Koiran ottaminen yli 60-vuotiaana, kokemuksia?
Kommentit (77)
Ei kai siinä mitään jos jaksaa oikeasti kouluttaa koiran. Liian paljon näkee ikäihmisillä koiria, joihin ei ole mitään kontrollia, jotka räkyttävät kaikille vastaantulijoille ja mummeli piipittää, että "Älä rekku, älä. Ei se mitään tee se on ihan kiltti."
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään jos jaksaa oikeasti kouluttaa koiran. Liian paljon näkee ikäihmisillä koiria, joihin ei ole mitään kontrollia, jotka räkyttävät kaikille vastaantulijoille ja mummeli piipittää, että "Älä rekku, älä. Ei se mitään tee se on ihan kiltti."
Nuoremmat on ihan kaikki kouluttanut hyvin ja ihan kaikki kerää paskatkin pihoilta ja katujen varsilta. Yli 60v ei yksikään.
Pitää olla varalla joku ulosviejä tai iso pihapiiri minne aitaukseen.
Eihän 60-v ole vanha. Yli 80-v jaksamista voi miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin kenellä tahansa.
Tuohan on hyvä, kun eläkepäivillä on aikaa lenkkeillä ja kunto pysyy hyvänä.
Olen 60+ ja mulla on kaksi nuorehkoa isoa koiraa. Mitä haluat tietää?
Äitini on yli 80v ja hänellä on koira jonka hoitaa ihan itse, käyttää lenkillä, hoitaa ruokinnan ja muut toimenpiteet, eikä meidän muiden hoitoapua tarvita kuin ulkomaanmatkojen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmat on ihan kaikki kouluttanut hyvin ja ihan kaikki kerää paskatkin pihoilta ja katujen varsilta. Yli 60v ei yksikään.
Nuori tyttö koiransa kanssa paskoo joka paikan alueella missä asun.Puisto vieressä, ,mutta ei vaan jaksa viedä sinne . Noin 100 metriä matkaa. Ei kun täytyy jättää kakut jalkakäytävälle.
No eihän tuossa ole mitään erityistä mietittävää, työikäisiä ihmisiä vielä ovat. Ellei sitten ole jotain erityisiä terveyshaasteita, jollaisia toki voi olla nuoremmillakin.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että 61-vuotias ei jaksa itse koiraansa kävelyttää. Monet juoksevat maratoonejakin. Juoksetko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ne on usein pieniä ja aika harmittomia koiria, ja niitä pidetään hihnassa. Itseäni ei haittaa jos jonkun mummon pieni koira vähän narun päässä räksyttääkin kun ohi kuljetaan. Jos siitä on vanhalle ihmiselle iloa ja seuraa, niin kuin varmasti on, niin eipä se mitään jos ei ole täydellisesti koulutettu. Vaaraa näistä mummojen "puudeleista" tuskin kellekään on, eivätkä he yleensä päästä niitä koiria toisten koirien iholle, joten se on vain sitä räksytystä.
Minä olen 63 ja nyt kaksi iäkästä koiraa.
En aio enää näiden jälkeen ottaa. Koska en voi taata että jaksan vielä 15 vuotta kasikymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ei kuusikymppinen vielä ole mikään hauras vanhus, joka ei oikein jaksa päivittäin koiraansa ulkoiluttaa. Töissäkin useimmat joutuu vielä siinä iässä käymään, ja jos töihin pystyy, pystyy kyllä koiran ulkoiluttamiseenkin.
Yritän ihan hirveästi miettiä miten tuo ikä voisi vaikuttaa, mutta en keksi. Itse teen 99% etätyötä joten edessä häämöttävä eläkekään ei hirveästi muuttaisi mitään vaikka monille se toki olisi parannus koiran kannalta. Ellei sitten aio singahtaa jatkuville matkoille heti eläköidyttyään.
Minulla vanhuksella on 3v paimenkoira jonka kanssa käyn 5-10km lenkeillä, harrastan sen kanssa jälkeä, leikkimielellä vepeä ja välillä käydään tottisharkoissa muistuttelemassa mieleen opittuja asioita. Ensi kesänä lähdemme iäkkään sisareni ja hänen lapparinsa kanssa muuramaksi päiväksi vaeltamaan. Näin me vanhukset eli yli 6-kymppiset.
Olen 60+ vuotias. En ottaisi koiraa. Nyt jo energiatasoni on laskenut jonkun verran iän myötä. Koira voi elää 15 vuotta. Olisin lähes 80 kun koirasta aika jättää. Jaksaisinko silloin hoitaa koiraa kunnolla? Lisäksi vielä kaikenlaiset vanhuuden sairauksien riskit. Ei olisi reilua koiraa kohtaan.
Onko niin vanhoja koiria edes olemassa?