Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako Temusta tilata? Ettei ala tililtä kadota sitten muutenkin rahaa...?

Vierailija
31.03.2024 |

Muutama kiva juttu kiinnostaisi ja ovat hyvän hintaisia.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tilaatte Kiinasta halpatyövoimalla tuotettua ja ympäristömääräyksiä noudattamatta (tai niitä ei ole) tuotteita? Ja samalla tuette Kiinan taloutta. Vain tyhmä ja lyhytnäköinen tilaisi. Mutta öhö öhö kun sain niin halvalla. 

Vierailija
42/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostamista te sieltä löydätte? En ole selannut, väkisin noita mainoksia tunkee bannereina, eikä kyllä yhtään mitään mun silmää miellyttävää ole näkynyt.

Ja Klarna, ei tulisi koskaan mieleenkään maksaa millään tuollaisella maksutavalla, jossa pitää antaa tilinkäyttöoikeus jollekin ulkopuoliselle taholle. Luottokortti turvallisin on käyttää nettiostoksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu on kiva, jos haluaa tukea lapsityövoimaa ja minimaalisen pieniä palkkoja.

Siis pidennettyjä työuria ja paikallista sopimista. Kuulostaa jokaisen kokoomuslaisen unelmakaupalta.

Vierailija
44/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ostamista te sieltä löydätte? En ole selannut, väkisin noita mainoksia tunkee bannereina, eikä kyllä yhtään mitään mun silmää miellyttävää ole näkynyt.

Ja Klarna, ei tulisi koskaan mieleenkään maksaa millään tuollaisella maksutavalla, jossa pitää antaa tilinkäyttöoikeus jollekin ulkopuoliselle taholle. Luottokortti turvallisin on käyttää nettiostoksissa.

Tilasin mm. koristeellisia kasvomaskeja ja kauniita sateenvarjoja sekä erilaisia koriste- ja käyttäesineitä. Maksoin PayPalin kautta.

Vierailija
45/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samas shittiä myydään Suomessa. Samaa tavaraa.

Kiinan shitti kannattaa jättää myös Suomessa ostamatta ja valita jossain muualla valmistettu. Se on vastuullinen teko. 

Alkaa olla vaikeaa olla vastuullinen, koska tavaran kuin tavaran tuotanto on ulkoistettu ulkomaille, siis halpatyövoimamaihin. Suomessa tuotetaan kohta enää vain Koskenkorvaa ja luomuhunajaa.

Vierailija
46/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista mulle se, että on samaa tavaraa? Niinpä😆

Niinpä, tuoteväärennökset on ihan hel-vetin iso bisnes kiinassa. Ei niitä kiinnosta. Siellä oli mm. marimekon unikkokuosilla sukkia myynnissä parilla eurolla. 

Vierailija
47/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat tukea lapsi- ja orjatyövoimaa. Siellä ne ihan oikeilla keskitysleireillä tekee sulle niitä halpoja tuotteita, jotka heität vuoden päästä roskikseen. Tai heti, kun toteat että paskaa on.

Ne Gigantissa myytävät 30e silikonipuhelinsuojuksetko on sitten tehty aikuisten voimin Länsimaassa? Ehkä firmat täällä sitten maksavat paremmin eivätkä tee vain suurta voittoa. 

Vierailija
48/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te oikeesti tarvitse sitä krääsää.

Vierailija
49/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siellä on Klarna maksuvaihtoehtona? Mitään kortin tietoja en uskalla tuonne syöttää 

Klarna toimii siellä ja mitään sovelluksia en ole lataillut, kirjautunut olen g.mailin huuhaa sähköpostilla.  Neljästi tilannut, eikä valittamista.

Minäkin ihmettelen, miksi jotkut pitävät Klarnaa huonona? En ole koskaan laittanut mitään luottokortin tietoja mihinkään ja olen tilannut eri toimijoilta tuotteita ja maksanut jälkikäteen Klarnan laskulla. Lasku tulee sähköpostiini. Olen tilannut mm silmälaseja ( reseptillä) kahdelta toimijalta, elektroniikkalaitteita, asusteita ym... En voi moittia mitään. Temulta en ole vielä tilannut mitään. Olen liki 80v nainen.

Vierailija
50/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni tarvitsee. Täyttämään sen suuren tyhjän aukon sielussa. Siihen perustuu myös mm. alkoholiongelma ja peliriippuvuus.

Vierailija
51/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat tukea lapsi- ja orjatyövoimaa. Siellä ne ihan oikeilla keskitysleireillä tekee sulle niitä halpoja tuotteita, jotka heität vuoden päästä roskikseen. Tai heti, kun toteat että paskaa on.

Ne Gigantissa myytävät 30e silikonipuhelinsuojuksetko on sitten tehty aikuisten voimin Länsimaassa? Ehkä firmat täällä sitten maksavat paremmin eivätkä tee vain suurta voittoa. 

Temun tuotteet ovat usein samoja joita lansimaissa myydaan merkkituotteina. Ostin sielta hiustenkuivaajan, oli viimeista ruuvia, mutteria ja johdonpatkaa myoten ihan sama kuin mita USAssa myydaan merkkituotteena logolla. Kaupassa $50-00 - Temu $13.32. 🖤 

Vierailija
52/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen sieltä kasvoteippiä, dermaplading-teriä (kirurgista terästä), puhelimen suojia ja kevääksi paljasjalkakengät. 

Vierailija
53/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temu on kiva, jos haluaa tukea lapsityövoimaa ja minimaalisen pieniä palkkoja.

Tykkäät kuitenkin hm:stä ostaa samaa Made in china kamaa tiskiltä 4 kertanen hinta? 

kyllä tulee kalliiksi nämä ns periaatteet 🍀

Mulla on periaatteena se että en osta pakkotyöllä tuotettua vaikka se olisi halpaa. TroIIilla toki troIIin periaatteet.

Henkkajamaukka jäi kiinni keskitysleirikaman myymisestä 2016 ja sen jälkeen ovat joutuneet valvomaan ostotoimintaansa paremmin. Se tietty puree katteeseen ja Kiina on suuttunut näille:

https://eetti.fi/kiina-hyokkaa-uiguurien-pakkotyon-tuominneita-vaatebra…

Temu käyttänee uiguurien pakkotyötä halpakamansa tuotannossa Xinjiangin maakunnassa. Jos ostat sieltä niin tiedät erittäin todennäköisesti ostavasi orjatyöllä tuotettua tavaraa. Tästä uutinen viime kesältä:

https://apnews.com/article/temu-shein-forced-labor-china-de7b5398c76fda…

Vierailija
54/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin mm. koristeellisia kasvomaskeja ja kauniita sateenvarjoja sekä erilaisia koriste- ja käyttäesineitä. Maksoin PayPalin kautta.

Mulla Marimekon sateenvarjo ja kestää koko mun loppuelämän. Yksi varjo riittää.

Vierailija
55/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinan shitti kannattaa jättää myös Suomessa ostamatta ja valita jossain muualla valmistettu. Se on vastuullinen teko. 

Alkaa olla vaikeaa olla vastuullinen, koska tavaran kuin tavaran tuotanto on ulkoistettu ulkomaille, siis halpatyövoimamaihin. Suomessa tuotetaan kohta enää vain Koskenkorvaa ja luomuhunajaa.

Hakolan sohva, Artekin kalusteet, Niemi, Pohjsnmaan kalusteet, Pentik ja kyllä noita löytyy. Sä et vaan tiedä.

Vierailija
56/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut Temulle aina Paypalilla. Tietysti kaksivaiheinen tunnistus puhelimesta käytössä. Olen ehtinyt tilailla sieltä jo monta kertaa mm. retkeilytavaraa ja auto- ja koti tarvikkeita. Mm. uuden suihkuverhon yms. pientä näppärää taloustavaraa, joita olen yrittänyt muualta etsiä, mutten ole löytänyt.

Jos Paypalin luvaton käyttö tms. epäilyttää, voi Paypalissa estää "automaattiset maksut" eri tahoille menemällä Asetukset -> Maksut -> Automaattiset maksut (alhaalla), ja sieltä valita Temun vasemmasta reunasta jos on aktiivisessa listassa, ja laittaa oikealta että "Peruuta". Peruutuksessa kestää jonkin aikaa ja siitä tulee vahvistus sähköpostiin. 

Samoja työkaluja mitä myydään Temussa, myydään Suomessakin monissa tavarataloketjuissa, mutta niissä on vain "valmistajan" tarra lätkäisty päälle. 

Mutta koska luin että ulkomailla on tutkittu että Temulla on hyvin todennäköisesti pakkotyövoimaa, niin ajattelin lopettaa sieltä tilaamisen. Enkä myöskään pidä Kiinan tyylistä että floodataan markkinat halpatuotteilla että pienemmät yritykset putovat pelistä. Lisäksi Huaweinkin tuotteethan on USA:ssa kielletty yrityskäytössä teollisuusvakoilusta johtuen.

Suomessa on kuitenkin myös nettikauppoja jotka myyvät mm. Temusta ostamiaan 5€ tuotteita 50€ hinnalla itse tekemissään verkkokaupoissa, ja kauppa käy.

Vierailija
57/96 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei Huawei välttämättä vakoile, vaikka sitä onkin USA:ssa siitä epäilty. Riski siihen oli havaittu. Jos esim. ostat liittymän ja modeemin DNA kaupasta, niin ne lyö sieltä Huawein ZTE-modeemin käteen.

Vierailija
58/96 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen sieltä kasvoteippiä, dermaplading-teriä (kirurgista terästä), puhelimen suojia ja kevääksi paljasjalkakengät. 

Niinpä. Itselleni tullut mainoksia monista kylppäritarvikkeista joita ei taida olla tavan kaupoissa. Mm wc- pytyn vedenkestäväteippi. Näyttää tosi siistiltä ja voisin sitä tilata. Wc- pytyn reuna lattiaa vasten on talossamme asennettu jotenkin huolimattomasti ja näyttää siksi huonolta. Kuin olisi likainen vaikka ei ole. Sehän kitataan jollain eristeliimalla. Teippi parantaisi ulkonäköä.

Vierailija
59/96 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista mulle se, että on samaa tavaraa? Niinpä😆

Niinpä, tuoteväärennökset on ihan hel-vetin iso bisnes kiinassa. Ei niitä kiinnosta. Siellä oli mm. marimekon unikkokuosilla sukkia myynnissä parilla eurolla. 

Näin myös pyyhkeitä joissa oli aika sama unikkokuosi. Tuskin on yks yhteen aidon Marimekon kanssa koska siitä kärähtäisi. Kuosi voi muistuttaa mutta ei ole just sama ja siksi voi tehdä.

Vierailija
60/96 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siellä on Klarna maksuvaihtoehtona? Mitään kortin tietoja en uskalla tuonne syöttää 

Klarna toimii siellä ja mitään sovelluksia en ole lataillut, kirjautunut olen g.mailin huuhaa sähköpostilla.  Neljästi tilannut, eikä valittamista.

Minäkin ihmettelen, miksi jotkut pitävät Klarnaa huonona? En ole koskaan laittanut mitään luottokortin tietoja mihinkään ja olen tilannut eri toimijoilta tuotteita ja maksanut jälkikäteen Klarnan laskulla. Lasku tulee sähköpostiini. Olen tilannut mm silmälaseja ( reseptillä) kahdelta toimijalta, elektroniikkalaitteita, asusteita ym... En voi moittia mitään. Temulta en ole vielä tilannut mitään. Olen liki 80v nainen.

Sama juttu. Klarnasta tulee lasku s-postin kautta. 30 pv korotonta maksuaikaa.

Klarnan kautta olen maksanut myös muidenkin firmojen laskuja, en vain Temun.

Ei ole ikinä ollut ongelmaa. Pikemmin Klarnan kautta kuin luottokortin tiedot johonkin sovellukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi