirveän paljon informaatiota mistä ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
35/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Käyttäytyi. 

<

Voisin hyvin kertoa. Puolisoni on aikuinen mies jonka kanssa voidaan naureskella hauskoja sattumuksia ja maailman pienuutta. Hänen munansa ei lerpahda siitä ajatuksesta että minulla on ollut muitakin miehiä.

Vierailija
36/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Mun mielestä tollasien asioiden kertominen on vaan ongelmien kerjäämistä.

Ei tulisi itsellekkään mieleen paljastaa ihan kaikkia juttuja. Hän ei vaan tosiaan ostanut ajatella yhtään oman käytöksen vaikutusta. Vasta terapiassa tajusi et ei hitto 

Vierailija
37/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

35/36 ohis. Oletko varma että sun mies rakastaa sua.Jos hän ei kokisi mitään tunteita siitä että hengailet ensirakkautesi kanssa. Olisi vaikea uskoa että häntä pelottaisi yhtään menettää sua.

Vierailija
38/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35/36 ohis. Oletko varma että sun mies rakastaa sua.Jos hän ei kokisi mitään tunteita siitä että hengailet ensirakkautesi kanssa. Olisi vaikea uskoa että häntä pelottaisi yhtään menettää sua.

Olen. Rakkaudella ei ole mitään tekemistä epäilemisen kanssa.

Vierailija
39/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on luonne vika, joka ei parane, pahenee vaan.

Eikä ole. Mussukkaisuudesta, ihan sairaalloisestakin sellaisesta, voi aivan hyvin parantua. Toki se ei tapahdu itsekseen. 

Vierailija
40/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon pienen määrän mustasukkaisuuden tunnetta olevan normaalia. Eri juttu sit mitä sillä tekee ja kuinka suureksi paranoijaksi sen antaa kasvaa päässään, eli mielenterveydelliset ongelmat tekevät mustasukkaisuuden tunteesta vaarallisen kokijalleen ja estävät rationaalisen suhtautumisen. Mielestäni on hyvä olla niin avoimet ja suorapuheiset välit, että molemmat tietää minkälainen mieli toisella on ja että tunteistaan voi toisen kanssa jutella. Ittellä täytyy olla myös vastuu niistä oman mielen epäterveistä taipumuksista ja omia harhaluuloja ja pelkoja ei saa aggressiivisesti toisen taakaksi syytää. Kumppanini on kertonut jos on kokenut tällaista irrationaalista mustasukkaisuutta ja ottanut henkisen tukeni sekä rationalisointini vastaan ja olen itsekin toisinaan saattanut tarvita häneltä suoraan pientä varmistelua väleistämme ja omasta ainutlaatuisuudestani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi