Psykiatri pahentaa masennustani
On sitä mieltä että minun ei kannattaisi mennä töihin koska minulla on masennus ja Asperger (vaikka on lievä) Alun perin masennuin koska minut työnnettiin heti amiksesta valmistuttua "kuntouttavaan" työtoimintaan(työpaikkojen puutteen takia paikkakunnallani) jossa minua 'pidettiin' kolme vuotta. Kysyin aina tietyin väliajoin että saisinko palkkaa työmarkkinatuen sijaan ja aina keksivät tekosyyn miksi en voi saada palkkaa. Eivät perehdyttäneet minua 'työhön' ikinä kunnolla ja tavallaan syyttivät osaamattomuudesta minua. Sitten masennuin ja jäin työkyvyttömyyseläkkeelle(vaikka palkkatyö olisi ollut pelastus olooni) Nyt kun olen ollut jo about 2 vuotta valmis menemään töihin niin sen lisäksi että joka työpaikasta tulee kieltävä vastaus hakemuksiini niin itsevarmuuttani nakertaa psykiatrin mielipide koska hän on sitä mieltä että työnteko ei olisi hyväksi minulle. Alunperinhän masennuin työttömyyden takia kuten monta kertaa hänelle kerroin. Minun kai halutaan pysyvän lääkittynä zombina.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö että, kukaan ei voi kieltää sinua opiskelemasta ja hakemasta töitä. Et tarvitse kenenkään lupaa. Oletko ajatellut korkeakoulutusta?
Olisi vaan kuva jos joku uskoisi minuun. Toki vanhempani ja läheiseni uskovat onneksi sentään.
Vierailija kirjoitti:
Alieeni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatat olla niin autisti että et välttämättä pärjää työelämässä, ja psykiatri tietää ja näkee sen. Mikä on vaikkapa työkokemuksesi ja mitä haluat tehdä?
Ei hän tiedä sitä koska ei ole nähnyt minua tekemässä töitä. Ihan hyvin pärjäsin harjoitteluissa ja kesätyössäkin
Et vastannut edes kysymyksiini. Ei hirveän hyvää kuvaa anna työntekijänä, jos et voi edes vastata.
Ihan tarpeeksi menee aikaan työhakemusten tekoon jo valmiiksi joista kuitenkin tulee kieltävä vastaus. Tämä ei ole työhaastattelu enkä jaksa kuormittaa päätäni turhaan siksi
Kyseenalaistakaa terapiat. Katsokaa terapeutteja,ovatko he itse tasapainoisia ja onnellisen oloisia. Ovat päällepäin, kun osaavat näytellä roolinsa. Puhuvat rauhallisesti,pitävät käsiään oikealla tavalla,pukeutuvat hillitysti. Mutta heiltä puuttuu elämisen riemu kaikkine suruineen ja iloineen,kipuineen ja nauruineen. En ainakaa itse haluaisi tulla terapeutin manipuloimaksi!