Mitä lajia et antaisi tyttäresi tai poikasi harrastaa?
Nämä lähinnä suuren loukkaantumisriskin vuoksi.
En siis itse lähde näihin viemään tai niitä suosittele. Jos oikein kovasti lapsi itse tahtoisi, voisin asiaa harkita.
Kommentit (11)
Siis lähes kaikki joukkuelajit, jotka vaatii varainkeruuta ja kuljetuksia ja huoltojoukkoja.
Siis kilpalajia, joka on tosi rankka laji vai pepunpyöritystä otteluissa.
tosi väkivaltaisia tai vaarallisia lajeja, mutta yritän kyllä rohkaista niitä valitsemaan sellaisia harrastuksia joihin ne pystyvät itse menemään eivätkä tarvitse aina autokyytiä.
En jaksaisi katsella. Myöskään jalkapallo ei ole suositeltavaa, koska en jaksa seistä siellä kentän laidalla. Jääkiekostakaan en ole kovin innostunut.
No meidän toinen poika tanssii ja toinen pelaa korista. Sopii hyvin mulle :)
nyrkkeily - aivovammojen riski
paini - ällöttävää pieruäheltämistä
painonnosto - vastenmielistä douping-laji
chee leander kaikki muodot - perseenkeikutusta ja miesten miellyttämistä
Toivon etteivät aikuisena aloita vuorikiipeilyä, on niin hengelle hupaa touhua.
Nämä tuli ensimmäisinä mieleen.
-Lätkää. Liian kallista + "liian aikavievää" eli harkkoja on useamman kerran viikossa.
-Telinevoimistelu. Myös tässä on sama juttu, harkkoja on vaikka muille jakaa. Eihän se laps parka ehdi koulun lisäksi muuta tehdäkkään :(
-Nyrkkeily, isommalle lapselle (+15 vuotiaalle) ok, mutta muuten ei.
-Joku moottoriurheilu (cartering?, crossipyörä ym.), kallista ja vaarallista.
Kilpa cheer leading on kyllä kaikkea muuta kuin perseenkeikuttelua ja miesten miellyttämistä. Suomessahan on maailmalaajuisesti todella huippuosaajia ja olet varmaankin tietoinen, että näissä huipuissa on paljon miespuolisia harrastajia.
mutta kilpailemaan ei ole saanut alkaa laskettelussa ja lumilautailussa. Välineet on ja vapaalla tehdään yhdessä. Jalkapalloa ei annettu edes aloittaa, koska siinä olisi palanut vanhempien kesäloman.
Koripallo ja musiikki on nyt ne, missä toivotaan lasten pysyvän n. 16v. saakka. Ja näihin kannustetaan.
Tanssimista ja jääkiekkoa. En myöskään antaisi mitään auto urheilua harrastaa. Paitsi kauko- ohjattavilla. Ylipäätänsä hyvin kallikksi tulevat harrastukset on kielletty.