Paras SUOMALAINEN elokuva ikinä?
Ulkosuomalainen kyselee, kiinnostaisi ostaa hyviä, kotimaisia dvd:tä.
Kommentit (103)
Mun parhaat
Häjyt, Leijonasydän, Härmä, Pitkä kuuma kesä, Menolippu Mombasaan
[quote author="Vierailija" time="02.02.2011 klo 21:31"]
[/quote]
Se on se PARAS, ehdottomasti.alkaa itkettää heti alussa kun musiikki soi, ja näytetään ikäänkuin sitä vanhaa filmiä, jossa pojat leikkivät teltassa...Rakastan !!
Postia pappi Jaakobille
Maa on syntinen laulu
Komisario Palmut (pl. Vodkaa komisario Palmu)
Talvisota
Pohjanmaa
Matti (jostakin omituisesta syystä tämä mukana)
Nousukausi on loistava. Meille on miehen kanssa jäänyt siitä muutamia kohtia pyörimään mieleen kolmen katsomiskerran jälkeen... kuten se "mistä ne teidät nappas?" "tää on ihan väärinkäsitys.." "niin, aina, heheheh"
Tai "jos joku veis mun auton, mun pitäis niistää se.... haluutko, että pyydän Karia?"
Ja "mul ois tää hotmail-osoite..."
Lymi on kai ihmisenä todella ikävä, mutta komedianäyttelijänä loistava!
Mielensäpahottaja on paras suomalainen jonka olen katonut
Ponterosa, aivan uskomattoman upea pläjäys suomalaisesta sielunmaisemasta
Itsekin tykkäsin Nousukaudesta ja Napapiirin sankareista, sekä Rare exportsista, mutta halusin suositella yhtä vielä mainitsematonta:
Gourmet Club. Alunperin tv-elokuva, mutta loistava sellainen!
Siis nousukausi?!? Mitä hauskaa siinä muka oli? Ainut hauska kohta oli kun Ilpo/Antti väitti Jannen ja hänen olevan jahtaamassa Ismo Heinoa.
Inhottavia epärealisuuksia siinä kyllä oli, halutaan tuoretta ruokaa pitää mennä ravintolaan. Eikö muka kaupan salaatti ole tuoretta (jopa tuoreempaa).
Nousukausi
Fc Venus
Blackout
Kivenpyörittäjän kylä
Riisuttu mies
Ganes
Rentun ruusu
Kaksipäisen kotkan varjossa
Joku jo mainitsikin mutta vielä on hehkutettava. Jossain kohtaa se poika sanoo sille tytölle, että " mä tykkään susta niin paljon ettei siinä ole mitään järkeä" ja se on niin aidosti näytelty kohtaus että hakee vertaistaan. Siinä kohtauksessa ei ole mitään liikaa eikä liian vähän. Nerokasta.
Puhtaan, aidon, ei tästä maailmasta kotoisin olevan rakkauden itsekin kokeneena samaistun tähän lauseeseen aivan täydellisesti.
Napapiirin sankarit
Nousukausi
Uuno Epsanjassa
mikään klassikko, mutta:
Nousukausi.
Kertoo ulkomaalaisille suomalaisten sisimmän olemuksen
Itse tykkään niinkin juntista kuin Rentunn Ruusu. Olen katsonut sen monta kertaa ja voisin katsoa aina vain uudelleen.
Myös Tummien perhosten koti ja paha maa on hyviä, mutta ahdistavia.
Ja pian dvd:lle tuleva Napapiirin sankarit on ihan hauska.
Kertoo ulkomaalaisille suomalaisten sisimmän olemuksen
Ja komedioista klassikko Nousukausi.
Jotka ovat jääneet mieleen:
Mies vailla menneisyyttä
Äideistä parhain
Kirjeitä Pappi Joosepille oli kans ihan jännä...
Miesten vuoro oli ihan mielenkiintoinen dokkariksi.
Kukkia ja sidontaa