Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkakiusaaminen. Miten lapsellisia aikuisetkin voivat olla?

Vierailija
03.04.2024 |

Järkytys oli suuri kun 20 vuotiaana miehenalkuna menin tehtaaseen töihin. Kyräilyä, haukkumista, savustamista, yms huono ilmapiiri. En olisi voinut uskoa että aikuiset yli 40v miehet käyttäytyvät kuin lapset koulussa. Aikaisempaa kokemusta miehistä oli lähinnä ammattikoulusta, jossa miehet olivat sivistyneitä. Mites teillä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä. Uusi tulija koetaan uhkaksi ja pyritään saattamaan huonoon valoon tai jopa vaihtamaan työpaikkaa. Sairasta touhua.

Vierailija
2/8 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät aikuistu koskaan. Näitä on aina ollut ja luultavasti tulee aina olemaankin niin kauan kuin on pakko olla tekemisissä työkaverin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin lapsellista se työpaikkakiusaaminen mutta kun on ilkeää, suorastaan pahuutta.

Vierailija
4/8 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meni 30-vuotiaana töihin toimistoon, huonekaverina oli 50-vuotias nainen. Hän koki mut uhkana, ei perehdyttänyt ja perusteli asiaa näin: "sinähän oot niin nuori että osaat kaiken paremmin kuin tällainen vanha lehmä" Kyllä, näin hän mulle sanoi!!!

Ei halunnut viettää taukoja kanssani, sai muutkin yksikön työntekijät kääntymään mua vastaan, syytti tekemistään virheistä minua jne ja sitten ilakoi, jos mä tein virheitä. Onneksi sain vaihdettua työpaikkaa vajaata puolta vuotta myöhemmin, se on 100% etätyötä.

En enää koskaan suostu menemään lähityöhön.

Vierailija
5/8 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on nämä hiljaiset kiusaajat,jotka ns myrkyttävät ilmaa.Luulevat kaikessa fiksuudessaan ettei uhri huomaa heidän kyräilyään ja sitä mitä supatetaan heidän selkänsä takana.Nämä kiusaajat saavat sinut yksinkertaisesti tuntemaan itsesi täysin luuseriksi ja vaikea on kenellekään puhua kun vaikea todistaa ja on niin näkymätöntä.Lopulta uhri alkaa itsekin jo epäilemään itseään.Tämä on oma tarinani tällä hetkellä.

Vierailija
6/8 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puolestaan jos toimitusjohtajalle sanot että "onpas kurja sää" niin hän kirjaa ylös "työntekijä xxyy selkeästi väsynyt, jatkuvasti negatiivinen ym".

Ja kyseessä vajaa 50v DI, insinööritoimistossa, liikevaihto 50miljoonaa, työntekijöitä sata.

Jotenkin musta tuntuu että mua savustetaan ulos 🤩

Vierailija
7/8 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on nämä hiljaiset kiusaajat,jotka ns myrkyttävät ilmaa.Luulevat kaikessa fiksuudessaan ettei uhri huomaa heidän kyräilyään ja sitä mitä supatetaan heidän selkänsä takana.Nämä kiusaajat saavat sinut yksinkertaisesti tuntemaan itsesi täysin luuseriksi ja vaikea on kenellekään puhua kun vaikea todistaa ja on niin näkymätöntä.Lopulta uhri alkaa itsekin jo epäilemään itseään.Tämä on oma tarinani tällä hetkellä.

Mulle yritetään samaa, mutta olen jo sen verran nähnyt tätä työelämäpaskaa, että hymyilen sitä enemmän mitä enemmän huomaan supisemista. 😂

Vierailija
8/8 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä luulet koulukiusaajien omaksuneen maliinsa käytökseen? Aivan oikein - vanhemmiltaan.