Ei kaikki anopit vaikeita ole
Kaikki ketjut anopeista, joita olen täältä lukenut, on ollut valitusta anopin käytöksestä ja usein ekan lapsen synnyttyä.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että minulla on ihan nykyään ex-anoppi, mutta oli hienotunteinen ja ihana ihan alusta lähtien. Ei tyrkyttänyt mitään, mutta oli tarjolla eikä arvostellut lastenhoitoa eikä kodinhoitoa. Pojastaan tuli myöhemmin ero, mutta poikakin oli ja on fiksu edelleen, mutta itse halusin erota ja sitä olen katunut.
Ex-anopin kanssa ollaan edelleen hyvissä väleissä ja tyttömme käy mielellään mumminsa luona.
Anoppi ja miniä-suhde on tietysti siitä hankala joskus, kun 2 ihmistä on pakotettu olemaan toisissaan yhteydessä jollakin lailla. Ne, jotka ei tule toimeen anopin kanssa, älkää kuitenkaan myrkyttäkö lasten mummosuhdetta.
Kommentit (62)
Jossain Kreikassa ja varmaan Italiassakin on tai ainakin on ollut erilainen kulttuuri muutenkin näissä perheasioissa. Suvun vanhemmat naiset rientää uudelle äidille avuksi , sinänsä varmaan hyvä juttu, mutta pohjoismaalainen nainen ei ehkä hyväksi reviirilleen tuloa samalla tavalla kuin siinä kulttuurissa kasvanut.
Apua ja tukea tarvitsee ihminen monessakin asiassa, mutta se pitäis osata tarjota hienovaraisesti.