Paljonko saat osinkoja tänä keväänä? Ja mistä?
Kommentit (25)
Noin 1750 € brutto. Suomalaisia pörssiosakkeita yhteensä noin 36 000 euron arvosta (salkun tämänhetkinen arvo).
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä osinkohöpinää
Mitä luulet vastausten kertovan sinulle tai kenelläkään muullekaan?
Jos sanon että salkkuni osinkotuotto oli 2.4% tai 15% tai 5% niin et pysty päättelemään siitä yhtään mitään oikeastaan yhtään mistään.
Taisi tulla persnettoa tälle ärripurrille....
Suomellahan menee historiallisen huonosti, eihän nyt kukaan osinkoja tässä tilanteessa voi saada?
Mikä lasketaan kevääksi? Minä saan kyllä osinkotuloja läpi vuoden, käytännössä viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Suomellahan menee historiallisen huonosti, eihän nyt kukaan osinkoja tässä tilanteessa voi saada?
Palstalaiset ovat aina saaneet mittavia osinkoja! 👍
Tänä vuonna noin 36.000 euro brutto. Tosin sijoitusvelan lyhennyksiin menee 4100 ja korkoihin melkein sama.
Yli 50 000 noin 60 yhtiöltä, ei jaksa luetella
Viime vuonna noin 10000€. Nyt aion etsiä parempia yhtiöitä.
Viime vuodelta netto-osinkotuotto oli 6% paikkeilla keskimääräiselle sijoitetulle pääomalle laskettuna. Eiköhän se noille seutuville asetu nyttenkin
Olen osakkaana kolmessa yrityksessä, joissa myös työskentelen. Yksi niistä pystyy jakamaan osinkoa, josta minulle tulee muutama satanen.
Lisää omaa pääomaa ja osingot uudelleen sijoittamalla saan joka vuosi muutaman satasen enemmän kuin edellisenä vuotena.
Osingot on ainoa "ilmainen"lounas (no ei oikeasti ole, koska osingot on jo leivottu sisään osakkeiden hintoihin) ajallisen ja maantieteellisen hajautuksen ohella.
Paras hetki aloittaa mikä tahansa sijoittaminen on jo mennyt. Toiseksi paras hetki on aloittaa heti huomenna kun pörssit taas aukeavat.
Jotain 8- 10 000 e miinus verot. en ole jaksanut tarkemmin katsoa, kun ne menevät perintöverovelan lyhennyksiin, eikä vapaaseen käyttelyyn. Isoin potti on Nordeaa, toisella sijalla UPM.
Oli kyllä kivaa aikoinaan, kun oli osakkeita Nordeasta, Metsolta ja UPM-Kymmenestä, niin tuli joka kevät useampi tuhat euroa tilille. Ihan vaan tupsahti ilmaista rahaa. Sitten myin kaikki enkä sen koommin ole sijoittanut. En tietäisi mihin sijoittaa. Oman firman osakas olen, mutta me ei jaeta osinkoja, joten niistä ei ole mitään iloa.
Kyllä se taitaa olla niin, että kohta ei ole yrittäjiä eikä sijoittajia jos tämä hallitus tuolla luuhaa.
Eikös reippaat kansanedustajat voisi laittaa muutaman hyvin tuottavan ytityksen pystyyn ja jos tämä alkaa tuottamaan niin sijoitetaan siihen?
Verottaja voisi välittömästi arvioida hienot tulevat verot ja sitä vastaan ottaisivat valtion velan?
Ulosx voisi jo etukäteen laittaa jotain ettei vaan jäisi saamatta...
Arvioni on, että tänä vuonna tulee osingoja noin 2700 Euroa. noin 20 eri yhtiötä Suomesta, Ruotisista ja Englannista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä osinkohöpinää
Jos sanon että salkkuni osinkotuotto oli 2.4% tai 15% tai 5% niin et pysty päättelemään siitä yhtään mitään oikeastaan yhtään mistään.
Taisi tulla persnettoa tälle ärripurrille....
Osinko on pienimmillään 0€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalaiset ovat aina saaneet mittavia osinkoja! 👍
Jokaisella muhkeat osakesalkut. Mutta mulla varmaan vanhin, ukin perintö salkku eväslaukkuna. On ollut tienaamassa jo minunkin kanssa kohta 40v.
Minulle olis tulossa bruttona jotain 1800 euroa ja sitten kivasti erääntyy joku autocall kuponkikin ensi viikolla, mistä tullee nettona noin 500 euroa. Ihan hyvä vuosi tämä. Lisäksi säästötililtäkin tulee lähemmäs tonni.
Taas tätä osinkohöpinää