Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömien haukkujilla ja tukileikkauksien puolustajilla on ihme oletus että juuri he eivät koskaan joudu työttömiksi?

Vierailija
01.04.2024 |

Mikä juuri teistä tekee niin korvaamattomia? Ei voi olla terveyden pysymisestäkään niin varma.

Kommentit (482)

Vierailija
101/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on eläkeläisiä. Ei kukaan joka on normaalissa työelämässä hauku työttömiä, tai sitten ne on jossain varmassa virassa kuten valtiolla tai kunnalla.

Vierailija
102/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat eläkeloisia, joita ei kosketa työelämän heikennykset,

Minua eivät kosketa työelämän mitkään asiat. En ole silti loinen, olen itse maksanut eläkkeen itselleni vai luuletko, että yrittäjän eläke tulee sinun pussistasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljoa korvaa lotkauta näille ymmärtämättömille öyhöttäjille,jotka työttmiä ja eläkeläisiä haukkuu. Eiköhän seuraava vassarihallitus taas korjaa nämä vääryydet mitä nyt ajetaan.

Vierailija
104/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että jossain vaiheessa joudun työttömäksi. Siksi on leikattava nyt, jotta kirstun pohjalta löytyy edes pari latia tähänkin suuntaan. Leikkaukset ovat vasta alussa.

Vierailija
105/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin työssäkäyvillä ihmisillä on tarve nähdä itsensä jotenkin ylivertaisina suhteessa työttömiin, osatyökykyisiin ja sairaseläkeläisiin. Uskovat olevansa oman onnensa seppiä ja osaavansa varautua kaikkeen. Tässä asenteessa on mukana paitsi heikkouden halveksuntaa myös pelkoa siitä että voikin itse pudota ja joutua siihen heikkojen kastiin.

Tätä pelkoa vältellään sillä että puhutaan loisista, luusereista ja "niistä muista", itseä huonommista ihmisistä. Tälläinen asenne nousee vanhempien asenteesta ja/tai siitä että on jäänyt itse vaille riittävää hoivaa ja tukea. On kasvatettu kovuudella. Se tekee ihmisestä armottoman.

Vierailija
106/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä höpiset? Kannatan tukijärjestelmän keventämistä ja en todellakaan elättele mitään kuvitelmia että en itse jonain päivänä saattaisi joutua esim työttömäksi. 

Näen työttömyyden vain paljon todennäköisempänä sellaisessa maassa

jossa yrittäminen ei kannata,

jossa vientiyritykset ovat muutaman risuparta-ahtaajan armoilla,

jossa julkisen sektorin työpaikkoja on kohta yhtä paljon kuin yksityisen sektorin työpaikkoja,

jossa talous ei kasva samaa tahtia naapurimaiden kanssa,

jossa yritykset eivät uskalla palkata ihmisiä koska joutuvat ottamaan näistä vastuun näiden lopputyöuran ajaksi,

ja jossa on kannattavampaa köllötellä kotona kuin yrittää työllistää itsensä.

"Suomessa oli viime vuonna yrittäjiä 13,5 prosenttia kaikista työllisistä. Osuus on suure

Mitä enemmän rikollisia sitä enemmän joudutaan nostamaan veroprosenttia. Yksi työtön maksaa yhteiskunnalle 3 kertaa vähemmän kuin vanki.

Vierailija
107/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sen ajan murhe. Fakta vain on että Suomella ei ole enää varaa törsäilyyn.

Mutta tunnin junaan on vaikka pitäisi velalla rakentaa. 

Mihin se ympäristöystävällisyys nyt hävisi? Kyseessähän on Espoo-Salo oikorata, joka mahdollistaa lähijunan Espoosta Kirkkonummelle, Veikkolaan, Vihtiin ja Lohjalle.

Vierailija
108/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy olevan varaa kun Nallen maataloustukiin ja yritystukiin ei kosketa eikä veronkiertoon puututa.

15 miljoonaa turkistarhoille löytyi tuosta vain.

Ironista kyllä, turkis on luonnontuote eikä luonnolle haitallinen, toisin kuin sen korvaavat mikromuovihässäkät jotka saastuttaa luonnon monin eri tavoin. Eli taas kerran viherideologia menee pelkän tunteen varassa hanuri edellä puuhun ajattelematta asioita ja niiden todellisia seurauksia maailmalle ollenkaan. Kuten niin monessa muussakin asiassa. 

En nyt ihan sanoisi että pelkän tunteen varassa. Oletko lainkaan tietoinen millaisissa oloissa ja missä kunnossa ko eläimet joutuvat surkean niin sanotun elämänsä elämään? Loppukaan ei ole kovin mukava.

Vierailija
109/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

En mä ole niin väittänytkään, etten joutuisi ikinä työttömäksi. Mä en vaan usko, että mun kohdalla työttömyys kestäisi pitkään, kun nykypäivänä on työvoimapula vähän kaikkialla ja kaikilla aloilla. Ei se haittaa, jos on 2-3kk työttömänä pienillä tuloilla.

Hyvin on propaganda uponnut. Sitten kun joudut hakemaan niitä "työvoimapula"-paikkoja niin saat taistella satojen itseäsi nuorempien kanssa valinnasta.

Samoin on uponnut propaganda että joka paikkaan on satoja hakijoita.

Työttömät kyllä kipeästi tietävät että se ei ole propagandaa vaan totisinta totta.

Vierailija
110/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aina saa uuden työn, on jo monta kertaa saanut. Paitsi työtöntä ei kukaan halua, hyvästä syystä.

Hyvästä syystä sitten maksetaan myös kaikki korvauksetkin työttömälle. Itse sanoit.

Vierailija
111/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska he ovat eläkeloisia, joita ei kosketa työelämän heikennykset,

Minua eivät kosketa työelämän mitkään asiat. En ole silti loinen, olen itse maksanut eläkkeen itselleni vai luuletko, että yrittäjän eläke tulee sinun pussistasi?

Et ole maksanut. Olet täysverinen loinen työntekijöiden taskuilla. Maksoitko oikein minimi-YEL:iä?

Vierailija
112/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen uskomukseen kuuluu, että työttömäksi voi jäädä vain omasta syystä. Jos kunnon ihminen joutuu työttömäksi, hän on hetken päästä taas töissä. Toki he jonakin päivänä voivat herätä todellisuuteen, mutta se on sen ajan murhe kuten joku jo totesi.

Juuri näin. Tähän kuuluu sellainen MINÄ ITSE-ajattelu, jossa kaikki saavutukset ja tapahtumat elämässä nähdään vain oman aktiivisuuden palkintoina. Minä tein tämän = minä saavutin tämän. Minkäänlaista osaa eikä arpaa nähdä siinä ympäristössä tai muissa ihmisissä, tai muiden tekemissä päätöksissä.

Minä menin kesätöihin -> asuit paikassa, jossa kesätöitä oli tarjolla ja työnantaja päätti palkata sinut

Minä jaoin lehtiä nuorena -> asuit kaupungissa, että maaseudulla, jossa on 50 naapuria 100km säteellä

Opiskelin kovasti -> sinut valittiin kouluun, mahdollisesti koulunkäyntiä tuettiin esim. vanhemmat kuulustelivat läksyt ja huolehtivat kokeisiin lukemisesta. Sinulla ei myöskään ollut opiskeluun vaikuttavia ongelmia kuten neuropoikkeavuutta, lukihäiriötä ymv. tai jos oli, sait siihen joltakulta apua/tuke.

Pääsin töihin -> Joku palkkasi ja valitsi sinut, tai sinulla oli niin hyvä suosittelija, että työnantaja luotti siihen.

Olin pitkään töissä -> työnantaja ei joutunut konkurssiin, yt-neuvottelut eivät osuneet sinuun, työnantaja ei erottanut sinua

Painoin pitkiä päiviä -> olit tarpeeksi terve tehdäksesi pitkää päivää ja palautuaksesi lepoaikoina riittävästi

Menin naimisiin -> joku sopiva halusi kanssasi naimisiin ja valitsi sinut

Listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkään.

Mediasta tulee kaksi esimerkkiä vastaan. Ylellä oli hiljattain juttu reippaasta 20-vuotiaasta miehestä, joka sai vakipaikan Ylellä. Syyksi sanottiin, että nuori mies osasi käyttää vanhaa 60- ja 70-luvun videotekniikkaa yhdistettynä nykyiseen tekniikkaan. Jutun lopussa sitten selvisi, että miehen äiti on ollut pitkään Ylellä töissä aikoinaan ja on selkeästi ollut arvostettu työntekijä. Olisiko vakipaikka irronnut ilman äidin kontakteja? Olisiko nuori mies päässyt Ylelle TET-harjoitteluun ilman äidin kontakteja?

Britannian Rikkaat ja rahattomat versiossa oli rikas yrittäjä, joka sanoi olevansa hirvittävän ahkera ja puskevansa eteenpäin. Oli ponnistanut kirjaimellisesti tyhjästä ja ihmetteli, mikseivät muut pysty siihen. Kertoi 90-luvulla perustaneensa yrityksen ja ystävä oli sanonut, että tarvitset verkkosivut. Ystävä oli tehnyt verkkosivut yritykselle, josta yritys sitten lähti nousuun tosi äkkiä, koska muilla yrityksillä ei vielä noin aikaisin ollut verkkosivuja. Tässäkin oli  sattumaa mukana niin, että yritys perustetaan 90-luvulla verkkosivukehityksen alkuvaiheessa -> naisella on ystävä, joka ymmärtää tämän tärkeyden, kertoo siitä yrittäjälle ja suostuu tekemään verkkosivut (ja osaa tehdä oikeanlaiset) -> nainen on ensimmäisiä yrittäjiä, joilla on verkkosivut, joka erottuu huomattavasti edukseen markkinoissa.

Mutta ei, ihan vaan puhtaasti 100% omaa reippauta, viitseliäisyyttä ja sisua :D

Vierailija
113/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä  saan aina halutessani töitä-tyypit. Saatko jos sairastut vakavasti tai ikä alkaa vitosella? Täälläkin öyhöttää selvästi parikymppiset märkäkorvat, joilla on korkeintaan pari vuotta kokemusta työelämästä ja vielä hyvä usko työnantajiin. Laittakaapa ikä aina kommentin perään. 

Jos olet ammattitaitoinen ja työvoimapula alalla ,voit saada töitä vaikka kuusikymppisenä.,kokemusta on .

Vierailija
114/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sitten, saavat ansiosidonnaista työttömyyskorvausta kuten tähänkin asti. 

Vierailija
115/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

En mä ole niin väittänytkään, etten joutuisi ikinä työttömäksi. Mä en vaan usko, että mun kohdalla työttömyys kestäisi pitkään, kun nykypäivänä on työvoimapula vähän kaikkialla ja kaikilla aloilla. Ei se haittaa, jos on 2-3kk työttömänä pienillä tuloilla.

Hyvin on propaganda uponnut. Sitten kun joudut hakemaan niitä "työvoimapula"-paikkoja niin saat taistella satojen itseäsi nuorempien kanssa valinnasta.

Samoin on uponnut propaganda että joka paikkaan on satoja hakijoita.

Työttömät kyllä kipeästi tietävät että se ei ole propagandaa vaan totisinta totta.

No jos sun mielestä se että normaaliin matalapalkkaiseen kokoaikatyöhön ei ole yhtään hakijaa tarkoittaa että on satoja hakijoita niin ok.Ja näitä työpaikkoja on muitakin.

Vierailija
116/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktaa  se, että aina kokoomuksen ollessa hallituksessa velanotto on kasvanut. Miksiköhän?

Vierailija
117/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä  saan aina halutessani töitä-tyypit. Saatko jos sairastut vakavasti tai ikä alkaa vitosella? Täälläkin öyhöttää selvästi parikymppiset märkäkorvat, joilla on korkeintaan pari vuotta kokemusta työelämästä ja vielä hyvä usko työnantajiin. Laittakaapa ikä aina kommentin perään. 

Jos olet ammattitaitoinen ja työvoimapula alalla ,voit saada töitä vaikka kuusikymppisenä.,kokemusta on .

Mitä se ammattitaito auttaa kun sairauden takia ei kykene enää tekemään sitä työtä?

Vierailija
118/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko työnkin ohessa kouluttautua, jotta oma osaaminen ei ole viisikymppisenä jäänyt ysärille.

Oletko todellakin niin yksinkertainen, että luulet ikäsyrjinnän johtuvan osaamisen puutteesta.

Todellisuudessa kyse on siitä, että työnantaja haluaa palkata heikomman osaamistason työntekijöitä, sillä heille voi maksaa pienempää palkkaa.

Toinen syy on se, että työnantaja pelkää vanhemman työntekijän sairastuvan ja jäävän työkyvyttömyyseläkkeelle. Jos niin käy,

Et kai sinä kokeneena ammattilaisena hae samoja duuneja kuin vastavalmistuneet? Jos tarjoat viisikymppisenä työnantajan silmissä saman hyödyn kuin heikomman osaamistason työntekijät, niin siinä on tehty pitkä lista vääriä valintoja.

Vierailija
119/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni muistaa -90 luvun laman? Minä muistan. Kavereista ehkä yksi oli töissä, kaikki muut työttöminä. Osa lähti eteläsuomeen töiden perässä, me jotka jäimme kilpailimme vuosikaudet turhaan vapaista työpaikoista satojen muiden kanssa.

Siksi on ehkä vaikea nykyään ymmärtää, ettei työtön välttämättä halua sitä ei-kiinnostavaa työpaikkaa, kun on itse hakenut esim. kirppismyyjäksi ja tontuksi, saamatta koskaan vastausta hakemuksiin. Kun työkkärin täti purskahti ironiseen nauruun, kun saavuin esittelemään tuoretta ammattikoulun todistustani. Suurin osa kavereistakin olisi opetellut minkä tahansa työn, mihin olisi huolittu.

Kymmenen työttömyysvuoden jälkeen lopulta työllistyin opiskeltuani toisen ammatin.

Kyllä suurin osa pystyy töihin, on epäreilua saada valita olla yhteiskunnan tuilla jos juuri sitä unelmapaikkaa ei löydy.

Vierailija
120/482 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko työnkin ohessa kouluttautua, jotta oma osaaminen ei ole viisikymppisenä jäänyt ysärille.

Millä rahalla? Velaksi en elä, ellei ole vakituinen työpaikka heti valmistumisen jälkeen tiedossa. Aikuiskoulutustukikin poistuu juuri nyt sopivasti ettei kouluttautuminen työn ohessakaan onnistu.

Työpäivien jälkeen, viikonloppuisin ja lomilla.

No sillä rahalla, jonka saa töistä. Ei lisäkouluttautuminen maksa Suomessa juuri mitään. Itse olen opiskellut lähes kokonaan toisen maisterintutkinnon työn ohessa vapaa-ajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme