Ajattelin että vaihdan ruokavalion rasvoja oliiviöljyyn. Mihin te laitatte sitä? Luetelkaa ruokia
Tuosta saisi hyvin ravintoaineita ja luin että ehkäisee sydän ja verisuonisairauksia.
Salaatin päällä ollut tähän mennessä. Mihin muihin ruokiin voisi käyttää? Mihin te laitatte?
Kommentit (58)
Ei ole mitään järkeä luetella ruoksia, kun oliiviöljyä voi käyttää kaikkeen samaan mihin voitakin.
Kaikkeen paistamiseen, esimerkiksi kalaa paistaessa.
Salaattiin.
Uuniruokiin.
Paistan nykyisin kaiken oliiviöljyssä. Lisäksi laitan sitä reilusti jauhelihakastikkeeseen ja otan joskus sellaisenaan leivän kanssa.
En ikinä pilaisi kalaa oliiviöljyllä!
En ole vuosiin käyttänyt oliiviöljyä mihinkään.
Lähes joka ruokaan sitä päätyy, myös paistamiseen. Käytän extraneitsytoliiviöljyä, tuota tulee syötyä puolisen litraa viikossa, ja olen hyvin hoikka.
Kaikkeen paistamiseen. Itse aloitan yleensä ruoanlaiton kuullotamalla sipulia oliiviöljyssä, siitä on hyvä jatkaa vaikka mihin.
Lääkäri sanoi mulle, että rasvoja pitäisi syödä enemmän kuten oliiviöljyä. No nyt otan kaksi lusikallisen oliiviöljyä suoraan suuhun enkä käytä muuhun ruoanlaittoon, kun maistuu pahalta. Ainakin saan nyt näitä hyviä rasvoja sitten.
Käytän ihan kotimaista rypsiöljyä, kauden kasviksia, pastaa, lihaa, kanaa ja kalaa. Kaikki tasapuolisesti. Tykkään ruuan laitosta ja hyvistä kotimaisista raaka-aineista.
Käytän oliiviöljyä salaatteihin, paistamiseen, erilaisiin uuniruokiin ja joskus keittoihinkin. Esimerkiksi kalakeittoa ja joitain kasvissosekeittojakin pieni löräys öljyä piristää. Maksamakkarakeittoa myös.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri sanoi mulle, että rasvoja pitäisi syödä enemmän kuten oliiviöljyä. No nyt otan kaksi lusikallisen oliiviöljyä suoraan suuhun enkä käytä muuhun ruoanlaittoon, kun maistuu pahalta. Ainakin saan nyt näitä hyviä rasvoja sitten.
Ennen vanhaan äiti pakotti ottamaan ruokalusikallisen kalanmaksaöljyä ja kyllä tämä oliiviöljy menee samaan kategoriaan.
Esimerkiksi sosekeittoon erinomainen.
Sipulia kuullottaessa todella herkullista.
Miksi oliiviöljy? Se pilaa hyvän ruuan maun. No, jokainen omalla maullaan.
Tykkään syödä oliiveja, mutta oliiviöljy on ihan hirveän makuista. En todellakaan käytä sitä ruoanlaittoon.
Ei vaan pysty käyttämään oliiviöljyä, koska se ei todellakaan ole mitään herkkua ruoanlaitossa.
Vierailija kirjoitti:
Oliiviöljy on hyvänmakuista.
Omaan suuhun ihan järkyttävän makuista sontaa.
Käytän sitä pannulla paistamiseen, ja esimerkiksi sämpylätaikinaan. Pullataikinaan laitan voita.
Pirskottelen oliiviöljyä uunijuuresten / veneperunoiden päälle ennen kuin laitan ne uuniin.
Käytän ruuanlaitossa ainoastaan oliiviöljyä tai voita, en mitään muita rasvoja, paitsi munkit paistan vappuisin jossain munkkirasvassa tms.