Paras ruoka säästö tipsisi
Itsellä se että jos pidät näistä "makkarapihvistä" niin nii saat samaa tavaraa kun ostat lauantaimakkara-pötkön josta leikkaat "pihviä" ja on ihan samaa tavaraa. Sit vain paistelemaan.
Kommentit (55)
Pieni hetki, käyn ensin yökkäämässä otsikon aiheuttaman pahoinvoinnin takia.
Hrrrrr..
No, asiahan on merkittävä ja valitettavan ajankohtainen monelle.
Itse olen huomannut parhaiksi säästövinkeiksi (huom! suomenkielinen vastine otsikon sanalle) sen, että teen itse kasvispainotteista ruokaa, ostan kaiken mahdollisen tarjouksista, alennettuina, punalaputettuina. Hyödynnän kaiken ilmaisen mitä vain saan, kerään marjat ja sienet, kasvatan kasvimaalla mahdollisimman paljon kasviksia, joista osan säilön, loput syödään sitä mukaa kun valmistuvat syömäkelpoisiksi. En kieltäydy mistään ilmaisen ruuan tarjouksista, jos joku sanoo, että hänen pihaltaan voi hakea raparperia, niin totta kai haen! Tai omenoita, tai luumuja, tai aroniaa, tai viinimarjoja.
Ravintoloissa tai pikaruokaloissa ei käydä, kotiin ei tilata, eikä eineksiä osteta, lukuun ottamatta jotain erityisen edullisia alennnuksia. Aineksista katson aina kilo/litra/kappalehinnan, ja jos eteen tulee jokin poikkeuksellisen edullinen tarjous/alennus, ostan niin paljon kuin pystyn hyödyntämään. Joitain voi laittaa pakastimeen, joitain ei. Joku säilyy vuosikausia, joku ei.
En koskaan ostaa mitään vain siksi, että se on halpaa - en osta naudan sisäfilettä, koska sitä meillä ei vaan kukaan halua syödä. Tai no koira varmaan söisi.
Mitään ei saa päästää pilaantumaan, mitään ei saa heittää menemään, kaikki mahdollinen hyödynnetään (esimerkiksi teen yrteistä ja villikasveista teeaineksia, säästän noin 50% jos vertaan siihen, että joisin kaikki teeni kaupasta ostettuna).
Syö kuukausi joka päivä veteen keitettyjä puuroja. Puurohiutaleita reilusti kaupassa ja edullisia.
Laske herkut ostohinnassa ja osta halvin, älä kilohinnassa ja oleta että säästät, jos syöt herkun mättämällä samassa ajassa. Et säästä, vaan maksat enemmän ja kerrytät painoa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vaihta liitiin. Säästät 30%, vuodessa nelinumeroisen summan.
Mikä on liiti?
Vierailija kirjoitti:
Tipsi on suomeksi vinkki
Tip on suomeksi vinkki. Tips on vinkit.
Vierailija kirjoitti:
Makkarapötköstä halvempi leikata kuin mitä valmis makkarapihvi maksaa? Ei varmasti ole hinnassa iso ero, jos laisinkaan, sanoisin.
Mikä edes on MAKKARAPIHVI?
Kerään kaiken, minkä saan ensin Lidlistä. Sitten liha yms.tuotteita kilpailevilta. Mitä nyt kenellekään on tarjouksessa. Pakasteeseen laitan myös. Viikossa 1-2 kasvisruokapäivää; porkkanamakaronilaatikko, kikhernepastaa, pinaattipastaa tms.
Huomasin, että leipää meni aika paljon hävikkiin. Vähensin ostettavan leivän määrää. Varalta on näkkäriä ja korppuja. 4-henk.perheessä pienikin säästö on säästöä.
Minä säästän käymällä Lidlissä. Latasin bonussovelluksenkin ja esimerkiksi viime kuussa sain rahaa takaisin bonuksina yhteensä 17 euroa vajaan 400 e:n kuukausiostoista. Siihen lisäksi vielä bonusasiakkaan tarjoukset, joita hyödynsin sen verran kuin oli järkevää (eli en osta mitään vain siksi, että on tarjouksessa, vaan ostan tarjoustuotteen, jos se sopii omaan ruokavalioon ja ateriasuunnitelmaan).
Tämä kuulostaa nyt ihan maksetulta mainokselta, mutta olen ihan aidosti yllättynyt siitä, miten jopa tällainen vähän ostava saa noita bonuksia kertymään. Minulla on ollut plussakorttikin vuosia, muttei sieltä tule kuin joitain kymmeniä senttejä silloin tällöin, vaikka useamminkin kävisi K-ryhmän kaupoissa. Lisäksi omalla paikkakunnalla Lidl on ylivoimaisesti edullisin ihan ilman bonusasiakkuuttakin, muut ovat nostaneet hintoja niin paljon inflaation innoittamina ja S-marketissa niitä hilataan edelleen ylöspäin. Ostan sieltä joka kerta samat tuotteet, joita Lidlistä ei ikävä kyllä saa, ja joka kerta ne ovat pikkuisen kalliimpia.
Toisille Lidlin suppeampi valikoima on ongelma, mutta minusta sekin on vain etu, jos säästämisen kannalta ajattelee. Ei tule tehtyä heräteostoksia, kun ei ole niin hirveää määrää vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Makkarapötköstä halvempi leikata kuin mitä valmis makkarapihvi maksaa? Ei varmasti ole hinnassa iso ero, jos laisinkaan, sanoisin.
Kilon pötkö lauantaimakkaraa maksaa jotain 5 euroa ja siitä syö sitten koko komppanja.
300g makkarapihvi paketti (wilhelm🤮) maksaa kolme euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilon pötkö lauantaimakkaraa maksaa jotain 5 euroa ja siitä syö sitten koko komppanja.
300g makkarapihvi paketti (wilhelm🤮) maksaa kolme euroa.
Gouterpötköstä tulee vielä parempaa ja ainakin meidän lähellä olevassa K-Marketissa hinta on tuota luokkaa.
En ymmärrä tätä lidlin halpuutta.
Onko meidän lidl jotenkin huono kun ässässä on maustamattomat jugurtit, juustot, puurohiutaleet, maito ja lihatkin halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Älä syö koskaan mitään herkkuja/hyvää. Säästyy pitkä penni.
Tee itse ne herkut. Kauralastut, lätyt, kaakao ovat helposti valmistettavia herkkuja.
poistoon pelkästään "tipsin" käytöstä.
Yhdys_sana_virheet vielä kaupan päälle..
Syö vähemmän jos on mistä laihtua. Itsellä ei ole ylimääräistä ja halvalla ruualla meinaa silti huomaamatta laihtua eli joutuu ihan tarkkailemaan että saa tarpeeksi energiaa.