Tykkääkö joku syödä kuivakakkua jouluna?
Oikeasti. Monessa paikassa sitä on ollut tänäkin vuonna.
Kommentit (40)
Minä tykkään eniten mauste., tiikeri tai sitruunakakuista. Nam!
Taatelikakku on hyvää ja siitä tulee mieleen lapsuus.
Taatelikakku kuuluu jouluun. Ensi vuonna voisi ehkä kokeilla tätä hypetettyä kentakin kakkua.
🇺🇦🇮🇱
Englantilasta hedelmäkakkua meilläkin, kostutukseen rommi. Tänä vuonna olin laiska ja ostin valmiin kardemummakakun, kostutin sen ginillä.
Todellakin! Tänään tehtiin viikunakakku ja joku toinen päivä vielä tiikerikakku. Piimäkakku on kans niin hyvää, ai että. En tykkää yhtään näistä öklömakeista höttösistä juustokakuista, tai muista liivate hötkylöistä, joita pelkästään nykyään kaikki tekee. 😝
Vierailija kirjoitti:
Englantilasta hedelmäkakkua meilläkin, kostutukseen rommi. Tänä vuonna olin laiska ja ostin valmiin kardemummakakun, kostutin sen ginillä.
Minä ostin vaan pelkän ginin:( jätin kakut kauppaan.
Ai vitsit, olin unohtanut tuon englantilaisen hedelmäkakun. Näin jossain ohjeen aiemmin syksyllä ja piti tehdä jouluksi. Täytyy kokeilla joskus muuten vaan.
Piimäkakku, taatelikakku ja englantilainen hedelmäkakku on meidän herkkua.
Taateli - ja piimäkakku, niin hyviä molemmat
Ei jouluna eikä koskaan näitä sahajauhokakkuja.
Syökö arvon ap täytekakkua jouluna? Taatelikakku on ihanaa ja maustekakku ja tiikerikakku. Nuo pitää tehdä oikeaan voihin, niin pääsee alkuperäiset maut esiin eikä tarvi ottaa kuin yksi pala kaffeen kanssa. Säilyvät muuten viileäkaapissa pitkään. Pakasteessa maku muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä. Englantilainen hedelmäkakku on mun pravuuri ja molemmat on tehnyt kauppansa jouluna. Teen ne jo kuukautta aikaisemmin maustumaan, ja kostutan ne punssilla, konjakilla tai liköörillä.
Onko tämä hedelmäkakku sellainen missä on hedelmän "klimppejä" ?
Taatelikakku on hyvää ja maustekakut. Englantilainen hedelmäkakku sen sijaan ei kuulu suosikkeihini.
Oikea nimitys on kahvikakku ( ei kuivakakku), jolla tarkoitetaan kakkuja, joissa maku on taikinassa, ei täytteissä tai kuorrutteessa. Englantilainen hedelmäkakku (konjakilla tai calvadoksella kostutettuna), taatelikakku tai maustekakku (jossa appelsiinia ja suklaata) ovat ihan parhaita. Kakkua riittää pieni pala, ei lautasen kokoista vuorta (kuten usein näkee täytekakkua otettavan ).
Vierailija kirjoitti:
Syökö arvon ap täytekakkua jouluna? Taatelikakku on ihanaa ja maustekakku ja tiikerikakku. Nuo pitää tehdä oikeaan voihin, niin pääsee alkuperäiset maut esiin eikä tarvi ottaa kuin yksi pala kaffeen kanssa. Säilyvät muuten viileäkaapissa pitkään. Pakasteessa maku muuttuu.
Useimmat ei syö muuta makeaa kuin suklaata. Mielestäni kakut ei kuulu jouluun.
Sanotaanko silloin että "ojennatko sitä kuivista tänne"?
Mitä nuorempia kutsuvieraat ovat sitä vähemmän kuluu kakkuja. Veikkaan että maistuu 40-90 -vuotiaille.
Joo kyllä. Englantilainen hedelmäkakku on mun pravuuri ja molemmat on tehnyt kauppansa jouluna. Teen ne jo kuukautta aikaisemmin maustumaan, ja kostutan ne punssilla, konjakilla tai liköörillä.