Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ampuja oli koulukiusattu!

Vierailija
03.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4566319b-8320-4f29-8728-c31c9301b6c9

No nii! Ampuja oli koulukiusattu kuten aina ennenkin. Turha on kiusaajien nyt porata kun saivat mitä tilasivat.

Vai oletko kiusaajien puolustelija sitä mieltä, että heillä oli joku todella hyvä syy kiusata.

Ironistahan tässä on se, että jos Atso olisi ampunut omat kiusaajansa ennen kidutusmurhaa niin täällä syyllistetäisiin Atsoa:D Nyt huudetaan kiusaajille naama punaisena rangaistusta kun nämä ehtivät tappaa ensin.

Kommentit (3048)

Vierailija
41/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kiusattuna kertoa ihan kokemuksesta miten mieli ajaa todella alas ja lopulta tulee tunne ettei mikään enää kiinnosta. Minua kiusattiin 5 vuotta kunnes päässä napsahti ja pahoinpitelin kiusaajan. Siinä tilassa en vain ymmärtänyt mitään, halusin takaisin kaiken mitä menetin, halusin kostaa ja saada kärsimystä toiselle. 

En missään nimessä toivo enkä halua, että nykyään asioita ratkaistaan väkivallalla millään tapaa. Kiusaamisille ja kaikelle muulle negatiiviselle pitää saada loppu nopeasti keinolla millä hyvänsä. 

Vierailija
42/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ampuja viettänyt juuri rankan pääsiäisen surkeissa kotioloissaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sai palkkansa. Toivottavasti nyt siirretään vastuu sinne, minne se kuuluu, eli kouluun ja opettajiin. He ovat vastuussa siitä, että koulun pitäisi olla kaikille turvallinen ja mukava paikka. Sen sijaan opettajat ilmoittavat syksyllä vanhemmille että ei meidän koulussa kiusata ja tämä on kiva koulu. Kun omaa lastasi kiusataan rajustikin, niin opettajat sulkevat silmänsä ja kun ilmoitat kiusaamisesta, sinua vähätellään tai jopa syyllistetään. Oma tyttäreni joutui rajun kiusauksen kohteeksi koko peruskouluajan. Onneksi hän siirtyi lukioon toiselle paikkakunnalle ja valmistui yliopistosta ja toimii nyt hyvässä ammatissa. Melkein nautin, kun tiedän ainakin osalla kiusaajista olevan elämä melko rempallaan. 

Vierailija
44/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on löydetty, koulukiusaaminen. Puffff, ongelma ratkaistu, aika heittää hight five. Voiko naiivimpaa suhtautumista enää olla? 

Mikä ongelma nyt siis on ratkaistu? Sekä että koulukiusaamista esiintyy? 

Vierailija
45/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta kauheudesta huolimatta, minä teini-ikäisen äitinä, tunnen syvää surua myös ampujan puolesta. Ja kyllä, olen surullinen siitä, että koulun aikuiset eivät ole antaneet hänellekin kuuluvaa turvallisuuden ja kuulluksi ja nähdyksi tulemisen tunnetta. Olin joku aika sitten oman koululaiseni vanhempainillassa (ihan toisella paikkakunnalla) ja mua järkytti aika paljonkin se kyyninen negatiivisuus, joka todella monella opettajalla oli ns. häirikköoppilaita kohtaan. Kun sitten kysyin, mitä kamalaa he olivat tehneet, niin syynä oli tyyliin joku tarjottimen laittaminen väärään paikkaan tai kengät jalassa kävely siellä missä olisi pitänyt ottaa kengät pois jalasta. Että voi voi sentään.

Osanottoni kaikille tragedian osallisille. Ja katsotaan me kaikki peiliin, kohtelemmeko lapsia ja nuoria arvostavasti. 

Minulla on lapsi joka on ollut häirikkö koulussa koko elämänsä. Häntä on todella aikuiset ja toiset lapset kohdelleet epäreilusti. MUTTA ei hän ketään murhaamaan alkanut, koska sai kotona rakkautta. Ehkä tässä pitäisi siis katsoa murhaajan kotioloihin. 

Vierailija
46/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian pohdintaa yleisesti. Jos joku kiusataan hengiltä niin silloin ei tule ministerit telkkariin eikä suruliputeta, mutta jos kiusattu antaa takaisin niin asia onkin aivan toisin. Teknisesti asiat ovat kuitenkin samanlaisia. Ihmisen harkitun teon seurauksena toiselta lähtee henki.

Vierailija
47/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sai palkkansa. Toivottavasti nyt siirretään vastuu sinne, minne se kuuluu, eli kouluun ja opettajiin. He ovat vastuussa siitä, että koulun pitäisi olla kaikille turvallinen ja mukava paikka. Sen sijaan opettajat ilmoittavat syksyllä vanhemmille että ei meidän koulussa kiusata ja tämä on kiva koulu. Kun omaa lastasi kiusataan rajustikin, niin opettajat sulkevat silmänsä ja kun ilmoitat kiusaamisesta, sinua vähätellään tai jopa syyllistetään. Oma tyttäreni joutui rajun kiusauksen kohteeksi koko peruskouluajan. Onneksi hän siirtyi lukioon toiselle paikkakunnalle ja valmistui yliopistosta ja toimii nyt hyvässä ammatissa. Melkein nautin, kun tiedän ainakin osalla kiusaajista olevan elämä melko rempallaan. 

Kukaan muu ei ole vastuussa murhasta kuin murhaaja

Vierailija
48/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se kiusaaminen loppui ?

Niin, kun uutisoidaan että oli koulukiusattu, ei ole enää, eli kiusaaja oli se kuollut.

Näin ymmärrän, voin tietenkin olla väärässä.

Vierailija
49/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kiusattu koulussa, eikä olisi tullut mieleenkään tappaa ketään. On sairasta asettua väärällä hetkellä kiusaajan ymmärtäjäksi. Antaa näin vain monille sairaille syyn toimia samoin ja on moraalitonta. Asioita ei selvitetä koskaan väkivalloin. 

Vierailija
50/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta lopettaa vit tuilun.

M.O.T

Olen malko varma että tuolla luokalla ei kiusata vähään aikaan ketään

Vierailija
51/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on jotain jo lähtökohtaisesti pahasti vialla, jos päätyy tappamaan ihmisiä.

T: Kiusattu

Jo se mahdollisuus että saa käsiin aseen jota käsitteli myös videoissaan useasti, alentaa kynnystä huomattavasti lähteä sen kanssa koululle, kun kamelin selkä katkeaa kiusaajia kohtaan. :(

Vierailija
52/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on jotain jo lähtökohtaisesti pahasti vialla, jos päätyy tappamaan ihmisiä.

T: Kiusattu

Ehkä sua ei kiusattu tarpeeksi tai ehkä olitkin kiusaaja? 

Joo vähätellään muiden kiusattujen kokemuksia, Kaikki kiusatut jotka eivät ole tehneet murhaa eivät ole oikeastaan tullutkaan kiusatuksi. Nyt ihan oikeasti jotain järkeä tähän kirjoitteluun jo. 

Vierailija
53/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motiivi löydetty, koulukiusaaminen. Ongelma ei ole ratkaistu, vaan alkaa isompi selvittely. Koulu vastuuseen, kiusaajat vastuuseen, kiusaajien vanhemmat vastuuseen, kaikki jotka tiesivät, mutta eivät tehneet mitään muuta kuin ummistivat silmänsä ja käänsivät selkänsä. Toivotaan, että kaivellaan kunnolla mitä on tapahtunut, ja mikä johti tähän tragediaan. KIUSAAMINEN.

Purskahti kahvit näytölle.😂 Voiko naiivimpaa suhtautumista enää olla? Taas vaan toistuu samat lauseet kuin Myyrmannin, Jokelan, jne tapausten jälkeen. (Kuten Vilja-Eerikan, Milon, jne)

No mikä olisi sitten oma ratkaisusi? Hauskaa näytti ainakin olevan.

Vierailija
54/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on kiusattu koulussa, eikä olisi tullut mieleenkään tappaa ketään. On sairasta asettua väärällä hetkellä kiusaajan ymmärtäjäksi. Antaa näin vain monille sairaille syyn toimia samoin ja on moraalitonta. Asioita ei selvitetä koskaan väkivalloin. 

*kiusatun ymmärtäjäksi

Vierailija
55/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ties kertoa, että motiivi oli mustasukkaisuus, ei suonkaan kiusaaminen

Vierailija
56/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiusattuna ymmärrän hyvin pojan ajatuksenmaailmaa. Tekoa en hyväksy, mutta ymmärrän mistä viha kumpuaa ja kyllä itsekin olen ajatuksentasolla ajatellut täräyttäväni kuonoon kiusaajia. Se on normaalia. Viha pitää käsitellä ja kanavoida oikein, ei väkivallalla.

Vierailija
57/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään lieventävä asianhaara.

Vierailija
58/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on löydetty, koulukiusaaminen. Puffff, ongelma ratkaistu, aika heittää hight five. Voiko naiivimpaa suhtautumista enää olla? 

Juu, kiusaaminen on nyt loppunut. No ei ole ja hallitus kiusaa kansalaisiaan edelleen

Vierailija
59/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asian pohdintaa yleisesti. Jos joku kiusataan hengiltä niin silloin ei tule ministerit telkkariin eikä suruliputeta, mutta jos kiusattu antaa takaisin niin asia onkin aivan toisin. Teknisesti asiat ovat kuitenkin samanlaisia. Ihmisen harkitun teon seurauksena toiselta lähtee henki.

Hmmm.. eli jos joku kokee vaikkapa sinun kirjoittelusi täällä somessa kiusaamiseksi, niin hän saa ihan hyvillä mielin kostaa sen henkirikoksella? 

Vierailija
60/3048 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kiusattuna kertoa ihan kokemuksesta miten mieli ajaa todella alas ja lopulta tulee tunne ettei mikään enää kiinnosta. Minua kiusattiin 5 vuotta kunnes päässä napsahti ja pahoinpitelin kiusaajan. Siinä tilassa en vain ymmärtänyt mitään, halusin takaisin kaiken mitä menetin, halusin kostaa ja saada kärsimystä toiselle. 

En missään nimessä toivo enkä halua, että nykyään asioita ratkaistaan väkivallalla millään tapaa. Kiusaamisille ja kaikelle muulle negatiiviselle pitää saada loppu nopeasti keinolla millä hyvänsä. 

Olen todella pahoillani mitä oot joutunut kokemaan!

Ja kiitos että kuitenkin ymmärrät, että väkivalta ei ole oikein. 

Kaikkea hyvää sinulle, tämä viestisi kosketti.

Ketju on lukittu.