Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*SYYSVÄEN-04 VIIKKIS*

20.01.2007 |

Huomenet väsyneet..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kaunista lumista päivää vaan täältä Espoostakin. Mahtavaa, että saadaan ees muutamaksi päiväksi lumipeite! Vedin aamusella pienen pätkän Vennaa pulkassakin, muttei tod. oo mun hommaa enää se. Supisteli aika urakalla.

Pe-la oltiin Turussa siskoni luona. Ihanaa mennä kylään, jossa on ihan kuin kotonaan. Eli saa vässyillä ihan rauhassa. Syötiin ja saunottiin, Venna oli ihan onnessaan kun sai olla " tätän" luona. Venna sanoi vauvana tätiä tätäksi, ja edelleen siskoni on vaan Tättä. Varmaan lopun ikäänsä :D Kupittaan hienossa seikkailupuistossakin käytiin ja tosi eksoottisesti Rossossa syömässä - siellä oli kiva pallomeri. Ei oltukaan kesän jälkeen pk-seudulta poistuttu (paitsi minä silloin Treella käväisin hyvässä seurassa), joten hyvää teki vähän vaihtaa maisemiakin.

Syömisistä: aamulla kaurapuuro, johon ne lukuisat flora-silmät sekä sokeria. Välipalana on jogurtti, tai sitten iltapalana. Typy syö danonen jogurtteja, hyvin merkkiuskollinen on niille. Aiemmin söi ihan liikaa Jacky-makupaloja, ne on nyt jätetty melkein kokonaan pois. Iltapalana on mitä milloinkin, suosituimpia ja parhaiten nukuttavia ovat joko jogurtti tai riisipuuro (jota äiti ei jaksa ihan jatkuvasti keitellä, kun sen tunnin verran saa hautua).

Yöyskää täälläkin liikkellä. Oikein komeasti lohkeilee limaa. Eikä mitään muita flunssan merkkejä! Omat unet vähän kortilla, pätkissä ja illasta menee puoleenyöhön ennenkuin nukahdan. Hyvää harjoitusta vauva-aikoja varten... Vennahan oli myös ihan pätkänukkuja, hirmu viihdytettävä ja Tutiton Tissitakiainen, saa nähdä miten kakkosen kanssa käy.

Ihan viime aikoina on alkanut mielessä pyöriä ajatukset synnytyksestä- varsinkin unissa! Ja lapsen terveydestä. Se kun ei vielä niin hirveästi kerro, että ultrassa kaikki on ok. Kaipa nuo ajatukset kuuluu raskauteen, varsinkin tähän loppuun.

Kyllä on taas sitkeässä tuo päiväunille nukahtaminen, selittää vaan sängyssään...

Tiiviille on pitänyt omaan sänkyyn siirtämisestä sanoa, että suosittelen! Venna oppi jutun reilussa viikossa. Eilen illalla oli ihan poikki Turun reissusta ja ihanasti sanoi, että haluaa omaan sänkyyn nukkumaan. Ja sinne nukahtikin nopeasti. Yhden yön on siellä ihan kokonaan nukkunut (herää jossain vaiheessa ja tulee meidän väliin), mutta me haluttiinkiin miehen kanssa tuo ilta enemmän omaksi ajaksi.

Mersu, mukavaa kun kävit!

Enkeli, kurjaa, että Minillä masuvaivat vaan jatkuvat. Onneksi ne maitoaltistukset sentään loppuivat.

Ankkis, ihana kuulla että valonpilkahduksiakin anopin tilanteessa on! Toivottavasti hoidot purevat!

Naapuri pihalla kyseli, että paljonkos on vielä aikaa. Siinä itsekin tajusin, että hups - reilu kuusi viikkoa enää! Ja meillä pinnasänky hankkimatta (edellinen heitettiin pois kun haisi oudolle) sekä seisomalauta. Kelan äitiysrahapäätöksiäkään ei ole vielä kuulunut, eikä äitiyspakkaustakaan. Soitin jo viime viikolla, oli vaan paperit jonossa ja lupasivat kiirehtiä. Onneksi on palkallista ekat 3kk, ja senkin jälkeen pitäisi tulla 90% palkasta uuden lain mukaan. Mutta kyllä ne siellä jotain taas keksivät, ovelat kelan virkailijat...

Nyt meen silittelemään neitokaista, saisi kyllä nukahtaa ees hetkeksi kun muuten on illan niin raivottarena.

- tea -

Vierailija
22/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Siivottu huusholli (siivosin adrenaliinin voimin läksyttäen ja patistaen samalla lapsia siivoamaan oman huoneensa...sen nuo melkein tekivätkin, hiukan jouduin auttamaan)

* Pestyt pyykit, tiskatut astiat (tämä on tätä normal-kastia)

* Tehty kaksi ruokaa (broileria ja muusia lounaaksi, jauheliharisottoa päivälliseksi) + omenatorttuja jälkiruoaksi

* Voitettu Monopol- peli (mahtava tuuri jatkuu :))

Kunhan vain tulin pollevana toteamaan, jotta kerrankin sain jotain aikaan...

Saamus♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta päivää ollaan jo saatu nautiskella talvesta, kunnon lumesta ja pakkasesta. Motti porhaltaa pulkkaa perässä vetäen ympäri maita ja mantuja:) Mies ja Motti ovat nytkin ulkona, minä leivon ja sitten pidämme klassisen musiikin siivittämän kynttiläillan. Ruokana hehkeästi sämpylää ja lettuja:D

Minä porhalsin perjantai aamuna kohti Savoa ja tulin eilen illalla takaisin. Oli tehokasta, kävin luennoilla ja yhteensä 12 tuntia junassa istuessa sain paljon aikaan moneen opiskelujuttuun ja projektiin. Nyt on väsy. Olin siis ekaa kertaa Motista yön erossa, hyvin meni. Motti oli vaan todennut, että äiti on kadonnut ja etsinyt sitten joka paikasta:) Eilen tosin kesti aikansa ennenkuin sain minkäänlaista huomiota osakseni. Anoppi hoiti perjantaina ja aamulla käyttäytyi taas niin, että pahoitin kyllä mieleni ja nyt olen saanut tarpeekseni. Alan etsimään Motille jostain vähän fiksummin käyttäytyvää hoitajaa, jonkin verran kun kuitenkin tarvitaan.Ja viimeistään elokuussa sitten ihan virallisesti hoitoon, täytyy sanoa, että melkein jo odotan, alkaa olla sellaista sompaamista välillä tämä touhu.

Enkelille sen verran, että mitäs jos kokeilisitte vyöhyketerapiaa, sieltä kun löytyy oikein sellaisia vauvoihin erikoistuneita. Minin oireet ovat kuitenkin hyvin tyypillisiä suoliallergisen oireita ja eikös Neakin sitten alkanut nukkumaan kun allergiat helpotti? Eli jos tuolla vyöhyketerapialla Minin ilmavaivat hiukan helpottaisi=ilma tulisi helpommin ulos. Me käytiin paljon, vielä silloinkin kun Motti oli yli vuoden ja itse myös opettelin hieromaan. Käytetään sitä vieläkin paljon kun Motilla on maha kipeä ja se auttaa. Ainakin pienelle tulee parempi olo ja sitä myötä ehkä äidillekin! Ja jos ulosmeno kolmisin tuntuu hankalalta, älä itsesi vuoksi stressaa siitä, jo joidenkin kuukausien päästä tilanne voi olla eri. Jos saisitte sitä kotiapua tai toinen ulkoilisi Nekun kanssa sitten iltaisin.Tiedän, helppohan se on sanoa, mutta nyt teillä eletään tilannetta, joka on vaikea, mutta loppuu ihan varmasti aikanaan. Sitä ennen kaikki keinot on sallittu, että jokainen voisi hiukan paremmin!

Sori tämä töks, töks, kone käyttäytyy tosi oudosti ja lopetan tähän:)

Aavis ja Motti

Vierailija
24/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi tuli,tarviko enää tässä vaiheessa?!Palelen!

Lapset kyllä odottaa pulkkamäkeä,tänään ei päästy :-( Minä en kykene,mies ei kykene ja poikakaan ei ole vielä ihan kunnossa,itseasiassa taidan pitää huomisen vielä kotona.Ja pulkkamäki ei ole puolikuntosen paikka!

Mulla ei tänää ole ollu kuumetta.Eilen nous yhtäkkikä 38 ja olo huononi kauheesti.Nyt ihan kohtalainen vointi..mikälie se eilinen?!

Sain typyn maistamaan appelsiinia :-) Eka tosi epäilevä!Sylki pois mutta sanoin vaa et maista pala kunnolla ja nam,neiti tykkäsi :-) Nyt toivon ettei tule reaktioita!

Enkeli:Tuo vyöhyketerapia ois varmasti kokeilemisen arvonen!

Tuo Öttiksen perheen toimeliaisuus on kadehdittavaa!Jos me ulkoillaan,muuta ei päivään mahdukaan :-/

Nyt tarvii kakkapylly pesijää...

jatu

Vierailija
25/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Saamuska, kehtaa noilla saavutuksilla ollakin polleana:) Meidän perhe ei ole ikinä omistanut mitään pelejä. Pelasin aina pienempänä serkkuni kotona Monopolia ja Hotelli peliä ynnä muita. Muistan kyllä, että jos hävisin niin olin pahalla päällä. Usein kuitenkin voitin ja serkkuni (ollaan siis samaa vuosikertaa) se vasta huono häviäjä olikin:D Taitaa olla vieläkin;)

Jotenkin koen itsekin olleeni tänään tehokas. Olen leiponut pullaa ja mustikkapiirakan, laittanut kodin kuntoon kutsuja varten ja sitten vielä siivonnut jäljet. Ei kuulosta paljolta mutta joskus tuokin tuntuu vaikealta... No, eri juttu tehdä kotihommia kun ei Onni ole jaloissa. Tosin kun aloittelin leipomista, meinas koko ajan olla apurina. Siirsi aina keittiön jakkaraa eri kohdalle keittiön tason edessä, siirtyi siis aina sinne missä minäkin. Hieman rasittavaa joskin suloista kun toinen tahtoo niin olla mukana.

Ulkona pakkasta -20. Onnin piti nukkua tänään päikyt ja sen kanssa sai pähkiä, että miten toimitaan. Sisälle kun nukuttaminen on tuskaa. No, puettiin vähän vaatetta ja paljon peittoa päälle ja mies nukutti vaunuun. Meidän tuulikaappi on ihan kylmä (ulko-ovi vuotaa eikä siellä ole patteria). Jätettiin Onni siihen nukkumaan, vaunut sopii juuri ja juuri siihen. Otettiin vaan peitto pois. Tuulikaapissa on noin 10 astetta lämmintä näillä pakkasilla, ehkä vähemmänkin. Hyvin Onni nukkui. En antanut nukkua yli 1,5h vaikka unta olis piisannut. Pelastaa mun ens viikon, kun on paikka missä nukuttaa lapsonen.

Ihanan näköistä kun kynttilät palaa jäälyhdyissä. On just sen näköistä, mitä sen piti olla jouluna vaan kun ei ollut pakkasta eikä lunta:(

Nyt pitää vähän kirjoitella vauvakirjaan Onnin laulujen sanoja, siis miten se niitä itse riimittelee.

T-P

Vierailija
26/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimasta kotiuduttu. Veeti se rakastaa uimista. Käytiin itiksen uimahallissa, yleensä ollaan käyty mäkelänrinteessä. Veeti tykkäsi itiksen hallista paljon enemmän. Nyt koitan ottaa tavaksi että kerran viikossa mennään uimaan Veetin kanssa.

Jatu ei me kovin toimeliaita olla. Mulla on sellaisia kausia aina välillä että paljon mennään ja tehdään ja välillä taas en saa mitään aikaiseksi.

Väsyttää. Pitää varmaan kohta kömpiä nukkumaan. Ensin kuitenkin Venlalle iltamaito.

Öttis

Vierailija
27/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vissiin kuitenka tarpeeks väsähtäny lastenvaatekutsujen järjestelyistä syksyllä, kun nyt oon ruennut järjestelemään kestovaippaesittelyä. No, mutta sitä e pidetä täällä meillä. Tosin siivota pitää kuitenkin, kun esikoisen synttärit häämöttää. Rupes vain tuntumaan, että pitää olla joku oma juttu. Tekemistähän riittäis kyllä muutenkin.

Ollaan nyt ruettu laittamaan Pekkaa vähän aiemmin ja jämäkämmin nukkumaan. Sujuu kohtuullisesti. Huutelee kyllä jonkin verran ja koittaa passuttaa, mutta parempi tämäkin.

Iltapalana syödään milloin mitäkin. Voileipää, juustoa ja maitoa sellaisenaaan, paahdettuna tai mikrossa lämmitettynä, muroja , hedelmiä, jukurttia, joskus karjalanpiirakoita . Vaikka ois ollu vieraita tai oltu kylässä ja syöty herkkuja, lapset pyytää yleensä vielä jotain " oikeaa" iltapalaa. Ihan hyvähän se on, vaikka itsestä joskus tuntuu, että muuta ei oo tehty kuin istuttu pöydässä. Taitaa olla joku kasvuspurtti menossa, niin ruokaa kuluu.

Aamuisinhan meillä on aina puuroa ja marjoja ja lisäks voileipää, jos haluaa.

Iikan kiinteitten syöminen alkoi hienosti. Ei niinkään syö kovin paljoa, mutta peruna ja hirvenliha tuntu soivan. Mutta kaurapuuroon tyssäs. No, mietinkin kyllä kantsiiko sitä nyt antaa, mutta onhan Iika jo 6,5kk ja jotenki se ois muka kätevää. No, vihreää vetistä kakkaa tuli ja mahavaivoja myös (voi johtua muustakin). Mutta ajattelin suosiolla lisätä kasviksia ja marjoja välillä ja palata viljoihin joskus myöhemmin.Hyvin näkyy maidollaikin kasvavan ja välillä tuo perunakin maistuu ja liha myös.

Omia kuulumisia vaan, ettei jää kokonaan kirjoittamatta.

Jaksamisia kaikille ja paranemisia. Erityisesti toivon Jatun jo paranevan ja Minin vaivojen helpottavan.

T@hti