Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan hyvä suhde, mutta en tunne mitään

Vierailija
02.04.2024 |

Olen ollut kolme vuotta parisuhteessa, olen 29-vuotias ja mies 32. Kaikki on periaatteessa hyvin, mutta en koe mitään kemiaa kumppaniani kohtaan. Vaikka arvomaailma ja osin kiinnostuksen kohteetkin ovat samoja, emme juurikaan hassuttele tai naura yhdessä. Sen sijaan ystävieni kanssa huumori ja leikillisyys on todella tärkeä osa suhteita.

Myöskään läheisyys tai seksi ei toimi minun puoleltani. Seksihaluja ei ole käytännössä lainkaan. Kaikesta huolimatta olen hyvin seksuaalinen ja fyysinen ihminen. Edes ajatus seksistä ahdistaa tällä hetkellä paljon.

Lisäksi moni arkeen liittyvä toive ei kohtaa ja olemme tempperamentiltamme hyvin erilaisia. Minulle tasainen arki on haastavaa, kumppanille ei lainkaan. Kaipaan todella paljon omaa aikaa jolloin toteuttaa omia juttujani. Tykkään mennä ja tehdä. Kumppani tekisi mieluiten asioita minun kanssani ja viihtyy kotona. Kuitenkaan miehessä ei ole mitään suurta vikaakaan, vaan hän on äärimmäisen huomioonottava ja kiltti.

En tiedä, kuuluuko suhteiden olla tällaisia. Olemme keskustelleet asiasta, mutta mies on huomattavasti tyytyväisempi. Enkö vain yritä tarpeeksi?

Kommentit (218)

Vierailija
161/218 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä ihminen suhteessa on tyyppi, joka ei osaa olla kontaktissa toisen kanssa riittävällä tasolla. On hiukan tai paljon estynyt tunneilmaisussaan. Ei uskalla heittäytyä leikkisyyteen. Ei tuota kauaa jaksa kukaan. 

Tunneilmaisutaidot ovat tärkeitä. Mutta silloin jos toinen alkaa ns leikkisän v*ttuilun varjolla alistamaan niin on syytä juosta. Naisen sanominen edes muka leikillään naarasnalkuttimeksi tms.on merkki että ihmisessä ei ole parisuhdeainesta eikä rakkautta.

Vierailija
162/218 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies voisi hyötyä itsetutkiskelusta. Kehittäisi henkistä kapasiteettiaan, silloin naisen saa pidettyä tyytyväisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/218 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä ihminen suhteessa on tyyppi, joka ei osaa olla kontaktissa toisen kanssa riittävällä tasolla. On hiukan tai paljon estynyt tunneilmaisussaan. Ei uskalla heittäytyä leikkisyyteen. Ei tuota kauaa jaksa kukaan. 

Voiko valheellinen ylimiellyttäjä olla juuri tuo mitä kuvasit?

Vierailija
164/218 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastat haavekuvaa. Voisi olla itsesi kannalta hyvä koittaa päästä siitä irti. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastaminen ei todellakaan ole mikään valinta! Joka niin väittää, ei ole koko asiaa kokenut tai sekoittaa rakastamisen välittämiseen, kiintymykseen, ystävyyteen. 

Minä olen rakastanut kymmenen vuotta ihmistä jonka kanssa en ole yhdessä enkä edes yhteydessä ja tunne säilyy, sille ei voi mitään. Se vaan on. Joka päivä ja varmasti aina kuolemaani saakka. 

Limerenssi on eri asia kuin rakastaminen parisuhteessa. Edesmenneeseen kumppaniin rakkaus usein säilyykin.

Höpö höpö nyt taas. 

Argum

Voi kuule. Vaikka rakastaisin haavekuvaa, mitä en tee, niin pysyisin silti sata kertaa mielummin siinä mielenmaisemassa kuin katsoisin sohvallani makaamassa jotain ihmistä jota en aidosti rakasta. Nämä täälläkin olleet kuvaukset perusparisuhteista oikeasti saavat minut yökkäämään. 

Vierailija
165/218 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko valheellinen ylimiellyttäjä olla juuri tuo mitä kuvasit?

Tahdoton kynnysmatto. Henkisesti jäänyt lapsen tasolle. Parisuhteisiin pysyvästi kelpaamaton kellekkään normaalille ihmiselle. Kateellinen muille.

Vierailija
166/218 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies voisi hyötyä itsetutkiskelusta. Kehittäisi henkistä kapasiteettiaan, silloin naisen saa pidettyä tyytyväisenä.

Voin antaa miehille vinkkiä, että naisella on sellainen sisäsyntyinen oletus, että ihminen kasvaa ja kehittyy koko ajan. Useimmiten se vaatii tietoista työtä. Pidän outona, että miehet eivät ole tästä tietoisia.

Vierailija
167/218 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen asetelma sinulla. Toinen alistuu ja toinen alistaa. Pelon ilmapiiri, jossa rakkaus ei voi koskaan kukoistaa. Sen sijaan että molemmat tekisivät työtä yhdessä suhteen eteen.

Häh??? Nyt kyllä projisoit aika vahvasti 😂

Vierailija
168/218 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin antaa miehille vinkkiä, että naisella on sellainen sisäsyntyinen oletus, että ihminen kasvaa ja kehittyy koko ajan. Useimmiten se vaatii tietoista työtä. Pidän outona, että miehet eivät ole tästä tietoisia.

Se on outoa. Mutta onhan niitäkin miehiä jotka huutavat pää punaisena että parisuhteen eteen pidä tehdä yhtään työtä koskaan. Ei ihme että juuri heille tulee sitten useita avioeroja.

Vierailija
169/218 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on outoa. Mutta onhan niitäkin miehiä jotka huutavat pää punaisena että parisuhteen eteen pidä tehdä yhtään työtä koskaan. Ei ihme että juuri heille tulee sitten useita avioeroja.

Luulisi siinä olevan enemmän harmia sekä hommaa kuin frouvan miellyttämisessä edes kokeeksi silloin tällöin.

Turun suunalla rouvat osaavatkin vetää ajoissa johtopäätökset ja erota ajoissa tuollaisista työtä tekemättömistä vätyksistä.

Vierailija
170/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin 19-vuotiaana miehen kanssa joka oli todella ihastunut minuun ja piiritti ensin pitkään ennen kuin suostuin suhteeseen. Suhteessa ollessani minua hieman ärsytti miehen kosketus ja rakastellessa ajattelin toista miestä että pystyin siihen. Olin myös aika hankala miestä kohtaan.

Alunperin ryhdyin suhteeseen varmaankin sen vuoksi että minulla oli niin huono itsetunto enkä tajunnut vielä mitään rakastumisesta. Pari tuollaista ihan ok suhdetta koin tuon jälkeenkin. Mutta ei ne vaan toimi jos ei ole tunteita. Eikä ole oikein sille miehellekään.

tuo mies taitaa vieläkin haikailla perääni vaikka tuosta on jo yli 15 vuotta.

Vierailija
171/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten tunteilla leikkimisestä ei koskaan seuraa mitään hyvää.

ihmisten ei pidä mennä liian heppoisin perustein yhteen.

Kun tietää, ettei toinen riitä omana itsenään, pitää hänet jättää vapaille markkinoille, eikä kahlita siksi aikaa kunnes itse löytää sopivamman tai selkiytyy, mitä haluaa.

Vierailija
172/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa.

Itse olin tuollaisessa suhteessa joka avattiin avoimeksi avioliitoksi. Meillä mieskään ei nimittäin ollut tyytyväinen. Mutta sitten rakastuin ihmiseen joka sai sukat pyörimään jaloissa ja erottiin. Nyt olen 12 vuotta ollut tämän uuden miehen kanssa ja edelleen kaikki toimii. Lapsiakin on, on rakennettu talo ja mökki, on ollut vakavia sairastumisia ja muuten rankkoja aikoja. Ja silti joka päivä mies saa hymyn huulille.

Edellisessä suhteessa tunsin musertavaa ahdistustakin. Kavereille valitin parisuhteesta ja koko ajan tuntui, että pitää hirveästi yrittää jne. Nyt kaikki soljuu hyvin omalla painollaan, ei tarvi hampaat irvessä tehdä työtä parisuhteen eteen. En voi ottaa osaa mihinkään parisuhdenarinoihin, kun ei ole mitään valitettavaa. 

Vierailija
173/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa.

Itse olin tuollaisessa suhteessa joka avattiin avoimeksi avioliitoksi. Meillä mieskään ei nimittäin ollut tyytyväinen. Mutta sitten rakastuin ihmiseen joka sai sukat pyörimään jaloissa ja erottiin. Nyt olen 12 vuotta ollut tämän uuden miehen kanssa ja edelleen kaikki toimii. Lapsiakin on, on rakennettu talo ja mökki, on ollut vakavia sairastumisia ja muuten rankkoja aikoja. Ja silti joka päivä mies saa hymyn huulille.

Edellisessä suhteessa tunsin musertavaa ahdistustakin. Kavereille valitin parisuhteesta ja koko ajan tuntui, että pitää hirveästi yrittää jne. Nyt kaikki soljuu hyvin omalla painollaan, ei tarvi hampaat irvessä tehdä työtä parisuhteen eteen. En voi ottaa osaa mihinkään parisuhdenarinoihin, kun ei ole mitään valitettavaa. 

Narinat johtuu aina siitä, että on väärän ihmisen kanssa niinkuin suurin osa on. Ei parisuhteen tarvitse olla mitään jatkuvaa työtä tai yrittämistä. Ihmiset käy parisuhdeterapiassa kun oikea syy ongelmiin on että ei tunteet riitä. Ei sitä terapialla korjata vaan eroamalla.

Vierailija
174/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Katse peiliin?

Onko ongelma suhde, mies vai sinä itse?

Mä olisin voinut kirjoittaa samanlaisen tekstin 10v sitten ja erota miehestäni. Onneksi tajusin mistä kaikki johtuu. Itsestäni en yksinkertaisesti uskaltanut hypätä suhteeseen täysillä vaan vastustelin ja tein kaikkeni pitääkseni itseni turvassa. Mun tapauksessa oli kyse hylkäämisen pelosta.

Vierailija
175/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa.

Narinat johtuu aina siitä, että on väärän ihmisen kanssa niinkuin suurin osa on. Ei parisuhteen tarvitse ol

Sarjaeroajan puhetta.

Vierailija
176/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan en ole koskaan ollut kovin pitkässä suhteessa enkä osaa sanoa, olenko "kyvytön rakastamaan". Mutta ehkä asiaa voi selvittää eron jälkeen jonkun muun kanssa. Ehkä mun ei ainakaan tässä suhteessa kannata kuvitella, että siihen oppisin.

Ap

Terapia voisi auttaa. Kuulostat siltä että et osaa kommunikoida avoimesti tunteistasi ja tarpeistasi parisuhteessa kumppanillesi. Ja tuo saattaa olla se syy miksi olet nyt eroamassa. Ilman terapiaa tuo kierre monilla jatkuu.

Mikä ihmeen terapia, jos toinen ei vaan paneta?  

Vierailija
177/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Katse peiliin?

Onko ongelma suhde, mies vai sinä itse?

Mä olisin voinut kirjoittaa samanlaisen tekstin 10v sitten ja erota miehestäni. Onneksi tajusin mistä kaikki johtuu. Itsestäni en yksinkertaisesti uskaltanut hypätä suhteeseen täysillä vaan vastustelin ja tein kaikkeni pitääkseni itseni turvassa. Mun tapauksessa oli kyse hylkäämisen pelosta.

Sitähän tuo todella usein on. Hylkäämisen pelon pakenemista.

Vierailija
178/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan en ole koskaan ollut kovin pitkässä suhteessa enkä osaa sanoa, olenko "kyvytön rakastamaan". Mutta ehkä asiaa voi selvittää eron jälkeen jonkun muun kanssa. Ehkä mun ei ainakaan tässä suhteessa kannata kuvitella, että siihen oppisin.

Ap

Terapia voisi auttaa. Kuulostat siltä että et osaa kommunikoida avoimesti tunteistasi ja tarpeistasi parisuhteessa kumppanillesi. Ja tuo saattaa olla se syy miksi olet nyt eroamassa. Ilman terapiaa tuo kierre monilla jatkuu.

Jos parisuhteen rajaa vain ja ainoastaan tuohon niin kannattaa hakea nukke itselleen. 

Vierailija
179/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paneminen on sinulle suhteessa ainoa mittari?

Ennen lapsia ymmärrän mutta kun ne on tehty niin mihin sitä seksiä kaipaat?

Ei kaikki kaipaa sitä niin paljon kun annetaan ymmärtää ja sit väkisin suoritetaan sitäkin. Sekään ei tiedä hyvää.

Jos hyväksyisitte omat tarpeenne suhteelta. Kohtaako ne?

Vierailija
180/218 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen asetelma sinulla. Toinen alistuu ja toinen alistaa. Pelon ilmapiiri, jossa rakkaus ei voi koskaan kukoistaa. Sen sijaan että molemmat tekisivät työtä yhdessä suhteen eteen.

Häh??? Nyt kyllä projisoit aika vahvasti 😂

Jäbä oppinut uuden sanan (projisointi) jota nyt koittaa käyttää, mutta väärin.