Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoaisitko juhlissasi kaupasta ostettuja valmiita lihapullia?

Vierailija
10.02.2011 |

Jos lihapullia tulee vaikka sellaisiin cocktail-tikkuihin, salaattiin tai lämpimäksi lisäkkeeksi (lähinnä ehkä lapsille suunnattuna, jos muu ruoka ei maistu). Niin jaksaisitko leipoa ne itse vai ostaisitko ihan vaan kaupasta ja lämmittäisit?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin todennäköisimmin tekisin itse, mutta jos elämässä on paljon muutakin ja pakko on silti ne synttärit järkätä jonkun hässäkän keskellä, voisin hyvin ostaa tikkuihin valmiit lihapullat.

Vierailija
2/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmaan ostaisin. Mä en oikein ole varma omatekemien onnistumisesta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän haiseekin niin hirveälle.

Yksi kaveri laittaa niitä ja kylmiä nakkeja cocktail-tikkuihin, yäk!

Vierailija
4/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten miksi ihmeessä tarjoaisin niitä juhlaruokana?

Eli ei, en todellakaan tarjoaisi.

Vierailija
5/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta voisin tarjota.

Vierailija
6/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista nakee etta on nahty vahan vaivaa.

suomessa tykataan, nakit, perunasalaatti, lihapullat ja pussillinen perunalastuja tyylista. hiukan noloa.

Vierailija
7/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rentoihin ex tempore -kemuihin, nyyttärikesteihin, lasten kutsuihin tai vaikka vappubrunssille voisin hyvinkin laittaa tarjolle valmiita lihapullia yhdeksi "varatarjoiluksi".

Jos (tai kun) paikalle aina saapuu niitä miehiä, joihin uppoaa lautaskaupalla ruokaa niin on järkevää laittaa esiin jotain, joka vie suht edullisesti nälän kaikkein suurimmaltakin suursyömäriltä. Teen suurimman osan tarjoiluista itse (siis mieheni kanssa) ja tykkään tehdä uusia kokeilujakin, mutta ne lihapullat voisi olla sellainen "varma nakki", joka tuodaan pöytään ainakin jos näyttää että vadit alkavat tyhjentyä.

Vierailija
8/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osa vieraitten arvostusta. Eineksiä syököön jokainen uusavuton kotonaan.

Vierailija
9/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tarjonnut. Lastenjuhlissa. Hyvin maistuivat.

Vierailija
10/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ihmettele, kaikki tietää että en ole mikää leipuri tai kokki :D. Mulla on kaikki aina valmista tai muualta tilattua.

Vierailija
11/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ihmettele, kaikki tietää että en ole mikää leipuri tai kokki :D. Mulla on kaikki aina valmista tai muualta tilattua.

vaan ostaisin ne stockmannilta. Niitä einespullia en tarjoaisi kenellekään, en pysty edes itse niitä syömään.

Vierailija
12/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleeensä ostan pienten valmistajien valmispullia, niissä yleensä lihapitoisuus on suurempi.

Vierailija
13/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaupasta saa hyviä lihapullia, joten en laittaisi, vaan tekisin itse ja pakastaisin, ovat parempia ja helppo lämmittää tai tarjota kylmänäkin.

Vierailija
14/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei ole ihan lastenjuhlat, vaikka lapsia onkin, eikä ihan aikuisten kahvittelukaan tai viiden ruokalajin illallinen. Olosuhteet on pakostakin vähän rennommat, mutta haluaisin silti jonkun verran panostaa ruokaan. Lihapullat ja mahdollisesti pienet nakit tarjoilukulhossa lämpimänä tuntui hyvältä hätävarapelastukselta muiden vähän fiinimpien tarjottavien sekaan.

Nyt vaan näyttää siltä etten ehdi niitä lihapullia pyöritellä, joten joko pitää jättää ne pois ja tarjota vain kylmiä ruokia, tai sitten ostaa ne ihan vaan kaupasta. Mahtaako isompien markettien lihatiskiltä, siis sellaisesta missä on salaatteja yms., muuten löytyä lihapullia? Ne ehkä näyttäisi etäisesti itsetehdyiltä, mutta aikaa säästyisi tärkeämpiin tarjoiluihin :).

Vierailija
15/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on osa vieraitten arvostusta. Eineksiä syököön jokainen uusavuton kotonaan.

Joillekin ihmisille esim. se coktail-tikkujen väsääminen itse on jo panostusta juhliin.

Yksi mun kaveri oli joulun aikana innoissaan, kun leipoi pitkästä aikaa. Eli siis leikkasi valmiin torttutaikinan kahtia ja laittoi hillon päälle.

Ja tarkoitukseni ei todellakaan ole ilkkua. Jos emäntä on hyvä kokki muutenkin, sitä odottaa juhlissakin enemmän itse tehtyä. Sellaisilta, jotka tiedän huonoiksi ruuanlaittajiksi (ts. sanoo itse ettei juuri tee ruokaa) jo se pöydän kattaminen nätiksi on kiva juttu.

Ja tosiaan, esimerkiksi lasten synttärien aikaan saattaa tulla jotain muutakin hässäkkää ja silti on juhlat järjestettävä.

Vierailija
16/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei ole ihan lastenjuhlat, vaikka lapsia onkin, eikä ihan aikuisten kahvittelukaan tai viiden ruokalajin illallinen. Olosuhteet on pakostakin vähän rennommat, mutta haluaisin silti jonkun verran panostaa ruokaan. Lihapullat ja mahdollisesti pienet nakit tarjoilukulhossa lämpimänä tuntui hyvältä hätävarapelastukselta muiden vähän fiinimpien tarjottavien sekaan. Nyt vaan näyttää siltä etten ehdi niitä lihapullia pyöritellä, joten joko pitää jättää ne pois ja tarjota vain kylmiä ruokia, tai sitten ostaa ne ihan vaan kaupasta. Mahtaako isompien markettien lihatiskiltä, siis sellaisesta missä on salaatteja yms., muuten löytyä lihapullia? Ne ehkä näyttäisi etäisesti itsetehdyiltä, mutta aikaa säästyisi tärkeämpiin tarjoiluihin :).

Eineshyllyn lihapullia makoisampi vaihtoehto on mielestäni pakastelihapullat, jotka voi itse laittaa uuniin.

Vierailija
17/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tarjonnut omissa häissäni osana iltapalanapostelua. Illallinen oli pitopalvelun herkkuja ja illalla sitten pikaruokatyylillä purtavaa. Hyvin tuntui maistuvan...

Vierailija
18/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on niin helppo tehdä itse ja sata kertaa maukkaampia. Yleensä teemme suolaiset tarjottavat itse. Täytekakun olemme ostaneet leipomosta.

Vierailija
19/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostaa ihan valmiita hyllystä niin sellaiset luomu-lihapullat on tosi hyviä. Onkohan kotikartanon vai minkä valmistajan...?? Kuitenkin on sellaisen pinaattilettulaatikon (mutta isompi) näköinen laatikko, siinä kannessa lukee muistaakeni vihreällä luomu. Ovat sellaisia aika pieniä, sopivat just cocktailpaloiksi. Ne on tosi hyviä ihan oikeasti!

Vierailija
20/38 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostaa ihan valmiita hyllystä niin sellaiset luomu-lihapullat on tosi hyviä. Onkohan kotikartanon vai minkä valmistajan...?? Kuitenkin on sellaisen pinaattilettulaatikon (mutta isompi) näköinen laatikko, siinä kannessa lukee muistaakeni vihreällä luomu. Ovat sellaisia aika pieniä, sopivat just cocktailpaloiksi. Ne on tosi hyviä ihan oikeasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä