Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kaikki anopit vaikeita ole

Vierailija
01.04.2024 |

Kaikki ketjut anopeista, joita olen täältä lukenut, on ollut valitusta anopin käytöksestä ja usein ekan lapsen synnyttyä.

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että minulla on ihan nykyään ex-anoppi, mutta oli hienotunteinen ja ihana ihan alusta lähtien. Ei tyrkyttänyt mitään, mutta oli tarjolla eikä arvostellut lastenhoitoa eikä kodinhoitoa. Pojastaan tuli myöhemmin ero, mutta poikakin oli ja on fiksu edelleen, mutta itse halusin erota ja sitä olen katunut.

Ex-anopin kanssa ollaan edelleen hyvissä väleissä ja tyttömme käy mielellään mumminsa luona.

Anoppi ja miniä-suhde on tietysti siitä hankala joskus, kun 2 ihmistä on pakotettu olemaan toisissaan yhteydessä jollakin lailla. Ne, jotka ei tule toimeen anopin kanssa, älkää kuitenkaan myrkyttäkö lasten mummosuhdetta.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen aprillipilan keksit sitten murjaista.

Vierailija
22/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ex-anoppini ovat olleet perseestä, mutta en minäkään ole erityisen siedettävä aikuisen poikani äitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on sellainen juttu, että jos on lapsia, niin nehän lukee koko ajan vanhempiensa käytöstä. Jos vain anopin poika on tekemisissä äitinsä kanssa, niin se voi ihmetyttää.

asioilla monta puolta ja näkökulmaa, mutta tiedän kyllä esim perheen , jossa 4.v täräytti ilmoille lauseen, että anoppi on p...a. Mistä lie kuullut?

Vierailija
24/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihmissuhteita, joissa pitää olla tekemisissä, esim. lapset vanhempien. Ei sekään aina pelkkää iloa ole.

Vierailija
25/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät välit anoppiin. Tälläkin hetkellä yli 3000 km.

Ei ole valittamista.

Vierailija
26/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans ihana anoppi, tai nykyään ex-anoppi. Höpsö se on ja kaikenlaisiin huuhaa-juttuihin höpsähtää aina mutta todella ystävällinen ja hienotunteinen, reilu ja mukava. Hän itse on kärsinyt kamalasta anopista ja sanoi aikanaan että hän päätti poikiensa synnyttyä ettei hänestä ikinä tule samanlaista. Eikä ole tullut. Molemminpuolinen kunnioitus on ollut meillä aina, anoppi on aina kysynyt että sopiiko se ja tämä, ei ole väkisin tuppautunut ikinä mutta aina on apua saanut jos sitä on pyytänyt. Ja viihdyin hänen kanssa hyvin ihan noin ihmisenäkin. Kun mentiin naimisiin, hän antoi minulle kirjeen jossa kertoi tuntevansa että on nyt saanut tyttären jota on aina kaivannut. Ja kun me poikansa kanssa erottiin (sopuisasti ja hyvissä väleissä kun vihdoin kehdattiin myöntää ettei me oikeastaan rakasteta toisiamme miehenä ja naisena, ollaan vaan hyvät vanhemmat yhdessä), sanoin anopille että en ole eroamassa kenestäkään muusta kuin miehestäni. Tätä linjaa ollaan pidetty edelleen, nähdään lasten synttäreillä ym perhejuhlissa ja lapset käy Mummilla kuten aina ennenkin, minä siinä samalla jos heidät vien sinne.

Oon sitä mieltä että hyvä anoppi on kultaakin kalliimpi ja toisaalta kamala anoppi on sellainen painolasti ettei sitä soisi kenellekään. Tietenkään kaikki ihmiset eivät sovi yhteen toistensa kanssa, mutta olishan se suotavaa että osattais edes käyttäytyä. Tyypillistä lienee se että kamala anoppi on rajaton suhteessa lapseensa ja  se lapsi ei ole koskaan päässyt kunnolla irtautumaan äidistään.

Vierailija
27/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on sellainen juttu, että jos on lapsia, niin nehän lukee koko ajan vanhempiensa käytöstä. Jos vain anopin poika on tekemisissä äitinsä kanssa, niin se voi ihmetyttää.

asioilla monta puolta ja näkökulmaa, mutta tiedän kyllä esim perheen , jossa 4.v täräytti ilmoille lauseen, että anoppi on p...a. Mistä lie kuullut?

Niin. Ehkä isältään. Tai itse keksinyt.

Vierailija
28/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla loistava ex anoppi ja nykyinenkin, on käynyt tuuri. Viimeksi joutui hiukan puhuttelemaan kun tunki mun parin sadan euron japanilaisen kokkiveitsen astiapesukoneeseen..

Anopeilla ei pitäisi olla mitään pääsyä miniöidensä astianpesukoneille.

Meillä on vain yksi tiskikone,  ja se on kummankin yhteinen. Onko teillä omat tiskikoneet?

Vierailija
29/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät.

Harmillista oli se, että kälyni oli hirviöminiä.

Vierailija
30/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini on todella vaikea ihminen. Ei sen takia, että on anoppi eikä edes vain minulle, vaan kaikille. Toisaalta osaa olla myös hyvin reilu ja mukava. Ihmiset on erilaisia, jotkut ovat sosiaalisesti kömpelöitä ja jotkut ihan suoranaisen ilkeitäkin. Valitettavasti monilla hankala luonne näyttäytyy niille lasten kumppaneille, koska ovat ns. perheen ulkopuolisia.

Vierailija
31/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä anoppi, koska hän ei puutu meidän asioihin. 

Vierailija
32/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla loistava ex anoppi ja nykyinenkin, on käynyt tuuri. Viimeksi joutui hiukan puhuttelemaan kun tunki mun parin sadan euron japanilaisen kokkiveitsen astiapesukoneeseen..

Anopeilla ei pitäisi olla mitään pääsyä miniöidensä astianpesukoneille.

Meillä on vain yksi tiskikone,  ja se on kummankin yhteinen. Onko teillä omat tiskikoneet?

Anopin ja miniän yhteinen tiskikone? Vau.

Vierailija
33/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin oli ihan hyvät välit anoppiin. Nykyään paljon etäisemmät, kun pahoitin mieleni kun anoppi alkoi jankuttamaan ruokapöydässä että millainen ennuste on parantumattomaan syöpään sairastuneella vanhemmallani. Vaikka pyysin että en halua puhua tästä, ei ole sopiva aihe ruokapöytäkeskusteluun. Jankutti niin paljon, että purskahdin järkyttävään itkuun mille ei meinannut tulla loppua. Oltiin kaikki juotu alkoholia, eli kotiinkaan ei voinut lähteä kesken illan. Aamulla aamupalapöydässä hyökättiin taas kimppuun, että kyllä pitää asioista puhua tai sairastuu psyykkisesti ja tulee työkyvyttömäksi. 

Vierailija
34/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että anopit ovat hankalampia poikansa vaimoille kuin tytärtensä miehille?

Ne ketjut joita olen lukenut, ovat toki naisten kirjoittamia, koska tällä palstalla kirjoittelee enemmän naisia kuin miehiä.

Vierailija
35/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aivan ihana anoppi. Olimme hyviä ystäviä ja usein vietimme aikaa kahdestaan. Meillä oli samat mielenkiinnon kohteet ja olimme jotenkin niin samalla aaltopituudella. Hän oli ihana ihminen. 

Sitten tuli syöpä, joka vei hänet hautaan alle 60-vuotiaana. Ikävä on seuranani loppuelämän ajan.

Vierailija
36/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus pääsen anopiksi, aioin olla reilu ja rakastava tasa-puolisesti. Luultavasti olen enemmän miniän puolella, jos vain hänelle sopii.

Vierailija
37/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että anopit ovat hankalampia poikansa vaimoille kuin tytärtensä miehille?

Ne ketjut joita olen lukenut, ovat toki naisten kirjoittamia, koska tällä palstalla kirjoittelee enemmän naisia kuin miehiä.

Hankalat rajattomat anopit pilaavat aina lastensa elämäb. Toki narsisteilla on sitten suosikkinsa.

Vierailija
38/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi saattaa olla yhdelle miniälle vaikea ja toiselle mitä ihanin ihminen.

Anoppi saattaa olla aluksi kiva, mutta muuttua syystä tai toisesta vaikeaksi. Esim. jokin asia ei mene niin kuin hän oli suunnitellut, ja sen jälkeen mikään ei ole kuin ennen.

t. Anoppi, joka ei ainakaan vielä ole hankala. Mutta jos miniät tai vävyt alkavat minun tonttiani määräilemään, heittäydyn kyllä erittäin hankalaksi. 

Vierailija
39/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi saattaa olla aluksi kiva, mutta muuttua syystä tai toisesta vaikeaksi. Esim. jokin asia ei mene niin kuin hän oli suunnitellut, ja sen jälkeen mikään ei ole kuin ennen.

t. Anoppi, joka ei ainakaan vielä ole hankala. Mutta jos miniät tai vävyt alkavat minun tonttiani määräilemään, heittäydyn kyllä erittäin hankalaksi. 

Ja vielä niinkin päin, että anoppi - miniä -suhde on aluksi vaikea, mutta kun saadaan asiat puhuttua ja pelisäännöt sovittua, muuttuu se anoppi ihan kivaksi ihmiseksi. Mutta tähän tarvitaan tietenkin se, että molemmat osapuolet ovat aidosti valmiit neuvottelemaan.

Vierailija
40/62 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin harvoin ne miniät tai vävyt anopin asioihin sekaantuvat. Kyllä ne ongelmat syntyy siitä että anoppi sekaantuu miniän/vävyn ja näiden perheiden asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi