Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvätuloiset ahdingossa! Otettu liian suuria lainoja

Vierailija
01.04.2024 |

Nyt jopa 5000 euroa tienaavat ei selviä maksuista...eivät osa luopua leveästä elämästä.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42 jatkaa. 

Eniten ottaa päähän, että maksan veroja reippaasti, mutta en saa itse juuri mitään julkisia palveluita. Lapsi odotti 3 vuotta erityistä tukea koulussa. Kesti 3 v että kouluun saatiin koulu-psykologi, jolta emme ehtineet saamaan arviota, koska lähti 3 kk jälkeen. Tällä hetkellä koulussa ei ole koululääkäriä, -kuraattoria tai -psykologia. Niitä on kuulemma vain kouluissa, joissa on paljon sosiaalisia ongelmia. Jos haluan ADD-oireilevalle lapselle apua, niin se on maksettava yksityisellä. Yli 13-vuotiaista tukea saavat psykologin mukaan vain itsetuhoiset.

Myöskään oikeusapua en saa, kun lasteni huoltajuusasioita on soviteltu käräjäoikeudessa. Varattomaksi saisin kunnan oikeusavustajan, mutta minun tuloillani yksi käsittelypäivä maksoi lähes 3 000 e. 

Samassa kuussa jos lapsi kävisi vaikka kerran viikossa terapiassa, niin maksettavaa olisi melkoisesti. Asuminen, juristipalkkiot, terapia yhteensä yli

Kannattaa muistaa että samoista asioista joutuu selviämään itse vaikka bruttopalkka olisi yli puolet vähemmän. Veroja tietenkin menee myös vähemmän, mutta asuminen pääkaupunkiseudulla on yhtä kallista, ja kaupungin asuntojonoon pääsee kyllä, mutta asuntoa ei sieltä saa. Ruokakin on kaupassa ihan yhtä kallista kaikille.

Julkisista palveluista: Pienipalkkaisen lapsi ei saa yhtään  sen nopeammin tai enempää apua. Jos siinä koulussa jossa oppilailla on enemmän ongelmia olisikin koululääkäri, kuraattori tai psykologi, nämä ovat paikalla vain pari tuntia viikossa eli aika ja apu ei kuitenkaan riitä kaikille. Julkisella puolella hoitoon on kaikille samat kriteerit, jos ne eivät täyty, ei saa apua. Ei lapsia jätetä hoitamatta siksi että vanhemmat tienaa "liikaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla