Mikähän voisi olla diagnoosi?
5pv hirveää räkäisyyttä, pääkipua, korvaoireita ja lievähköä nieluoireilua ja ääni pois eli ei työkunnossa. Sitten töissä kunnes 2.pvän iltana töihin palaamisen jälkeen horkkamaista palelua, ei kuitenkaan kuumetta. Aamulla töihin, mutta ruokahalu pois ja lopetus norm aikaisemmin, koska niin naatti ja mittarissa onkin 37,7. Aamulla lääkäriin jossa todetaan korvan punoitus ym "pientä", crp normaali. Kunnes yöllä nouseekin kuume 38,5 asteeseen ja heiluu 38-39 asteen välillä melkein 3vrk ollessani täysin kyvytön liikkumaan muualle kuin hyvä jos vessassa käymään, jopa hampaiden pesu liian raskas suoritus. Kuumelukema ei ole suhteessa siihen kuinka voimat on pois. Yskä on tolkuton ja sattuu n.1vrk ajan niin kovasti nieluun, että on kuin kuumalla puukolla survottaisiin. Antibiootit aloitettu, siihen korvaan, ja 3.päivänä tehoavat niin, että ei enää kuumetta. Mutta voimat edelleen todella pois ja ruokahalu onneton vaikkakin jotakin pientä saan jo alas, ainakin "väkisin", koska ab-kuuria ei voi ihan tyhjään vatsaan ottaa, yskää yhä ja ääni ei ole palautunut. Nukun n.9h/yö+päiväunet ja muuten lähinnä makaan, kauaa en jaksa pystyssä olla. Nyt myös vatsa oireilee tuon antibiootin vuoksi.
Mietin olisiko kenties hyvä yrittää saada uusi lääkäriaika ja kertoa miten homma eteni tuon edellisen käynnin jäljiltä ja mitä oireita on yhä, en usko, että olen ihan työkunnossa vielä..
Kommentit (8)
Ylähengitystieinfektio? ( korvatulehdus, poskiontelo)
Keuhkoputkentulehdus
Keuhkokuume
Korona?
Mene lääkäriin
Vierailija kirjoitti:
korona
Minulla on ollut korona 2x, viimeksi muutama kk sitten eli en usko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ylähengitystieinfektio? ( korvatulehdus, poskiontelo)
Keuhkoputkentulehdus
Keuhkokuume
Korona?
Mene lääkäriin
No tuohan todettiin jo niillä aiemmin käynnin lievillä oireilla, siis tuo ylähengitystietulehdus+korvatulehdus. Keuhkoputkentulehduksia ollut useita vuosien aikana eikä ikinä ole ollut meikäläinen niissä näin sairas, tunsin ihan pelkoa tuossa yhdessä vaiheessa muutama päivä sitten, kun koin ja tunsin itseni niin hirveän sairaaksi.
Ap
adenovirusta taitaa olla liikkeellä
Vierailija kirjoitti:
Koronahan se on.
Jankutijank. Ei se muutaman kk välein iske eikö ole ollut moisia oireita silloin, kun minulla se on ollut, ei edes pahemmassa eli 1.versiossa jossa olin tosi kipeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
adenovirusta taitaa olla liikkeellä
Pikakurkkauksella voisi ollakin vaihtoehto, näköjään aiheuttaa myös keuhkokuumetta..
Ap
korona