Uskaltaako Temusta tilata? Ettei ala tililtä kadota sitten muutenkin rahaa...?
Muutama kiva juttu kiinnostaisi ja ovat hyvän hintaisia.
Kommentit (96)
Mielenkiintoisen näköisiä turhakkeita siellä on myynnissä.
Myöhempi keskustelu keskitysleirituotteita myyvästä yrityksestä TEMU:
https://www.vauva.fi/keskustelu/5530694/temu-jokainen-tuote-pian-loppuu…
Vierailija kirjoitti:
Temu on kiva, jos haluaa tukea lapsityövoimaa ja minimaalisen pieniä palkkoja.
Tykkäät kuitenkin hm:stä ostaa samaa Made in china kamaa tiskiltä 4 kertanen hinta?
kyllä tulee kalliiksi nämä ns periaatteet 🍀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäät kuitenkin hm:stä ostaa samaa Made in china kamaa tiskiltä 4 kertanen hinta?
Mulla on periaatteena se että en osta pakkotyöllä tuotettua vaikka se olisi halpaa. TroIIilla toki troIIin periaatteet.
Henkkajamaukka jäi kiinni keskitysleirikaman myymisestä 2016 ja sen jälkeen ovat joutuneet valvomaan ostotoimintaansa paremmin. Se tietty puree katteeseen ja Kiina on suuttunut näille:
https://eetti.fi/kiina-hyokkaa-uiguurien-pakkotyon-tuominneita-vaatebra…
Vierailija kirjoitti:
Eli siellä on Klarna maksuvaihtoehtona? Mitään kortin tietoja en uskalla tuonne syöttää
Hui. Älä edes tilaa kun noin pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tekstiilejä saa myös muualla tehtynä, eikä hintaero ole kovinkaan suuri.
Ja vaikka hintaero olisikin suuri, niin jatkaisin kiinanromujen boikotointia silti.
Ihan samas shittiä myydään Suomessa. Samaa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siellä on Klarna maksuvaihtoehtona? Mitään kortin tietoja en uskalla tuonne syöttää
Hui. Älä edes tilaa kun noin pelottaa.
Älkää tilatko vaikka ei pelottaisikaan.
Euro Kiinalle on euro kansanmurhalle.
Vierailija kirjoitti:
Kiinan shitti kannattaa jättää myös Suomessa ostamatta ja valita jossain muualla valmistettu. Se on vastuullinen teko.
Vierailija kirjoitti:
Klarna toimii siellä ja mitään sovelluksia en ole lataillut, kirjautunut olen g.mailin huuhaa sähköpostilla. Neljästi tilannut, eikä valittamista.
Se sovellus on epäilyttävä. Isäni oli asentanut sen kännykkään ja tablettiin. Poistin sovelluksen ja se ei poistunut ensimmäisellä yrityksellä tabletilla. Nyt se appi kummittelee edelleen päivityslistalla ja pyörii satunnaisesti prosesseissa molemmilla laitteille. Se appi jättää jotain jälkeensä laitteelle ja saa pois vain palauttamalla tehdasasetukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samasta paikasta ne kotimaisten liikkeiden tuotteet tulevat joten ei ehkä kannata moralisoida. Temulta tilatessa jätetään vain välikäsiä pois.
Siksi kiinan romut kannattaa jättää hyllyyn myös Suomessa. Vaihtoehtoja on nykyään myös tekstiileissä ja elektroniikassa!
Ja keskitysleirejä operoivia kansanmurhahallituksia saa ja PITÄÄ moralisoida, eikä tukea sellaisia edes yhdellä eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Samoin tilannut useamman kerran ja kaikki on ollut niin kuin luvattu. Hinta on monesti vain 1/5 siitä mitä kotimaiset verkkokaupat tai kivijalkaliikkeet pyytävät samasta tuotteesta. Suosittelen ja jos epäilyttää niin klarnan kautta maksu vasta kun tavara on sinulla.
Tässä on vain se pieni ongelma, että käytät kyllä rahaa 5/5, josta se mitä oikeasti tarvitset on 1/5 mutta saat lisäksi turhaa krääsää 4/5 ja maailma hukkuu pskaan.
Vierailija kirjoitti:
Se sovellus on epäilyttävä. Isäni oli asentanut sen kännykkään ja tablettiin. Poistin sovelluksen ja se ei poistunut ensimmäisellä yrityksellä tabletilla. Nyt se appi kummittelee edelleen päivityslistalla ja pyörii satunnaisesti prosesseissa molemmilla laitteille. Se appi jättää jotain jälkeensä laitteelle ja saa pois vain palauttamalla tehdasasetukset.
Kiitos varoituksesta. Olen melkein asentanut sen, mutta se raivostuttava onnenpyörä sai sulkemaan koko selaimen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut monta kertaa ja kaikki on sujunut hienosti.
Keskitysleirityövoiman tukeminen hienoa? Sieltä ne tuotteet tulleet on.
Ehkä et tiennyt, mutta nyt tiedät välttää.
Temu on tämänkin palstan omistajan suurin mainostulolähde tällä hetkellä, ainakin itse olen nähnyt leopardikuosisen satulasuojan niin monta kertaa, että kyllä sillä yhden modedaattorin vuosipalkka maksellaan.
Älkää asennelko luureihinne mitään ylimääräisiä appeja. Samalla laitteella kuitenkin hoidatte tunnistautumisen pankkiin joten jokainen turha appi on riski. Jos firma ei myy muuten kuin apin kautta niin älä osta.
Vierailija kirjoitti:
Maksa PayPal:in kukkarolla. Ei tarvitse antaa kortti- tai tilitietoja myyjälle. Siirtää vain PayPalin kukkaroon pienen sopivan summan rahaa tilisiirrolla ja maksaa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Todista mulle se, että on samaa tavaraa? Niinpä😆
Minäkin aion tilata uusia vaatteita Temusta lähiakoina. Ei ole varaa ostaa Suomesta enää valitettavasti.