Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että isovanhemmat eivät käy koskaan kylässä?

Vierailija
01.04.2024 |

Lapsen isovanhemmat ovat hyväkuntoisia ja työssäkäyviä, ja asuvat 2 tunnin ajomatkan päässä. Lapsi on yli 2-vuotias, eivätkä isovanhemmat ole käyneet kylässä koskaan, pyynnöistä huolimatta. Lapsi on tavallinen rauhallinen lapsi, ei mitään nepsy-diagnooseja. Onko muilla samanlaista? 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät tykkää kyläilystä. Jos huolivat kuitenkin itse vieraita, ei kannata tehdä asiasta ongelmaa.

Vierailija
2/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä eivät miehen vanhemmat enää käy, koska käytös oli niin tökeröä, että kielsin sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eivät käyneet. Toiset vähän reppanoita ja yli 600 km:n päässä ja toiset omaishoitaja ja -hoidettava.

Vierailija
4/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia jos asutte kerrostalo kopperossa. Miten sinne yleensäkään ketään vieraita voisi tulla?

Vierailija
5/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika omituista... Vaativatkuitenkin, että pikkulapsiperhe matkustaa aina heille tai alkaa kiukuttelu? Kyllähän se kahden aikuisen on helpompaa matkustaa kuin lapsiperheen.

Vierailija
6/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia jos asutte kerrostalo kopperossa. Miten sinne yleensäkään ketään vieraita voisi tulla?

Mitä ihmettä? Kyllä saa olla aika rajoittunut, jos kokee ongelmaksi välillä vierailla kerrostalossa.

Vierailija
7/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun edesmennyt mummoni ei vieraillut kenenkään luona. Hän eli maalla ilman omaa autoa ja viihtyi yksikseen. Kävin usein hänen luonaan. Kenellekään ei ollut ongelma tämä, mutta tähän liittyy myös paljon terveydellisiä syitä.

Vierailija
8/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 250 neliön omakotitalo, jossa on erikseen jopa ihan vierassiipi omalla kylppärillä ja saunalla. Silti appivanhemmat kuvittelee, että me pakataan kolme lasta ja kaksi koiraa ja ajetaan se neljä tuntia heille pieneen rivitalokaksioon, johon heidän on vältttämättä pakko kutsua sitten vielä miehen siskotkin perheineen samaan aikaan.

Appivanhemmat eläkkeellä, valittavat että on tylsää, me töissä, epäsäännölliset työajat, ja muutenkin ruuhkavuodet.

Vierailija
9/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
10/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kahvipöydässä ja olohuoneessa istuminen on erilaista 80 neliö kerrostalossa vs omakotitalossa?

Vierailija
11/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Kyllä saa olla aika rajoittunut, jos kokee ongelmaksi välillä vierailla kerrostalossa.

Johan siinä vaatteet joutuu polttamaan vierailun jälkeen ja naamioitumaan ettei kukaan näe

Vierailija
12/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Vierailija
13/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni isovanhempi ja hänen miehensä kävivät muutaman harvan kerran. Sitäkin siskoni ihmetteli, että miten niin  monta kertaa. Paljon lähempänä asuvan siskon luona eivät käyneet sen useammin, liekö koskaan.

Eivät vaan tykänneet kyläillä, ja matkakin oli niin pitkä. Meille tunnin ajo, siskon luo ei sitäkään, kun asui samassa kylässä, jossa kävivät kaupassa.

Vierailija
14/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo aika omituista... Vaativatkuitenkin, että pikkulapsiperhe matkustaa aina heille tai alkaa kiukuttelu? Kyllähän se kahden aikuisen on helpompaa matkustaa kuin lapsiperheen.

Ja just kun luin punaisestalehdistöstä ettei lapset rajoita, kun on taas käynnistynyt kampanja, jossa lapsettomia painostetaan tekemään niitä lapsia. 

Vierailija
15/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni isovanhempi ja hänen miehensä kävivät muutaman harvan kerran. Sitäkin siskoni ihmetteli, että miten niin  monta kertaa. Paljon lähempänä asuvan siskon luona eivät käyneet sen useammin, liekö koskaan.

Eivät vaan tykänneet kyläillä, ja matkakin oli niin pitkä. Meille tunnin ajo, siskon luo ei sitäkään, kun asui samassa kylässä, jossa kävivät kaupassa.

Ihmeellisiä tupajumeja jotkut. Ymmärrän, jos sairaudet tms. rajoittaa, mutta jotkut ovat vaan niin erikoisen itsekkäitä... Juuri tuokin, että kauppareissulle kyllä lähdetään, mutta on niin suuri vaiva poiketa oman lapsen luona siinä kaupan naapurissa. Painostetaan kuitenkin lapsiperheitä pakkaamaan lapset, koirat ja tavarat autoon ja matkustamaan... On se niin kauhea vaiva kahden hyväkuntoisen aikuisen ajaa 20 km.

Vierailija
16/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä eivät miehen vanhemmat enää käy, koska käytös oli niin tökeröä, että kielsin sen.

Meillä sama ratkaisu. Joten, meillä on normaalia. Tasapuolisuuden vuoksi mekään emme käy heillä. 

Vierailija
17/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat. Molemmat alkoholisteja. Äiti ei ongelmaa myönnä, mutta onhan se nyt ihan selvää miksi viikonloppureissut ei onnistu. Ihan on kyllä vielä työelämässä. Mekin ollaan päätetty, ettei käydä siellä kuin harvoin.

Vierailija
18/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä tupajumeja jotkut. Ymmärrän, jos sairaudet tms. rajoittaa, mutta jotkut ovat vaan niin erikoisen itsekkäitä... Juuri tuokin, että kauppareissulle kyllä lähdetään, mutta on niin suuri vaiva poiketa oman lapsen luona siinä kaupan naapurissa. Painostetaan kuitenkin lapsiperheitä pakkaamaan lapset, koirat ja tavarat autoon ja matkustamaan... On se niin kauhea vaiva kahden hyväkuntoisen aikuisen ajaa 20 km.

Nuoret aina sanovat, että vanhemmat ovat hyväkuntoisia. Itse olen se hyväkuntoinen vanhempi ja ei todellakaan kunto ole sama kuin niillä nuorilla. Vaikka vielä olenkin liikuntakykyinen, voimia ei ole ollenkaan samalla tavalla kuin ennen. nukun huonosti ja kaikki mahdollinen ponnistelu kostautuu kolotuksina. Nuorilla itsellään ei ole kolotuksia ja kremppoja, joten he luulevat, että jaloillaan vielä pysyvät vanhemmat ovat samankuntoisia kuin he itse. Eivät todellakaan ole. Itse olisin nuorena heittänyt vaikka bussilastillisen tenavia ja koiria autoon ja mennyt mihin vaan, ei olisi tuntunut missään. Nyt tunnin ajo jonnekin ja häntäluu, jalat ja niska särkevät kaksi vuorokautta. Tämä kuntokin on siis liikunnan ansiota. Muuten menisi vielä kehnommin. Nuoret eivät ehkä tajua, kuinka nopeaa rapistuminen on, kun saavutetaan tietyt ikävuodet.

Vierailija
19/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti osa " märän sukupolven" ihmisistä ajattelee vain itseään. Alkoholi muuttanut pysyvästi ajatusmaailmaa.

Vierailija
20/78 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret aina sanovat, että vanhemmat ovat hyväkuntoisia. Itse olen se hyväkuntoinen vanhempi ja ei todellakaan kunto ole sama kuin niillä nuorilla. Vaikka vielä olenkin liikuntakykyinen, voimia ei ole ollenkaan samalla tavalla kuin ennen. nukun huonosti ja kaikki mahdollinen ponnistelu kostautuu kolotuksina. Nuorilla itsellään ei ole kolotuksia ja kremppoja, joten he luulevat, että jaloillaan vielä pysyvät vanhemmat ovat samankuntoisia kuin he itse. Eivät todellakaan ole. Itse olisin nuorena heittänyt vaikka bussilastillisen tenavia ja koiria autoon ja mennyt mihin vaan, ei olisi tuntunut missään. Nyt tunnin ajo jonnekin ja häntäluu, jalat ja niska särkevät kaksi vuorokautta. Tämä kuntokin on siis liikunnan ansiota. Muuten menisi vielä kehnommin. Nuoret eivät ehkä tajua, kuinka nopeaa rapistuminen on, kun saavutetaan tietyt ikävuodet.

Silloinpa juurikin luuliis, että olisi helpompaa tulla kylään kuin kestitä vieraita.