Jalkapohjat sattuu, syöminen väsyttää,paino 110kg
Polvet ja selkä sattuu ajoittain, silti en saa laihdutettua. Mistä motivaatio?
Kommentit (26)
Jalkapohjien kipeytyminen voi johtua kengistä. Moni normaalipainoinenkin kärsii siitä. Mitä teet työksesi? Millaiset työkengät?
Vierailija kirjoitti: Kannattaako aloittaasillä että jättää syömättä?
Se ei oo pitkä tie! Ja toi vit tuilu ei auta ketään. Lihava ei ole yhtäkuin tyhmä
Kannattaisiko kokeilla uusia laihdutuslääkkeitä? Mulla painoa paljon vähemmän ja nyt 4 kuukautta lääkettä takana, 10 prossaa painosta lähtenyt jo.
Minua nimenomaan se alkoi motivoimaan kun alkoi tulla terveysvaivoja. Ja se myös motivoi pysymään alhaisemmassa painossa kun huomaa, että ne vaivat oikeasti hävisi laihduttamisen myötä. En halua enää sanoja kremppoja takaisin, elämänlaatu on niin paljon parempi. Vieläkin minulla on lievä ylipaino, mutta se on ainoastaan ulkonäkökysymys, terveys on paljon parempi nyt ja se on pääasia! Tsemppiä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko kokeilla uusia laihdutuslääkkeitä? Mulla painoa paljon vähemmän ja nyt 4 kuukautta lääkettä takana, 10 prossaa painosta lähtenyt jo.
Jatkan tähän vielä, että toimii minulla, vaikka ei ole edes motivaatioita. Automaattisesti vaan syö vähemmän.
Tsemppiä, kyllä sä onnistut. Eikä tarvitse mihinkään mallin mittoihin laihduttaa. Riittää että terveys kohenee.
Onko sulla diabetes? Kun on jalkapohjat kipeät.
Laihdutuslääkkeillä kannattaa aloittaa. Motivaatio paranee sitten matkan varrella, kun huomaat miten olo kohenee.
Vierailija kirjoitti:
Jalkapohjien kipeytyminen voi johtua kengistä. Moni normaalipainoinenkin kärsii siitä. Mitä teet työksesi? Millaiset työkengät?
Joo, kenkien vika kaikki tuo.
Hyvä kysymys. Mulla on myös ylipainoa ja siihen liittyviä ongelmia, mutten tahdo saada itseäni motivoitua laihduttamaan. Tiedostan kyllä, etten tästä nuorru ja että ylipaino on sitä isompi ongelma, mitä enemmän ikää tulee.
Kilot vaan on ihan hiton sitkeässä, millään pienillä ruokavaliomuutoksilla ja liikunnan lisäämisillä ei ole mitään vaikutusta. Sokerin pois jättäminen esimerkiksi on vaikuttanut ihon kuntoon ja yleisvointiin positiivisesti, mutta painoon ei mitenkään. Sama juttu viljojen kanssa. Jouduin jättämään gluteenin pois pari vuotta sitten, muttei pastan ja leivän puuttuminen ruokavaliosta ole painoa laskenut, vaikka niiden tilalle on tullut kasviksia.
Liikun päivittäin ja mulla on hyvä yleiskunto. Ihan yhtä tyhjän kanssa sekin.
Että löydä siinä motivaatiota, kun ainut keino saada painoa pois edes vähän on olla oikeasti likimain vesipaastolla. Itsellä ei toimi siis mikään muu kuin laskea kalorit alle 1000 per päivä, liikuin tai en. Se vain ei pidemmän päälle ole mikään ratkaisu. Nuorena jaksoi vetää kuukausikaupalla 500 kalorin dieettiä, muttei enää nykyään kiinnosta moinen hölmöily. Sen kitukuurin jälkeen tulee nimittäin mätettyä ruokaakuin hevonen ja kilot tulevat takaisin hetkessä.
Ainut keino taitaa olla unohtaa koko laihduttaminen ja keskittyä syömään terveellisesti sekä harrastamaan liikuntaa omien mieltymysten ja fyysisten rajoitusten mukaan. Kai se elämä helpompaa on, jos on hyvässä kunnossa, vaikka olisi liikakiloja. Itse olen joka tapauksessa jo siinä iässäkin, ettei ulkonäöllä enää ole mitään merkitystä. Kukaan ei nelikymppistä akkaa kahdesti katso, vaikka miten olisi timmi ja naama rupsahtaa joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
En ole ylipainoinen, mutta silti jalkapohjiin ja polviin koskee. Kaikki veriarvot ovat normaalit. Reumalääkäri otatti röntgenkuvat ja kertoi, että kyseessä on nivelrikko. Syyksi arvioi liian rankan liikunnan perimän ohella. Nyt on päiviä, jolloin kävelykään ei onnistu, mutta teen kyllä erilaisia liikeharjoituksia ja poljen kuntopyörää. Muuten jäykistyisin tyystin.
Tietysti ylipaino yksistään on riskitekijä ja on erilaisia sairauksia, jotka aiheuttavat kipuja. Kerroin vain oman kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Mulla on myös ylipainoa ja siihen liittyviä ongelmia, mutten tahdo saada itseäni motivoitua laihduttamaan. Tiedostan kyllä, etten tästä nuorru ja että ylipaino on sitä isompi ongelma, mitä enemmän ikää tulee.
Kilot vaan on ihan hiton sitkeässä, millään pienillä ruokavaliomuutoksilla ja liikunnan lisäämisillä ei ole mitään vaikutusta. Sokerin pois jättäminen esimerkiksi on vaikuttanut ihon kuntoon ja yleisvointiin positiivisesti, mutta painoon ei mitenkään. Sama juttu viljojen kanssa. Jouduin jättämään gluteenin pois pari vuotta sitten, muttei pastan ja leivän puuttuminen ruokavaliosta ole painoa laskenut, vaikka niiden tilalle on tullut kasviksia.
Liikun päivittäin ja mulla on hyvä yleiskunto. Ihan yhtä tyhjän kanssa sekin.
Että löydä siinä motivaatiota, kun ainut keino saada painoa pois edes vähän on olla oikeasti likimain vesipaastolla. Itsellä ei toimi siis mikään muu kuin
Ei pidä olla vesipaastolla vaan nipistää ihan pikkasen ja hyväksyä että painon pudotukseen menee KAUAN. Noin kuitenkin onnistuu ja tulos myös pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi?
Minäkö, tuo oli sarkasmia, 🥴
Täällä kaikki lihavuuden syyt ovat jossain muualla kuin liikaa syömisessä ja liian vähäisessä liikunnassa.
Mä aloitin tänään laihduttamaan, ap tule mukaan, tsempataan yhdessä!
Jos vielä tuosta lihoot on laihduttaminen entistä vaikeampaa