Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaisuudesta parantuminen, avoin puhe kumppanille kun se tunne tulee. Onko kokemuksia?

Vierailija
04.04.2024 |

Mä olen mustasukkainen. En mitenkään sairaalloisesti, mut sen verran että ahdistus on välillä kova. Syyt mustasukkaisuudelle on tiedossa, ja niitä koitan omassa päässäni hoitaa, käyn terapiassa mut enimmäkseen muista syistä.

Olen alkanut kertoa miehelle, kun se tunne nostaa päätään. Olen sanonut, että nyt mä olen mustasukkainen, tää tuntuu ihan hirveän pahalta. Kun pelkään, että sulla on liian kivaa jonkun naisen kanssa siellä illanvietossa. Tms. 

Mies ottaa syliin ja silittää ja suukottaa ja sanoo ettei ole hätää. Mun omaa oloa toi kertominen helpottaa, ja häntä se ei ahdista. Onko kokemuksia onko joku päässyt mustasukkaisuudesta eroon tällä tavalla? Tilanne ei siis ole sellainen, että epäilisin miestä kaiken aikaa, ei ollenkaan. Tietyt asiat vaan triggeröi, ja silloin toi tunne on aivan hirveän tuskallinen, ja väitän että ei ns normaalin mustasukkaisuudesta tasolla. Hylätyksi tulemisen pelko siellä huutelee.

Jos ei oo kokemuksia tuollaisesta avoimuudesta, mielelläni kuulisin miten pääsit mustasukkaisuudesta eroon?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks sun terapeutti ihmetteli koska toi on väärin sua kohtaan. Ei kukaan halua oikeasti tietää tollasia asioita. 

Vierailija
62/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kerron ihan konkreettisen esimerkin. Vaimo on tosi avoin ja puhelias hölösuu. Hän kertoi esim et töihin oli tullut uusi mies. Tää mies on sama keneen vaimo oli rakastunut 20v sitten ja menettänyt neitsyytensä. 

Ihan hemmetin kiva tietää hei."

Mun mielestä olis kyllä valehtelua lähentelevää pimittämistä, jos tuollaisesta ei mainitsisi 🙄. 

Oma toimintatapa olisi ihan automaattisesti olla hiljaa. Eikä ainakaan alkaa hengailla tän ihmisen kanssa.

Sama. En kyllä näkisi itseäni aiheuttamassa puolisolleni tämän levelin epämukavuutta kertomalla, että tapaan joka päivä töissä ihmisen, jonka kanssa olen pannut. Kunnioitan puolisoni sekä hänen mielenrauhaansa. Ex on ex ja syystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kerron ihan konkreettisen esimerkin. Vaimo on tosi avoin ja puhelias hölösuu. Hän kertoi esim et töihin oli tullut uusi mies. Tää mies on sama keneen vaimo oli rakastunut 20v sitten ja menettänyt neitsyytensä. 

Ihan hemmetin kiva tietää hei."

Mun mielestä olis kyllä valehtelua lähentelevää pimittämistä, jos tuollaisesta ei mainitsisi 🙄. 

Oma toimintatapa olisi ihan automaattisesti olla hiljaa. Eikä ainakaan alkaa hengailla tän ihmisen kanssa.

Sama. En kyllä näkisi itseäni aiheuttamassa puolisolleni tämän levelin epämukavuutta kertomalla, että tapaan joka päivä töissä ihmisen, jonka kanssa olen pannut. Kunnioitan puolisoni sekä hänen mielenrauhaansa. Ex on ex ja syystä. 

Sama. 

En minäkään ymmärrä mitä mun mies tekisi tällä tiedolla. Hän ei ole mustasukkainen mutta ihan varmasti aiheuttaisi hänelle epämiellyttäviä tuntemuksia 

Vierailija
64/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi terapeutti ihmetteli minkä takia mun vaimo kertoo näitä asioita?

Miksi kukaan kenelle olen tästä maininnut ei ymmärrä vaimoani?"

Kyllähän tässäkin ketjussa on ihmetelty sun suhtautumista enemmän. Mä ainakin ymmärrän vaimoasi, en ikinä jättäisi itse mainitsematta kumppanilleni, jos olisin jossain yhteydessä tekemisissä jonkun entisen heilan kanssa. Mun mielestä sellainen tuntuisi salaamiselta. Rehellisyys on avoimuus on mulle tosi tärkeitä parisuhteessa. 

Joo moni kuka ei osaa lainata näitä viestejä. 

Mut on tosiaan erikoisia ihmisiä ja erikoisia suhteita. Eihän mun vaimokaan tajunnut mitä tekee ennenkuin käväisi muutaman tunnin terapiassa.

Tällä palstallahan ei PYSTY kunnolla lainaamaan viestejä, osaamisesta se ei oo kiinni. Mutta näethän itsekin nuo alapeukut, mitä viestisi asiasta on saanut. Kuulostaa btw tosi epäilyttävältä terapeutilta, oliko siis oikeasti ihan virallinen psykoterapeutti?

Mun mielestä olis todella outo parisuhde, jos tollasia asioita ei kerrottais kumppanille. 

Vierailija
65/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siks sun terapeutti ihmetteli koska toi on väärin sua kohtaan. Ei kukaan halua oikeasti tietää tollasia asioita. 

Miten ihmeessä voi olla väärin toista kohtaan kertoa avoimesti asioista? Kuulostaa tosi ahdistavalta, että pitäis olla niin sulkeutunut oman elämänkumppanin kanssa. 

Vierailija
66/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi terapeutti ihmetteli minkä takia mun vaimo kertoo näitä asioita?

Miksi kukaan kenelle olen tästä maininnut ei ymmärrä vaimoani?"

Kyllähän tässäkin ketjussa on ihmetelty sun suhtautumista enemmän. Mä ainakin ymmärrän vaimoasi, en ikinä jättäisi itse mainitsematta kumppanilleni, jos olisin jossain yhteydessä tekemisissä jonkun entisen heilan kanssa. Mun mielestä sellainen tuntuisi salaamiselta. Rehellisyys on avoimuus on mulle tosi tärkeitä parisuhteessa. 

Joo moni kuka ei osaa lainata näitä viestejä. 

Mut on tosiaan erikoisia ihmisiä ja erikoisia suhteita. Eihän mun vaimokaan tajunnut mitä tekee ennenkuin käväisi muutaman tunnin terapiassa.

Tällä palstallahan ei PYSTY kunnolla lainaamaan viestejä, osaamisesta se ei oo kiinni. Mutta näe

Niin alapeukkuja tuli rutkasti ensimmäiseen viestiin. Ennenkuin avasin lisää murto-osan tapahtumista..

Voit varmaan ehkä tajuta sen että mun terapia istunnossa käsiteltiin mun vaimon käytöstä parin tunnin ajan. Toi oli vaan pieni puraisu asiaan.

Vaimokin ymmärsi terapiassa jotain koska käytös ja mun mustasukkaisuus lähti veks.

Vierailija
67/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole parisuhteessa, mutta nuorempana minäkin koin mustasukkaisuutta (tai ehken omistushalua) kumppaniani kohtaan ja silloin jos mies olisi tuolla lailla ottanut syliin ja suukottanut vakuutellen, ettei ole huolta niin olisin tuntenut itseni pikkulapseksi enkä tasa-arvoiseksi kumppaniksi.

Lisäksi olisin luultavasti vain varmistunut siitä, että miehellä ei ole puhtaat jauhot pussissa ja mies haluaa oikein "mässäillä" epävarmuudellani ja mustasukkaisuudellani sekä kääntää asiat nurinpäin.

Vierailija
68/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Niin no nyt toi kuulostaa siltä, että sun vaimo on gaslightattu kuvittelemaan, että hänen rehellisyys on tässä se ongelma. 

Vierailija
69/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^

Niin no nyt toi kuulostaa siltä, että sun vaimo on gaslightattu kuvittelemaan, että hänen rehellisyys on tässä se ongelma. 

Yks avaava kysymys oli hänelle se miltä tämä tuntuisi toisinpäin?

Mitä jos minä kertoisin että mun ensirakkaus tuli samaan työpaikkaan. Kertoisin että menetin hänelle poikuuden. Kertoisin miten tää nainen imartelee mua. Miten tää nainen tulee minun luo kokoajan. Kertoisin miten hän on alkanut pitää yhteyttä siviilissäkin ymym niinkuin kerroin tossa oli murto-osa.

Vaimoni vastaus oli ettei hän hyväksyisi ja tuntisi mustasukkaisuutta. Miksi hän siis ajatteli että mä hyväksyisin ja olisin vaan fine.

Vierailija
70/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^

Yks avaava kysymys oli hänelle se miltä tämä tuntuisi toisinpäin?

Mitä jos minä kertoisin että mun ensirakkaus tuli samaan työpaikkaan. Kertoisin että menetin hänelle poikuuden. Kertoisin miten tää nainen imartelee mua. Miten tää nainen tulee minun luo kokoajan. Kertoisin miten hän on alkanut pitää yhteyttä siviilissäkin ymym niinkuin kerroin tossa oli murto-osa.

Vaimoni vastaus oli ettei hän hyväksyisi ja tuntisi mustasukkaisuutta. Miksi hän siis ajatteli että mä hyväksyisin ja olisin vaan fine.

Ohis. En kertoisi puolisolle tosta enkä todellakaan haluaisi kuulla tollasta.

Vierailija
71/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sivusta. Ensipano se on jotain mitä kukaan mies ei unohda koskaan. Tosta haaveillaan vuosikymmeniä. Antaisin toisen käden jos pääsisi toistamaan tuon maagisen ensimmäisen kerran uudelleen mun ensirakkauden kanssa

Vierailija
72/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin sivusta. Ensipano se on jotain mitä kukaan mies ei unohda koskaan. Tosta haaveillaan vuosikymmeniä. Antaisin toisen käden jos pääsisi toistamaan tuon maagisen ensimmäisen kerran uudelleen mun ensirakkauden kanssa

Jännästi en oo ikinä kuullut yhdenkään naisen ajattelevan noin. 

Vierailija
73/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena todella mustasukkainen. Se johtui menettämisen pelosta. Olin niin palavasti rakastunut, että näin kaikki muut naiset uhkana. Ei se kaikki epäluottamus aina niin turhaakaan ollut. Tajusin sen tavattuani miehen, johon pystyin luottamaan 100%.

Nyt olen viisikymppinen, ja ollut pitkään saman miehen kanssa. En ole kyllä yhtään mustis enää! Mies saa flirttailla tai vaikka harrastaa seksiä muiden kanssa, kunhan ei jää kiinni. Ja mennä ihan mihin tahansa niin pitkäksi aikaa kuin haluaa.

En vaan jotenkin välitä. Kaikki nuoruuden voimakkaat tunteet ovat haalistuneet.

Vierailija
74/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, näen riskin nykyisesssä tavassanne toimia, että tulet riippuvaiseksi miehen vakuutteluista. On hienoa, että kuvaat avoimesti kokemustasi puolisolle ja hän auttaa sinua kestämään vaikeaa tunnetta. Riski on siinä, jos nojaat oman tunteen käsittelyn ja säätelyn puolisosi varaan. Joskus näin voi tehdä, mutta toistuvasti tehdessä se muuttaa parisuhteen hoitosuhteeksi. Opettele siis seuraavaksi sietämään mustasukkaista oloa ihan itsekseenkin. Pohdi, millaiset asiat tuovat sinulle turvaa siihen epävarmuuteen, että et voi hallita puolisosi tekemisiä. 

Vierailija
75/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin avoimuus ja rehellisyys on hyvä asia yleensä suhteessa mutta rajansa kaikella. En usko että minunkaan puoliso arvostaisi tai haluaisi kuulla mun entisistä suhteista. Voisihan sitä rehellisesti sanoa et näin muuten sadun ohimennen viime viikolla. Satu kuka? No se on se ihan älyttömän kaunis nymfomaani keneltä olen saanut parasta seksiä ikinä. Sadun kanssa pantiin välillä 3 kertaa automatkalla Helsingistä - Kouvolaan. Se Satu enks oo kertonut koskaan. Satu muuten kysy mennnäänks drinksuille vkl muistelee menneitä. 

No v...u mitä nyt ootsä vähä liian mustis.

Vierailija
76/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet arvostaa nuoruutta ja neitsyyttä, naiset kokemusta.

Vierailija
77/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä joka ovat niin sairaita kaasuvalotuksessaan että syyttävät normaaleja ihmisiä sairaalloisen mustasukkaiseksi vaikka ovat itse salasuhteilleet pitkään sen kieltäen. 

Vierailija
78/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet arvostaa nuoruutta ja neitsyyttä, naiset kokemusta.

Taitaa aika harva nainen saada Ekassa yhdynnässä. Ja 100% miehistä.

Vierailija
79/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tapauksessa mustasukkaisuus voi johtua lapsuuden niukoista ihmissuhteista eli yhteinen aika vanhemman kanssa on ollut hyvin vähäistä ja vanhemman työ tai muut perheenjäsenet ovat vieneet lähes kaikki mahdollisuudet saada olla kiireettä ja mukavasti oman vanhempansa kanssa ilman, että on koko ajan pitänyt kilpailla huomiosta kaikkien muiden asioiden ja ihmisten kanssa. Kun tällainen niukasti lämmintä kiintymyssuhdetta kokenut aikuistuu, niin löytäessään turvallisen tuntuisen ihmissuhteen saattaa mustasukkainen helvetti puhjeta valloilleen. Ihminen alkaa elää lapsuutensa draamaa uudelleen ja hakee vastausta kysymykseen, että onko itsellä oikeasti väliä tai merkitystä sille ihmiselle, jota itse rakastaa. On jotenkin helpompaa olla aikuinen, joka vahtii, kontrolloi ja vaatii oman parisuhdestatuksensa säilymistä, kuin myöntää olevansa oikeasti vieläkin se pikkuinen riepuinen ressukka lapsukainen, jonka kiireiset aikuiset häätivät luotaan ja kohdistivat huomionsa aina muihin asioihin. Että oikeasti myöntäisi puolisolleen asian olevan niin, että pelkää rakkaansa katoavan maailman melskeeseen ja itse jäävänsä ikuisesti ilman ketään, joka kohdistaisi jakamattoman huomionsa häneen ja lopultakin vastaisi kysymykseen, että onko itsellä väliä kellään. Me elämme toistemme katseesta, valitettavasti. Olemme sosiaalisia olentoja ja haluaisimme olla tärkeitä ja merkityksellisiä jollekin. 

Vierailija
80/88 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen hölösuu ihminenon täysin rajaton. Nyt ymmärrän miksi hänenlaisiaan miehet sietävät, koska nainen on täysin rajaton. Harvemmin tulee tuollaisia tilanteita, mutta muutenhan tuollainen nainen on täydellinen kumppani. Yksinkertainen joka kertoo kaiken avoimesti, ilman että suojelee itseään yhtään. Täysin empatiakyvytön lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän