Positiivinen luottorekisteri - heti väärää tietoa
Tarkistin positiivisen luottorekisterin, siellä oli heti merkintä 2 viikkoa myöhässä olevasta lainasta. Oikeasti siellä ei pitäisi olla merkintöjä kuin 60pv myöhässä olevista. Tämä 3 viikon lomautuksen takia, ilmoitettu lainanantajalle, jolle tämä oli ok. Silti ilmoittaneet sen tuonne rekisteriin aivan liian aikaisin.
Aikamoista, onneksi ei tarvitse hakea luottoa nyt. Kannattaa tarkistaa tietonne!
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Hah, urkkijat tulee pettymään, ei enää asuntovelkaa. Luottokorttiakaan en ole käyttänyt moneen kuukauteen. Pitää laittaa kielto tietojeni urkkimiselle.
Pitääkö se erikseen kieltää? Ja voiko sen edes kieltää?
Mikä virka tällaisella rekisterillä kun se on täynnä virheitä?
Luultavasti tällaiset laskulle myyvät sekä klarnat vaan ilmoittaa kerran kuussa luottonsa riippumatta siitä milloin ne erääntyvät. Ei ne rupea päiviä laskemaan, että 59 päivää myöhässä...
Väärinhän se on mutta arvata saattoi!
Mä alan kyllä nyt käyttää käteistä milloin voin. En halua, että jossain rekisterissä näkyy, että nyt on ostettu visalla lidlistä ja kicksistä ja vielä tissiliivit chngesta!
Mulla oli joku alkuvuoden visasaldo siellä (tankkasin parilla kympillä), kun kirjauduin. Napautin sitä ja katselin kaikenlaista muuta ja sitten se olikin päivittynyt nollaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni Svean lasku 20pv myöhässä työpaikan vaihtumisen takia, ja merkintä nyt jo!
Onko se svean vika, että sä vaihdat työpaikkaa?
Ei ollu kaikki osarit rekisteröitynä. Eikös niidenkin pitäny tuolla näkyä? Oma kirjanpito paras pito näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Luottorekisterissä näkyy myös Visa-kortti ja sille myönnetty limitti. Omalla Visa-kortilla on limitti 6000 € ja käytän sitä vain ulkomaan matkoihin liittyvissä ostoissa ja hybridiauton lataamiseen (luottokortti on liitetty Keskon ja ABC:n latausäppiin). Kun käytän Visaa, lasku menee maksuun automaattisesti koko summalla seuraavan kuukauden viimeinen päivä. Ostin tammikuussa Visalla 400 € lentolipun ja siitä Visa-lasku erääntyi maksettavaksi 29.2.2024 ja suoritus on nettipankissakin kuittaantunut Visa-tililtä. Positiivisessa luottorekisterissä 400 € näkyy suorittamattomana, saldopäivä on 26.2.2024, tieto on toimitettu luottorekisteriin 22.3.2024. Maaliskuussa maksoin 1 € verran hybridiauton latausta ABC-latausasemalle. Euron Visa-lasku kuittaantuu 2.4.2024, mutta tämänkin yhden euron lataus näkyy sitten luottorekisterissä.
Täähän oli hauska, piti käydä katsomassa ja niinpä vain näkyy 400 e VISA-lasku maksamattomana, vaikka se on kuitattu maksetuksi jo 12.2.2024, eräpäivä 29.2.2024. Pitänee kysellä pankista, miten moneen kertaan haluatte sen maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni Svean lasku 20pv myöhässä työpaikan vaihtumisen takia, ja merkintä nyt jo!
Lukemisen ymmärtäminen. Vain 60pv myöhässä olleet luotot ilmoitetaan tuonne, ei 20pv. Lisäksi, pääsiäisenä lienee kiva jeesustella, pieni surkea ihminen.
Käytännöss Visalasku pitää maksaa aina etuajassa, jotta ei päädy mustalle listalle. Tuohan on perin fiksua pankilta, maksut etuajassa heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemisen ymmärtäminen. Vain 60pv myöhässä olleet luotot ilmoitetaan tuonne, ei 20pv. Lisäksi, pääsiäisenä lienee kiva jeesustella, pieni surkea ihminen.
Jostain syystä siellä näkyy 30 päivää tuoreempia tietoja.
Ei näy yksi luotto ollenkaan tuolla. Hyvä idea, vaikka kauhistuttaa että valtiollinen taho pitää kirjaa ihmisten veloista. Itselläni ei ole kuin vähän asuntovelkaa jäljellä, sekä autoluottoa. Eli ei ongelmaa, mutta tämä ahdistaa silti.
Tuolla rekisterissä on näemmä virheitä. Pyytäkää oikaisua, ei mielivaltaisesti voi toimia, laki on laki.
Vierailija kirjoitti:
näiden luottorekisterien ongelma on se, että luottotiedot palautuvat ajan myötä. pitäisi saada sellainen rekisteri, josta selviäisi ihmiset, joilla ei koskaan ole ollut maksuhäiriöitä.
No itse luulin, että positiivinen luottorekisteri tarkoittaa juuri tuota, puhtaita luottotietoja?
Täytyykin lopettaa heti Visalla ostaminen. Ei ollut kiva kun 900 euron luotto näkyy tuolla, vaikka maksoin sen jo kuukausi sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näiden luottorekisterien ongelma on se, että luottotiedot palautuvat ajan myötä. pitäisi saada sellainen rekisteri, josta selviäisi ihmiset, joilla ei koskaan ole ollut maksuhäiriöitä.
No itse luulin, että positiivinen luottorekisteri tarkoittaa juuri tuota, puhtaita luottotietoja?
Minä luulin, että minulla on puhtaat luottotiedot. Rekisterin mukaan en ole maksanut helmikuussa VISA-laskuani, vaikka se on maksettu ihan ajallaan. Kuka tahansa luotonantaja voi asian tarkistaa ja todeta, että tuon 900 euron rekisterinmukaisen maksuhäiriön takia minulle ei voi lainaa myöntää. Pankista pyydettävä "puhdas luottorekisteri" maksaa 60 e.
No kertokaa, kuinka moni on käynyt kyylämässä naapureiden ja työkavereiden velat?
Olemme jälleen askeleen verran lähempänä pisteytystä. Kaikkea tekemistä valvotaan, raaputusarvan ostosta alkaen. Bonus-sovellukset, pankkikortit, nyt tämä "positiivinen" luottorekisteri.
Käyttäkää ihmiset mahdollisimman paljon käteistä. Itse maksan kauppaostokset vain käteisellä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa, kuinka moni on käynyt kyylämässä naapureiden ja työkavereiden velat?
Siis voiko kuka tahansa tallaaja käydä katsomassa näitä toisten Visa-laskuja tuolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin, että minulla on puhtaat luottotiedot. Rekisterin mukaan en ole maksanut helmikuussa VISA-laskuani, vaikka se on maksettu ihan ajallaan. Kuka tahansa luotonantaja voi asian tarkistaa ja todeta, että tuon 900 euron rekisterinmukaisen maksuhäiriön takia minulle ei voi lainaa myöntää. Pankista pyydettävä "puhdas luottorekisteri" maksaa 60 e.
Ei ole luottotietohäiriö. Rahalaitokset ovat ilmoittaneet tuonne liian äkkiä myöhästyneet maksunsa. Sama oli äidilläni, joka oli maksanut luottokorttinsa vahingossa viikon myöhässä. Nuo pitää korjata. Se oikea aika on 60pv, ei vähempää.
Hah, urkkijat tulee pettymään, ei enää asuntovelkaa. Luottokorttiakaan en ole käyttänyt moneen kuukauteen. Pitää laittaa kielto tietojeni urkkimiselle.