Mun työkaverilla on joka päivä sama talvitakki päällä.
Eikö sillä ole kuin se yks takki vaan. Kummallista. Mulla ainakin on muutamia takkeja ja eri värisiä niin ei kyllästy.
Kommentit (78)
Arvaa mitä ap. Mä olen käyttänyt samaa talvitakkia töissä kohta 25 vuotta. Mitä sitä ehjää, siistiä ja hyvää vaihtamaan, varsin hyvät taskut, huppu ja on lämmin. Vetoketjukin on alkuperäinen.
Mihin tarvii useamman talvitakin? Mulla on yksi untuvatakki (äidiltä peritty) ja yksi tuulipuvun takki, joka tosin on jo aika kulahtanut. Ostan yleensä uuden vasta, kun edellinen hajoaa. Jos ostan aiemmin, jompikumpi käyttökelpoisista takeista jää nurkkiin pyörimään käyttämättä.
Lukioikäinen poikani tuli koulusta kotiin kesätakissa, vaikka ulkona oli pakkasta 25ast. Kysyin, miks et ole ostanut talvitakkia, vaikka olen antanut sulle takkirahat.?Vastaus: laskin, että tälläisis pakkasia Suomessa on 5 päivää vuodessa. Ei sen takia kannata hankkia takkia.
Tänä päivänä hän on oikeasti varakas, eikä sitä näe hänen vaatteista.
Voi sua raukkaa. Kun on henkisesti köyhä, niin on. Siihen ei auta edes isin tai äidin rahat. Et saa empatiaa, mutta säälini saat. Ansaitsemattomasti. Älyllisesti vajailta ei voi vaatia enempää.
Minulle on aina riittänyt yksi talvitakki. Tänäkin talvena pärjäsin loistavasti.
Onko se yleistäkin vaihdella talvitakkeja ?
Mulla on talvitakit lähinnä käyttötarkoituksen mukaan. Yhtä käytän aina töissä.
Nykypäivänä pitäisi olla ylpeä siitä miten vähällä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa myynnissä olevista vaatteista on niin huonolaatuisia, ettei niitä ostamalla tule kuin paha mieli. Siis mitä vähemmän ostaa, sitä vähemmän pettymyksiä.
Mulla on anopilta peritty pitkä, nilkkoihin ylettyvä villakangastakki. Jotain 40 v vanha ajaton malli. Hyvä laatu ja hyvin hoidettu ja säiliytetty. Käytän sitä vain suunnilleen häissä ja hautajaisissa. Nykyisissä talvisäissä pitää olla sateen ja tuulen kestävää materiaalia arkeen ja vähän lyhyempänä versiona. Toivottavasti työkaverit ei ahdistu tämän yhden arkitakin takia. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä ap. Mä olen käyttänyt samaa talvitakkia töissä kohta 25 vuotta. Mitä sitä ehjää, siistiä ja hyvää vaihtamaan, varsin hyvät taskut, huppu ja on lämmin. Vetoketjukin on alkuperäinen.
Älä vaan luovu siitä. Ei nykytakit kestä noin kauan. Aiemmin tehtiin kaikki vaatteet kestämään vuosia ja vuosikymmeniä. Siis ennen pikamuotia, jota onneksi nyt aletaan paheksua, oli jo aikakin. Minulla on vanhimmat käytössä olevat vaatteet 80- ja 90-luvuilta. Aina joskus joku kysyy, mistä olet ostanut, näyttää kalliilta vaatteelta. Silloin naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelisin miksi jollakin on monta takkia? Ja joka talvi uudet. Eiväthän ne mene talvessa miksikään. Mulla on ollut pian 10 vuotta sama.
Ja mikä jätemäärä täyttää maapallon. Luonnonvarojen haaskaamista myös.
Tämä oli sivusta
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä. Mulla on useita mustia takkeja.
Mullaki mustia takkeja. Ostin vastikään välikausitakin, musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä. Mulla on useita mustia takkeja.
Musti on koira...
Musta, mustempi, . . . Mikäs tuohon tulee?
Mulla on kymmenen vuotta ollut yksi ja sama talvitakki. Eipä sitä enempää tarvitse, kun tuo on ehjä ja ihanan lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan luovu siitä. Ei nykytakit kestä noin kauan. Aiemmin tehtiin kaikki vaatteet kestämään vuosia ja vuosikymmeniä. Siis ennen pikamuotia, jota onneksi nyt aletaan paheksua, oli jo aikakin. Minulla on vanhimmat käytössä olevat vaatteet 80- ja 90-luvuilta. Aina joskus joku kysyy, mistä olet ostanut, näyttää kalliilta vaatteelta. Silloin naurattaa.
En todellakaan ole luopumassa. Kokonikaan ei ole muuttunut vuosien aikana joten takki istuu päälle edelleen yhtä hyvin kuin uutena. Totta on että tänä päivänä ei yhtä kestävää takkia tule enää löytämään mistään. Onneksi se ei ole ainoa vanha laadukas takki joka minulla on käytössä.
Eikö sillä ole kuin se yks takki vaan. Kummallista. Mulla ainakin on muutamia takkeja ja eri värisiä niin ei kyllästy.
Mulla on 22 vuotta vanha talvitakki,täysin ehjä ja lämmin,joka talvi käytän sitä.On toki muitakin takkeja mutta tämä mainitsemani on paras.
Uskoisin että kun hallitus saa lait läpi on monella samanlaiset takit kuten kiinassa jossa tätä nykyä sentään on suomea paremmat ansiot ja elintaso. Kommunismia siis kannattaa varoa.
Mulla on aina sama takki vuodenaikaan, miksi olla useampi? Sit ku alkaa kulahtaa ostan aina uuden vastaavan. Kenkiä ja housuja on kyllä useampi...
Heh, mulla ollu ainakin 5 vuotta sama talvitakki, ihan hyvä on vielä.