Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydäninfarktin oireet, lääkäri kotiutti päivystyksestä :(

Vierailija
02.04.2024 |

Korventava/polttava kipu rinnassa, säteilee oikeaan käteen puutumisena ja käden heikkoutena, kipu pahenee rasituksessa. Uusi oirekuva, jota ei ole aiemmin ollut. Lääkärin mielestä pelkkää närästystä, vaikka tnt-pitoisuus veressä nousi sinä aikana kun istuin 7h siellä odottamassa.

Täytyy kai odottaa, että kuolee kotiinsa...

Kommentit (377)

Vierailija
81/377 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ketjussa kenties joku lääkäri/hoitaja kun tuntuu niin kovasti menevän tunteisiin tämä aihe :D

Sitä en tiedä, mutta ihan maalaisjärjellä pitäisi ymmärtää, että kaikkia epätyypillisiä tapauksia ei kukaan voi millään tunnistaa.

Mutta silloin ne olis parasta varmuuden vuoksi ottaa osastolle tutkimuksiin/seurantaan 

Vierailija
82/377 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös puristavaa kaulakipua on. Närästystä on nyt jatkunut usean päivän ajan eikä siihen auta närästyslääkkeet

ap

Ei auttaneet mullakaan mitkään käsikauppa-närästyslääkkeet silloin kun 16 vuotta sitten sairastuin refluksitautiin. Oireina minulla oli silloin mm. polttava tunne ruokatorvessa ja rintakehässä, vatsakipu (joka säteili myös selkään) sekä hengenahdistus. Vasta kun aloin ottaa reseptillä saatavaa happosalpaajaa, niin oireet helpottivat pikkuhiljaa.

40 mg Somac päivittäin, niin pitäisi huomata edes jotain muutosta jos kyse on närästyksestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/377 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vointi nyt, ap?

Vierailija
84/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös puristavaa kaulakipua on. Närästystä on nyt jatkunut usean päivän ajan eikä siihen auta närästyslääkkeet

ap

Ei auttaneet mullakaan mitkään käsikauppa-närästyslääkkeet silloin kun 16 vuotta sitten sairastuin refluksitautiin. Oireina minulla oli silloin mm. polttava tunne ruokatorvessa ja rintakehässä, vatsakipu (joka säteili myös selkään) sekä hengenahdistus. Vasta kun aloin ottaa reseptillä saatavaa happosalpaajaa, niin oireet helpottivat pikkuhiljaa.

40 mg Somac päivittäin, niin pitäisi huomata edes jotain muutosta jos kyse on närästyksestä

Olen itse käyttänyt tätä 40 mg Somacia ja rinnalla Rennietä. Somac auttaa pitkinä kuureina, mutta kun lopetan kuurin, oireet palaavat viikossa. Rennie auttaa tilapäisesti. Mitään kunnon apua ei saa mistään. 

Mutta tästä sydänoireilusta. Sisareni poti pitkään erilaisia oireita, rinnassa tuntui kuin norsun tassu (kuten hän sanoi), kaulaa särki, hengästytti, hän putosi kerran jopa portaissa, kun taju himmeni. Tk:sta oli kehotettu tulemaan taksilla paikan päälle. Hän meni, ekg:ssä ei näkynyt mitään erikoista, ei verikokeissakaan. Lääkäri sanoi, että hänen verenpaine ilmeisesti heittelehtii. 

Kului jonkin aikaan ja marjareissulla lähti sitten taju. Kaveri hommasi paikalle ambulanssin. Sisko kiidätettiin pallolaajennukseen. 

Joten on ihan höpöhöpöä, että infarkti näkyisi ennakolta ekg:ssä, vaikka oireita olisikin. 

Vierailija
85/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säteilee oikeaan koska sinne puolelle pistetty. 

Vierailija
86/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat yliarvostettuja. Meneekö kaikki aika ja voima näiden "trans" henkilöiden vaatimuksiin?

Vierailija
87/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vointi nyt, ap?

Nukuin yön ok, aamulla ei tuntunut rinnassa, kädessä eikä kaulassa mitään kipua eikä puutumista. Kun lähdin liikkeelle, pesin hampaat, ym niin johan alkoi taas rinnassa tuntua sekä kaulassa ja vasemmalla ylävatsalla tutunoloista kipua sekä tällä kertaa vasen käsi puutuilee ja närästää rintaa

ap

Vierailija
88/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lääkärin määrämiä närästyslääkkeitä vai itsehoitoon apteekin hyllystä? Tehossa vinha ero ja kuuria täytyy syödä se pari viikkoa, että tehon näkee ja tietysti lakata syömästä närästystä aiheuttavia ruoka-aineita.

Mun mies on lähetetty pariin kertaan sydänfilmiin, kun on työterveyteen mennyt valittamaan närästystä. Lääkärin mielestä on ollut sydänkohtauksen oireet. Tiedän useammankin, jolla on ollut samanlaisia oireita ja passitettu sydänfilmiin ja ekg:ssä ei ole mitään sykäriä näkynyt ja edelleen ovat hengissä.

Näin muutama vuosi sitten apteekissa yhtä tuttua miestä, joka oli ostamassa närästyslääkettä ja sanoi kärsineensä pahasta närästyksestä jo pari viikkoa. Seuraavan kerran kuulin hänestä pari vikkoa myöhemmin, oli kuollut kotiinsa massiiviseen sydänkohtaukseen.

Vierailija
89/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vointi nyt, ap?

Nukuin yön ok, aamulla ei tuntunut rinnassa, kädessä eikä kaulassa mitään kipua eikä puutumista. Kun lähdin liikkeelle, pesin hampaat, ym niin johan alkoi taas rinnassa tuntua sekä kaulassa ja vasemmalla ylävatsalla tutunoloista kipua sekä tällä kertaa vasen käsi puutuilee ja närästää rintaa

ap

Miksi et mene yksityiselle?

Vierailija
90/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös sappikivet ja tai tulehtunut sappirakko (sappirakko, joka kiinni maksassa).

Kipu on voimakas ja voi tuntua ikäänkuin erittäin voimakkaalta närästykseltä keskellä ylämahaa, johon ei kuitenkaan auta närästyslääkkeet.

Kipu tulee, menee, tulee. Kipukohtaus voi kestää jopa 12 tuntia (ainaki mulla).

Sappikivet voi todeta vatsaultrassa ja verikokeissakin alkaa sit näkyä häikkää jossain kohtaa.

Tämä. Mulla oli kamalaa närästystä ja pitkiä kipukohtauksia. Sappikivethän ne ja sappiraklo poistettiin hyvin pian lääkäriin hakeutumisen jälkeen. Oireet loppuivat siihen.

Vierailija
91/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vointi nyt, ap?

ap

Ei ole varaa, olen eläkkeellä ja eläkkeeni on pieni

ap

Vierailija
92/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vointi nyt, ap?

ap

Ei ole varaa, olen eläkkeellä ja eläkkeeni on pieni

ap

Sitten sun kannattaa varautua kuolemaan. Varmaanhan sun elämäsi ei kummoista ole köyhänä ja sairaana, joten helpotushan tuo tuleva kuolema sulle on.

Vierailija
93/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ap on nainen, siksi ei oteta vakavasti terveydenhuollossa. Jos olisi mies , otettaisiin. Tästä asiasta on ihan tutkittua tietoa.  Naisella sydänoireet litetään yleensä ahdistukseen, ruuhkavuosiin, vaihdevuosiin...

Vierailija
94/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu yksityiselle kardiologille ja sen kautta magneetti/varjoainekuvaukseen. Siellä selviää onko sydämessä ahtautuneita verisuonia tms. 

Vierailija
95/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu yksityiselle kardiologille ja sen kautta magneetti/varjoainekuvaukseen. Siellä selviää onko sydämessä ahtautuneita verisuonia tms. 

Kunpa tämä olisikin mahdollista, mutta olen minimieläkkeellä eikä säästöjä ole

ap

Vierailija
96/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se kai säteilee vaasempaan käteen. Onko sinulla sydän eri puolella? Joillakin on. Tämä siis ei ole vitsi. 

Sydän sijaitsee KESKELLÄ rintakehää, se on vain hieman kallistuneena vasemmalle..

Vierailija
97/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Älä sitten trollaa täällä. 

Vierailija
98/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mene sinnikkäästi takaisin ja vaadi lisätutkimuksia! Tämä on niin tuttu juttu Suomen sairaanhoidossa, että kaikesta mahdollisesta yritetään säästää ja vähentää mukamas turhia tutkimuksia. Hyvänä esimerkkinä se todella surullinen ja törkeä tapaus, kun odottavaa äitiä ei päästetty sairaalaan ja käännytettiin kerta toisensa jälkeen kotiin odottamaan, vaikka selvästi jokin oli pahasti pielessä, ja tämän seurauksena lapsi kuoli kohtuun..

Vierailija
99/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko troponiini olla koholla ilman syytä?  Tuo asia olisi ollut hyvä selvittää. Lääkäri halusi vain ap:sta eroon. Sitten ihmetellään Suomen korkeaa sydänkuolleisuutta. Täällä ei tutkimuksiin pääse ennenkuin on vähän kuoleman portteja käynyt kolkuttelemassa. Tietty patologin on jo helpompi tutkia kuolinsyytä kun ei ole enää mitään menetettävää.

Vierailija
100/377 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks näin pitkä ketju näin turhasta aiheesta, mitään ei tapahdu, tää vaan junnaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän